A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 1.6 Premium 

Az ítélet értékelése
3,3(6 db)

Szeretnivaló zabagép

Szöveges ítélet

Ezt a 307-est 2001-ben gyártották, és mint a képen is látszik, rendesen eltérnek a különböző karosszériaelemek színei, hála az első tulajdonosainak, akik úgy adták el nekünk, tapasztalatlan autóvásárlóknak, mintha minden rendben lenne. Nem is agyaltunk: anya meglátta, hogy ez ilyen zöld, mégpedig szerintem libafosszínű, egyből megjött a szerelem. A lehető legkevésbé döntöttünk racionálisan, a mai fejemmel biztosan beleszólnék a döntésbe, és nem engednék ilyesmit, de kit érdekelt a fogyasztása vagy a különböző színű ajtók, ha anya szerint szép? (...)
Szerencsére hibátlanul működik rajta minden. Remélem így is marad.

Előtte egy kinyírhatatlan Renault 19-esünk volt, abból átülve úgy éreztük, hogy ez hatalmas előrelépés. A beltérben az anyagok néhol ma már nem számítanak kiváló minőségűnek, de általában megállják a helyüket, fogdosni bátran lehet őket, egy kapcsoló sem romlott el.
Kultúrált, kényelmes, és viszonylag tágas. A csomagtartóba is befér általában ami kell, bár amikor 4-en elutazunk, ügyesen kell pakolni. Már volt rá példa, hogy Makóról mentünk Sopronba a Volt fesztiválra (ezért a kis matrica, anya szerint vagány, nem engedi levenni), úgy, hogy még Pesten is felvettünk valakit. Természetesen a fiatalok okosak, és nem autópályán mennek, így 12 órát vezettem. Nem volt vészes. Szóval ezért kényelmes, ki lehet benne bírni.

Azt hiszem, az akkor megrendelhető extrák közül sok belekerült, kivéve a CD lejátszót. Klingande sajnos nem adott még ki kazettát, így sajnos marad a rádió, ami a 6 gyári hangszóróból meglepően szépen szól. Van benne még sötétedésre felkapcsoló fényszóró, meg esőérzékelős ablaktörlő is. Utóbbi szerintem borzalom, sosem akkor, sosem úgy töröl ahogyan szeretném, legszívesebben kivenném az autóból, adjanak helyette egy szakaszos törlést, mert van egy lassú, egy gyors, meg egy automata fokozat, szakaszos nincs, és anya szerint persze ez is rendben van.

A futómű az autó (és itt ki szeretném emelni: konkrétan a mi 307-esünk) gyenge pontja. Ennek az az oka, hogy gyakran kell bevetni, mint munkaeszközt. Van egy Nissan Pickup is, de a pözsónak is kell néha járni utánfutóval, vagy megpakolva, vagy földúton, vagy mind a három, és ilyenkor kiderül: nem erre való.
Picit dől, de nem vészesen, mindenesetre kiválóan csillapítja az úthibákat, és néha ez a baj: bár laprugó lenne alatta, akkor a Bihar-hegységben nem félnénk felmenni vele a hegyre. Azért az átlagfelhasználók ne aggódjanak emiatt, normális körülmények között nem menne tönkre ilyen hamar.

A motorja megbízható, régóta nálunk van, és összességében nem sokat megyünk vele, de majdnem minden nap. Amikor először vezettem, imádtam a hangját, és még most is tetszik. 2000-től kellemesen, 3000-től félelmetesen húz. Na jó, ebben van egy jó adag elfogultság is, viszont a fogyasztásra valóban illik: 2000-ig kellemes, 3000-től félelmetes. Legalább 8 litert zabál. Ha 5.-ben, 60-al mennénk vele, akkor 5-6 környékén "eszegetne".
Ha valaki kis fogyasztású autót szeretne, akkor kerülje az 1.6-os benzinest.
Különben, mint 20 éves fiatalnak, az a véleményem, hogy vaddisznó, és nagyon tol. Ez valószínűleg a rövid áttételeknek köszönhető, és ez az oka annak, hogy néha kapcsolnánk a hatodikat, de nincsen.
A váltója borzalmas. Néha úgy érzem, én kavarom a vasárnapi levest, mert nagyjából ilyen. Egyébként hibamentes, és nehéz fokozatot téveszteni.*Update 2015 márc.: Lecseréltükk a törött váltógombot, és a kuplungot, sokkal jobb a váltás érzetre.

A legjobb ebben az autóban: szeretni lehet. Hibái vannak, de úgy, mint nagyon jó tulajdonságai is. Például ma ránéztem, és még mindig bejön a formája. Nem kell félni a francia kocsiktól, nekünk főleg azok voltak (vannak), és valószínűleg az enyém is az lesz majd. Az ember kötődik picit hozzájuk, mint például én a 19-eshez, és ez nagyon kellemes érzés.

