Sokkal jobb
Szöveges ítélet
December 23 vettem át az új, 150 LE dízel Zafirát. Igen kellemes autó, sokkal jobban kidolgozott, mint az elöd, jobb futómü, fékek, kormány, szebb belsö tér, és a motor! Fantasztikus az új 1,9 DTH motor, nagyon megy és csöndes. Autópályán 130-nál 2500 körül forog, és 160-nál is alig haladja meg a 3000-es fordulatot. És nincs motorhang, más hang sem nagyon, legalábbis az elöd 1,8 Elegance-hoz képest. És a fogyasztása is jó, 8 liter alatt tartható, kíméletes vezetéssel 7 alá lehet menni. A motorhoz jól passzol a 6 sebességes kézi váltó, ami szintén más kategória, mint az elözö Opel váltók. Szóval nem értem a fanyalgó autós ujságírókat. Szerintem nagyon jó autó.
Hogy néhány negatívumot is említsek: nincs vízhömérö, kevés és nem praktikus a vezetöülés körüli rakodóhely. Az elözö Zafirában látni a középkozol aljánál lévö rekeszben a dolgokat, itt a sokat dicsért repülögépes kézifék miatt hátrébb került a rekesz, így mindig oldalt kell nézni, ha valamit keresek. És van még egy kis rekesz a kézifék markolata alatt, ami szintén nem látható. Egyébként a helykínálat pazar, szélesebb valamivel, mint a régi, és a csomagtartó is nagyobb 45 literrel.
Ja, és az egyik legfontosabb: nem zörög semmi, nagyon egyben van az autó (5 *), nem úgy mint az elözö folyton zörgö, nyiszorgó ajtói.
12.000 km után még mindig jó az összbenyomás. Jellemzően Budapesten, klímával használva is 8 körül marad a fogyasztása, néha felkúszik 8,5-ig. Szóval továbbra is elégedett vagyok vele
Hibalista
- Még nem volt vele probléma
Ide hordtam szervizbe
Opel Vektor Solymár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Zafira 1,8 Elegance | Következő autója? | Opel Zafira |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
