Ez a macska jól dorombol, remélem, még sokáig...
Szöveges ítélet
Mivel nem jöhetett szóba új autó, ezért mindenképpen használtat kerestünk. A 307-es lett a nyerő: jól felszerelt, de rossz értéktartó. Pont ilyen kellett. Még éppen nem töltötte be 3. életévét. Sok és alapos keresgélés után megtaláltuk a gépet. Minden egyes kis részletre kiterjedően, korrektul volt megadva a leírása (használthoz képest!). Megkímélt gépről van szó, de 57000 km-t futott. Meg sem látszik rajta. Aki nem látta még előtte, azt hitte, hogy új. (Nos ez a gondos ápolás eredménye is.) Szerencsénk volt vele, de ehhez az is hozzátartozott, hogy jól utána kellett járni és felkészülni a típusból. Amióta itt van nálunk, még egyszer sem hagyott cserben. Még közel 8 évesen is jó a hangszigetelése, egyben van mindene. Pedig J-N-Sz megye közútjai minősíthetetlen állapotban vannak. Mivel lakóhelyünkön, a mi utcánkban nem volt aszfaltút, a sarat is alaposan megismerte. A 205-ös gumik miatt azonban ezzel meggyűlt a baja, mert a felfüggesztés és a gumi között alapesetben max 2,5 cm hely van. Így könnyen telerakodott sárral. Valamint a vidéki élet hátulütője, hogy nyáron meg iszonyat porosak az utak és felszedi a hátuljára. Ezért csak klímával közlekedünk. És valóban: az utastér tiszta marad. Teljes mértékben élvezem extráit: az automata ablaktörlő jó szolgálatot tett egy közel 340 km-es út során, mikor egész nap esett az eső. A fényszenzort meg már teljesen megszoktam, a hazakísérő fény is haszos találmány. Elkényelmesített... A fényszórómosóval viszont meggyűlt a bajom, mert nem mindegy, milyen viszkozitású folyadékot teszek bele: néha csöpög, néha nem. Most találtam egy bevált szélvédőmosót, s a jelenség megszűnt, vagy legalábbis érzékelhetetlenre mérséklődött. Mint kiderült, az autót vidéken használjuk, nagyon kímélő módon, meg LADA 1200-esből ültem át. De ennek ellenére reális képet adtam róla. Fogyasztásról: városban elkéri a 8,5-9 litert, de takarékos vezetéssel 8 alá szorítható akár. Autópályán 130-at betartva 6,5 litert fogyasztott klímával!!! Vegyes használatban ki lehet hozni belőle a 7,5-8 literes átlagot.
Ez a macska jól dorombol, remélem sokáig kitart még mellettünk.
Hibalista
- Az előző tulajnál cseréltek egy lengéscsillapítót, váltóban egy tömítőgyűrűt, és a kipufogórendszer egyes darabjait. Ezek még garanciaidőben történtek. Nálunk akkor lett probléma, mikor télen gyenge akkumulátor miatt meghülyült az elektronikája és letiltott mindent. Ezt gyorsan megoldották és egy javított programot telepítettek rá, amivel azóta semmi baj nincs. A másik probléma már komolyabb volt, a motorban egy fordulatszám-mérő szenzor ment tönkre, így nem indult be a motor, hiába forgatta az önindító. A hibás alkatrészt cserélték, nem volt fájdalmas összeg. Eltelt 2 év és a jelenség újból jelentkezik. Bosszantó, de olyan még nem volt hogy ne indult volna be sokszori próbálkozás után sem. A 8 éves nagyszerviz alkalmával lesz cseréltetve. Továbbá a távirányító egyik gombja beszakadt, ezt is akkor cseréltetem.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Carlion Kecskemét
Maximálisan meg vagyok elégedve a színvonallal és a bánásmóddal. Szinte már nyugaton éreztem magam... Az árak azért lehetnének alacsonyabbak is, de hát inkább úgy vagyok vele, ha jó kezekben van a gépjármű, inkább megadom érte azt a plusz pénzt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Peugeot Qualité Szolnok
Rossz véleményem van róluk. Koszos és kicsi, bunkó a bánásmód. Mindezekhez magas ár. Semmilyen plusz szolgáltatás nincs. Egyáltalán nem ajánlom ezt a szervizt. Ezt csak maguknak köszönhetik. Inkább elviszem 60 km-rel odébb, a jobbik szervizbe.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | LADA 1200 S | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
