Jó kis francia, nagyon szerettük.
Szöveges ítélet
Nagyon jó kis autó volt. 2 esetet kivéve sosem állt meg sehol. (akku, felsőholtponti jeladó). Sokat utaztunk vele, de lassan eljárt felette az idő. Féltem hogy bár motorikusan kifogástalan az a fránya francia elektronika 15 év után nehogy bemondja az unalmast. Meg kicsi is volt már a családnak szépen kinőttük. Megvolt hozzá mindenem, téli kerék szett, gyári tetőcsomagtartó, vonóhorog, tetőbox. Egyszer pár hónapig a munkám miatt sokszor kellett autópályáznom. Ilyenkor 130km/h-nál amellett hogy szegény pörgött is 3500 körül "nagyon szomjas is volt" 9-10 liter megivott. A legjobb fogyasztása 90-100km/h között volt, akkor 6,5-6,7 között ki lehetett hozni. A váltója olyan peugeot-os, nem volt rossz, de tudnak a franciák jobbat is ennél. Ami vicces hogy amikor kijöttek a 308-asok, azoknak is pont ugyan ilyen volt a váltójuk. Több 308-ast is vezettem. A 307-nál fokozatok érdekesen alakultak. Előzésnél vissza kellett kapcsolni 3-dikba 80 körül és akkor szó szerint ugrott, de hamar elérte a végét, amikor áthúztam 4-dikbe, mintha elveszett volna a lendület. Gyorsult még de feleannyira mind 3-ban. Ez mondjuk sosem tesztett benne. Összefoglalva jó döntés volt. Ültem 1,6HDI-be is az teljesen más, utólag már nem lett volna rossz ha azzal a motorral veszem.
Hibalista
- A szokásos kopó alkatrészeken kívül 2x cseréltem komplett vezérlést (99600km szijj, fesz.görgő,vízpumpa, fagyálló, gen.szijj, olaj, összes szűrő, gyertyák 84000HUF; 192225km szijj, fesz.görgő,vízpumpa/continental szett/, fagyálló, gen.szijj, olaj, olajszűrő 81.000HUF), és egyszer kuplung-szettet (180820km olaj, olajszűrő, levegőszűrő, váltóolaj, kuplung-szett/valeo 33.000HUF/ 68.000HUF). - Az autóm 2x nem indult, egyszer felsőholtponti jeladó ment tönkre (157000km 16000HUF), máskor meg az akkumulátor. 10000km-enkét cseréltem az olajat és mindent cseréltem a gyári előírásoknak megfelelően. Egyéb javítások Kipufogó hátsó és középső dob csere 26.674HUF, hátsó lengéscsillapítók cseréje 194370km 54.000HUF, generátor fesz.szabályzó javítás 176946km 22.000HUF . Az autó pontosan 9 év és 11 hónapot volt nálam, 15 évesen adtam el, ezidő alatt a teljes ráköltött összeg 1.052.265HUF. Eladtam 600.000-ért.
Ide hordtam szervizbe
Baksa - Sokáig hordtam oda, de aztán átvágott. Cseréltünk nyáron hőmérő gombát és termosztátot, de nem készítette fel télre. Majdnem szétfagyott a kocsi. :-(
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Pécs-Hird, Cegléd. Mindkét szerelő kifogástalan, csak dícsérni tudom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 137000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | 5008 2.0HDI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
