Biztonságos anyagepárd
Szöveges ítélet
Amikor az autót megkaptam, 36ezer kilóméter volt benne, amolyan örökölt családi autó, mert 0km-től nálunk volt csak Édesapám vezette. 4éves korában sajnos úgy alakult, hogy az autó hozzám került, ami az októl eltekintve nem volt rossz dolog. Első autó, imádom. Amikor odalépek gyorsul, a fékek tökéletesen működnek, soha cserben sehol nem hagyott(ezt majd később nyomatékosítom) . Esztétikus szép autó, sötétebb metál ezüst színű, 16´os kerekekkel, (nekem a váltója is tetszett) belül plüss borítással, esőérzékelős kitűnően működő ablaktörlővel, jó és nagy teljesítményű klímával, bőr kormánnyal, ködfénnyel. Itt van egy olyan hibája, hogy a ködfény, mivel nincs elég közel az úthoz (be van építve a lámpába) semmit nem világít, holmi kiegészítőfénynek használom. Ezt leszámítva az autó tökéletesnek mondható, 5 éves korára kicsit pattog itt ott hidegben, meg a biztonsági övet néha becsukom az ajtóval mert valami miatt nem húzza vissza rendesen, de ezeket a hibáit leszámítva imádom, a fogyasztása kicsit sok, de aki átlag 100zal közlekedik ott is ahol nem kéne, és nyomja az ne is várjon sokkal kevesebbet. Az ülések kényelmesek, van elég hely elöl hátul, a csomagtere 3 fős családnak nagyon megfelelő, autópályán nagyon megy, keveset fogyaszt (meglepően) magas tempónál, a gyári adatokat produkálja mind gyorsulásban, mind végsebességben. A hifi jól szól bár kéne még némi habszivacs, hogy az ajtó műanyag panelje ne rázzon be:)
Hogy mindezt miért írom le? Mert az autót tegnap este egy szerencsétlen kanyarodásnál összetörtem, oldalról belémszálltak 90nel. Az ütközés felőlem érte a kocsit, kitörte a bal első kereket, az ajtómat és a sárvédőt betörte. Utasom és én egyben szálltunk ki az autóból, a 2 mellettem lévő (függüly és oldal) légzsák kinyílt, a biztonsági övek fogtak, és egy karcolás nem sok, annyi nem esett sem rajtam se a kedvesemen. Olyannyira, hogy míg a rakodórekeszből a telefonom kirepült az ajtó oldaláig majd a földre esett, én az ütközésből semmit nem éreztem, csak a kormány ahogy rántott, mert kitört a kerék.Az ajtón kívül maradt a másik autó (Peugeot 206 cc), az utastérbe semmi nem jött be, se egy műanyag nem repedt meg, se egy ablak nem tört be, egyedül a légzsák (ami letépte a tetőkárpitot mert onnan robban ki) okozott pusztítást. A motort gondolom a benzin útjának autómatikus elzárása miatt nem lehetett többet beindítani, az ajtót meg az ért ütés miatt csak egyszer tudtam kinyitni, mikor kiszálltam, többet se vissza se semerre. Az autó most a szeretett szervízben várja a biztosítós figurát, és a segítő kezeket, hogy helyrerakják, és visszaüljek belé. Egyszóval baromi biztonságos, az ülések jól tartanak, az övek és a légzsákok nagyon jó vannak összehangolva. Büszke vagyok rá, hogy Peugeot-s vagyok, és úgy érzem, hogy ezt a fajta biztonságot egy ennél jóval nagyobb árkategóriájú autó tudta volna csak nyújtani. A másik autóról annyit, hogy a motort csak annyiban érintette az ütközés, hogy az ablakmosó tartály kilukadt, mert azt az oldalt kapta el, és a lámpája, sárvédője, lökhárítója és motorháza tört/behorpadt/felnyomódott. A dolog szépsége, hogy a szomszéd utcában lakik a baleset másik résztvevője.
Hibalista
- Pár izzó így 5 éves korában sorozatban,
- egy kipufogó berendezés, fél év nemhasználás után 55ezer a javítás,
- 2 tűzkarika,
- indexkar (még mindig nem jó, de útban van a javítás felé)
- első hátsó fékbetét csere,
- duda néha szól, néha nem,
- de azért rontom rendesen szerencsétlent...
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot City Dózsa György út
nagyon korrektek és nagyon értenek hozzá.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 51008 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 306 | Következő autója? | 308 elég aktuálissá vált |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
