A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira Zafira B 1,8 benzin 140 lóerős 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fogadd el hogy ez egy célszerszám, de annak tökéletes

Szöveges ítélet

Két gyerek és a család, barátok eseti szállítására kerestünk autót, mert az egyes Octavia erre kicsi lett. Elvárások:
-behajtható harmadik sor (nem tudom a kivehetőt tárolni),
- nem turbós benzines (rövid távok is becsúsznak + a használt dízel lehet pénztemető)
- 3,5 millió forintban álljon meg az vásárlás utáni költségekkel (átírás, első szervizelés)
- normális alkatrészellátás, és szerelhetőség
- a korábbi 1.6 102 lóerőnél kicsit legyen erősebb.
- 8-10 éves kor
Finoman szólva elég szűk ez a kör. Egy csomó autó kiesik belőle, mert vagy kivehető a harmadik sor, vagy nincsen szívóbenzines motor, na meg 2008-2012 között a válság miatt kevés családi autót adhattak el. A Mazda 5 és a Zafira maradt a végére, amiből létezik értékelhető számú autó (A Verso kicsinek és eléggé heroinárasnak bizonyult). S-max, Galaxy sok lerúgott volt, ami pedig nem, azért vagyonokat kértek,illetve az Orlando volt még tervben, de végül egy majdnem gyártás végi B Zafira lett. Sok van belőle, ez voltaképpen egy emelt H Astra, sok a volt taxi, vagy a simán lerúgott ezekből is, de ugyanakkor ki lehet fogni keveset futott családi autót is. Érdekes a konfigurációjuk (70%-ának tekerős a hátsó ablaka, könyörgöm ki vesz ilyet hátul ülő gyerekekkel, és mindenki Cosmo-nak árulja a legalapabb Essentia modellt is). Az Enjoy vagy feletti modelleket érdemes nézni (automata klíma, 4 elektromos ablak, sötétített üvegek stb. A parkolóradar hasznos lehet, de lehet hozzá találni a rendszámtábla világítás helyére rakható tolatókamerát, ahhoz viszont fejegységet kell cserélni, mert a gyári fejegységek nem tudnak tolatókamerát kezelni.

Külsőleg: lásd a totalcar cikket: https://totalcar.hu/tesztek/2015/07/30/hasznaltteszt_opel_zafira_1.8_enjoy_-_2005./
ebben kb. mindent leírnak.
+ ha keresel, akkor érdemes a facelift utáni nagyobb külső tükröset venni.
Belső némileg gyerekes szemmel:
- kopogós műanyagok, és könnyen tisztítható szövetek
- a komfortüléssel ok (deréktámasz, magasságállítási lehetőség), az anyósülés előre hajthatósága feláras extra, de hosszú tárgyak szállításához jól jöhet.
- a könyöklő nekem 185 centisen alacsony
- a középső üléssor nem 3 külön ülés, hanem egy pad, amit először előre kell húznod, ha a harmadik sort ki szeretnéd emelni. A két szélső ülés normál méret, a közepe keskenyebb, ezt lehajtva kapsz egy pohártartó rekeszt. Nálunk a harmadik sor előbányászása a gyerekülések miatt komplikált, azaz vagy a gyerekülést kell kivennem, vagy a két első ülést kell kissé előrébb tolnom ehhez a manőverhez.
- a hátsó szélső övek magassága állítható (ez jópont), az első ülés légzsákja nem kapcsolható ki.
- 3 gyereküléshez türelem, némi tetris ismeret, és nőgyógyász ujjak kellenek, de van akinek sikerül, ha 3 gyerekkel vennéd, akkor vidd el az üléseket belepróbálni.
- 7 üléssel a csomagtartó nem nagy. 2-3 hátizsák fér el, itt segít ha megvan hozzá a flex organiser háló, így nem esik ki a csomagtér nyitásánál minden. Állandó 5-6 ember szállításához ez a kocsi csak minimális csomaggal alkalmas.
- a kormány magassága állítható.
- első opelünk, az ablaktörlés, a rádió, a klíma (ki/be kapcsolása menüből lehetséges csak) kezelését szoknunk kellett. A klíma valahol 22-23 fok között mintha 2-3 fokot ugrana.
- nincsen vízhőfokmérő hogy ez miért nem fért bele, megint a fillérb....s eredménye
- elől egy pohártartó van, középen, hátul az ajtókban van, leghátul is van 1-1.
- a kesztyűtartó megint az ékes példája annak, hogy valaki megint spórolni akart. Van akinek folyamatosan világít, nekünk csak akkor ha rácsapok, olyan hitvány anyagból van a foglalat, hogy nem merem hajlítgatni, félek hogy eltöröm. Egyes változatokban hűthető (ha nem, akkor az átalakítása kb. 20 perc, és pár ezer forint, megint felveti a kérdést, hogy ezen miért spóroltak).
- csomagtere az van, rendesen pakolható is, ha a két hátsó ülés nincsen felhajtva.
- a csomagtérajtó mikrokapcsolós, kulccsal nem tudod nyitni. Érdemes a pótkerekes verziót keresni, a pótkerék a kocsi alján van, a csomagtartóból nem vesz el helyet. Ha kerékjavító van hozzá, az a csomagtér jobb oldalába van bepakolva, egy kis ajtót kell leszedni.
- a csomagtér rolónak van hely 5 és 7 ülésesen is.