*uptade 2015 március: Majdnem elakadtam vele, de sikerült átvergődnöm egy tónak kinéző földúton, majd miután szomorúan megtapasztaltam egy gyepesebb részen a már füstölő motorterű, de simán járó motorú autó mellett állva, hogy nem tudok továbbmenni, mert nincs út, újból hasonlóan meggyötörve az autót, visszahajóztam. Fura égett szaga volt már a dágvány elején, füstölt is, majd közben gyorsan vadul nyomkodva a fűtést abbahagyta a füstölést, végül pedig sikerült kivergődnöm a mocsárból.
Amint kikecmeregtem találkoztam egy lada samarás bácsival, aki elvezetett egy közeli faluba. Autómosó, rongyok, és ablakmosó-folyadék híján összemacatoltam az ablakait a láthatósági mellénnyel a tetejéig csupa sáros autónak, utána elintéztem az ügyeimet ilyen koszosan, majd hazamentem.
Ezek után még kb. 200km-t ment az autó, majd kuplungcserének kellett következnie. A motortérben egy talicska föld volt, észre is vettem, hogy 100 felett picit rángat a kormány...
Ezek alapján kijelenthető, hogy ez a jármű nem terepjáró, főleg nem hajó.

Ha már a szerelőnél volt, kapott új váltógombot, mert letört.

Nemrég megjártam a Makó-Villány távot egy Thaliával, és az út végére megértettem, mit jelentenek a különböző (ár)kategóriák. Egyértelműen jobb autó a 307-es. Ennek ellenére érdekes módon élveztem, akkor még jobban bejött a Thalia, mint a Peugeot 307. 21 évesen ez valami fura mentális problémára is utalhat.

Beszakadt a jobb első ülés támláján hátul a szövet, a varrás mentén. Valószínűleg egy általunk okozott mechanikai hatás váltotta ki (valamelyikünk berugdosta véletlenül).

*Uptade 2015 augusztus:
A fentebb említett thalia a birtokunkba került, minél többet használom azt, annál jobban szeretem a pözsót, mert jobb, cserébe mindene drágább.

A tavaszi dagonyázásnak köszönhetően csöpögött belőle az olaj, anya vitte szerelőhöz a kis drágáját, így valószínűleg soha nem derül ki, hogy mi lehetett a baja, de már nem csöpög az olaj.
Nem említettem egy furcsaságot, ami (remélhetőleg nem) egy komolyabb probléma előfutára lesz: Az autó 4000-s fordulatszámnál picit megtorpan, mintha kihagyna a motor. Nem feltűnő, de nagyon régóta csinálja.
Érdekesség még, hogy 1-2 alkalommal nem indult, vagy ha mégis, akkor alapjáraton leejtette a fordulatot, és lefulladt. Ez egy hétig tartott, rejtélyes módon helyreállt magától. Valószínűleg kontakthiba lehetett, hogy néha valamelyik indexlámpa a 6 db-ból nem működött, teljesen random, de ez is helyreállt rövidesen magától. Döbbenetes módon az autónk kuruzsló, és gyógyítja magát.
Bepárásodott a fényszórója, lehet valahol belefolyt a víz. Nagyon zseniális módon fúrtunk rájuk még egy-egy lyukat, természetesen nem lett jobb, két új fényszóró lett a vége.
Az ajtózsanérok nagyon hangosak, van amelyik nyikorog, van amelyik inkább nyög, hiába kenegetem, fújkálom őket, rövid időn belül újból elkezdik.

Összességében viszont jelenleg egy 15 éves autóhoz képest, kb 135 ezer kilométerrel, elég jó állapotban van, még mindig szép közelről nézve, de maradjunk a földön: távolról látszik, öregszik, és egyre jobban eltérnek a karosszériaelemek színei, olyan mint egy zöld szivárvány, libafos zöld. És sokat fogyaszt. Sokat. Hiányzik nekünk ez az autó, mint ázott kutyának a villanypásztor, de a racionalitástól jó távol maradva - anya megkérdőjelezhetetlenül kijelentette:
- Soha nem adjuk el.

Hibalista

- Kilyukadt az ablakmosó tartálya - Letörtem a tükröt (10 000 Ft, de nem ám ilyen libafos zöld, hanem szürke) - - Az Mivel mezőgazdasággal foglalkozunk, gyakran használjuk kemény körülmények között (földesút, nagyon megpakolva). Ennek tudom be a következőket: - Kormányösszekötőt cserélni kellett - Kopóalkatrészek (szimeringek, fékek) - Kilyukadt a kipufogó kétszer - A kerék mögötti gumis sárvédő leszakadt - Felniket cserélni kellett - Kuplungcsere, leégettem: 85 ezer - fényszórócsere, beáztak

Ide hordtam szervizbe

Peugeot-szerviz: drága, de készségesek, megoldanak bármit, még csereautót is adnak, de mégegyszer ki kell emelni: drága

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

jól befutott városi autószerviz: nagy szakértelem, gyors, minőségi, pontos, ára ennek megfelelően nem olcsó, de korrekt

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Renault 19 Következő autója? Renault thalia, Nissan navara
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (459 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)