Menni vele nem rossz, de hiába a 140 lóerő, a 2012 utáni EURO 5 motor nem fogja az indulásnál cibálni az autót. (2012 után volt belőle 120 lóerős 1,8-as is). Kis sebességnél lomhának tűnik, de egyebekben normálisan lehet vele haladni, 140 utazó simán tartható vele. Nálunk vegyes használatban 8,5 liter körüli a fogyasztás, a városi 9-10 liter létező dolog. A váltója rendben van (ebben az ötsebességes van, az M32 hatos váltóra van aki panaszkodik), annak ellenére hogy magas a felépítmény, nem izeg-mozog. Az olajat vizet nem eszi, talán 1-2 decit töltöttem rá 15 000 km alatt.
- Az ablakmosó folyadék szintjét nem látod, ha viszont kifogy, akkor a kijelző 5 percenként felvillantja hogy kifogyott.

100 000 km körül van most benne, és 6 éves, így komolyabb meghibásodása nem volt.
Amire számítani lehet mások tapasztalata alapján remélem hogy minél később a normál dolgokon túl:
- okoskerék csere (változtatható szelepvezérlés okoskereke elkezd traktorozni)
- cim modul javítás (kormányoszlop modul forrasztásai elengednek, meghülyül a duda, és talán a rádió is)
- ajtókábelek megtörhetnek (központi zár, hangszóró nem fog menni az adott ajtónál)
- olaj lesz a kiegyenlítőtartályban (nem biztos hogy hengerfejes az autó, az olajhűtő vagy a tömítése használódik el).

Remélem nem úgy tűnik, hogy halálba fikázom és egy szarnak tartom, mert kedvelem. Igaz piedesztálra nem emelem, ez egy célszerszám amivel A-ból B-be sok csomaggal, és agybaj nélkül el lehet jutni. Viszonylag normálisan megy, jól pakolható autó, amibe néhanapján be tudok még magamon kívül 6 embert ültetni. A fenntartása nem drága, a fenti hibajelenségek megszüntetése sem kerül vagyonokba. Normális a gumimérete (205/55 R16), a fogyasztása elfogadható, nincsen túlkomplikálva, sok van belőle, és rengeteg bontott cuccot kapsz hozzá emberi áron.

Hibalista

- Komolyabb dolog eddig semmi, mondjuk 6 évesen 100 000 km alatt elég vicces is lenne. - Ami viszont a fillér.....ó gyártás eredménye: - - rádióantenna tömítés szétmállott - - pótféklámpa, hátsó lámpa tömítése szétmállik, és a kocsi beázik. - Nem nagy ügy cserélni/szigetelni, na de akkor is. - - volt egy felvillanó sárga tengeralattjáró 90 000 körül, ami aztán el is tűnt, mindenfajta egyéb hibajelenség nélkül, kiolvasása nem járt eredménnyel. - 2012 után 6 évre csökkent a vezérműszíj csereintervalluma (a korábbi 10 év helyett), ha ezeket az évjáratokat nézed, akkor erre érdemes figyelni.

Ide hordtam szervizbe

Ódor Autócentrum X. kerület. Gyors, pontos, korrekt (vezérműszíj és időszakos szerviz)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 86000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Octavia 1 Következő autója? hibrid
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)