Német lovag japán szívvel
Szöveges ítélet
Tehát egy évvel ezelőtt cseréltük le öreg szeretett omegánkat erre a vasra.Az ára miatt döntöttünk mellette,olcsón került hozzánk.Szerencsénk volt a megvásárlás előtt esett át a kötelező nagyszervízen.Mindjárt az első hónapban megszünt a töltés létezni.villogott a töltéslámpa, na mondom szénkefés lett.Mivel gépjárművünk rendelkezik klímával is nem egyszerű levenni a generátort.Csak alulról lehet kivenni a klímakompresszor miatt.Szerencsére igazam lett csak szénkefés lett, és mivel a generátorra van felszerelve a fék vákumszivattyúja a szimmeringet is kicseréltük.Olajcsere szűrőkkel nem volt vészes forintálisan.Utána kezdödött, reggeli indításnál háromhengerezés.Izzítógyergya. Elöszőr egyet cseréltem ki, aztán végül mind a hármat ami még visszamaradt.Következett a klíma javítása, mert ugyebár nem müködött.Szerelő, nyomáspróba, ereszti a gázt.Mint kiderült a kompresszorra menő fölső alu csövet!! kidörzsölte a turbóra passzoló műanyag cső. Hát nem volt egyszerű kivenni,de sikerült.Egy szaki aki tud aluminiumot hegeszteni behegesztette egy ezresért.Kicseréltük a két tömitőgumigyürüt is a biztonság kedvéért.Vissza a szakihoz feltöltés 6.000-Ft.Azóta is jól müködik 2.5 fokot nyom a szellőzökön.(Egyébként nem szabad hinni az olyan autós hirdetéseknek, hogy "csak fel kell tölteni a klímát és megy tovább,1-2 hét alatt megint elereszti a klímagázt.Annak valami oka van, általában csak tömítés, rosszabb esetben klímahütő.)Utána elkezdett gyengülgetni a drága.Füstölni nem füstölt,de elgyengült.Megnéztem az intercooler csöveket, a coolerhűtőn olajsár.A felső cső hajlatában mint a szita, anyagfáradás.Csere darab csak gyári opel van 20.000.-.Jó lett.Futómű kopogás hátul (vectra betegség) szilentek cseréje 4 db 25.000.-.Elhallgatott.Közben kicseréltem a gyári rádiót egy Sony Cd-re.Vigyázni kell a bekötésnél, mert megtréfálhatja a központizár távirányítóját. Méghozzá úgy , hogy kinyitja az autót ,de be nem zárja.Ez azért van, mert a gyári rádió összeköttetésben van a gyári indításgátló rendszerrel."A-B" Vectra betegség még a központizár "bolondozása", amin azt értem,hogy nem zár be minden ajtót egy-kettő nyitva marad.Érdemes megnézni a csomagtérajtónál vezetékköteget ott szokott vezetéktörés lenni ezért is! szokott bolondozni a központizár.Cserélnem kellett sajnos az első ködfényszórókat, mert a jobboldali kitörött egy kutyával történt találkozáskor.Nem volt drága 4.500 Ft/db (új)kicseréltem a balost is, hogy egyforma legyen(meg szét is volt rohadva belül).Vennem kellett egy batterit is, de hát ez fogyó eszköz.Nem akartam túl olcsót,vagy drágát, vettem tehát 74 Ah-ás EXIDE-ot 25.000.- ért.Egyenlőre ennyi történt velünk 1 év alatt, de ma mai helyzetünkben megmarad egy pár évig.Fogyaztása 6 liter körüli vegyesen, volt már úgy,hogy elmentem vele 1100 km-t egy tankkal (60 literes a tank).Öregecske turbodiesel motor 82 Le-vel ami ugye lomha, viszont ha elromlik olcsóbb javítani mint az újfajta közösnyomócsöveseket, PDTDI-ket Stb.A mienk CD felszereltégű, tehát elég sok minden van benne.Teljes plüss belső, 500 literes csomagtér, takarékos dieselmotor és elférünk benne mind a 4-en.
Hibalista
- Generátor szénkefe+szimmering 1500 Ft
- izzítógyertya 4 db NGK 6500Ft/db
- Fölső intercoolercső 20.000 Ft (csak gyári GM van)
- Hátsó lengőkar Szilentek külső 30.000 Ft /4 db
- Akkumulátor EXIDE 25.000 Ft
- Olajcsere, szűrők, szelepfedéltömítés:
- -Castrol Magnatech 5 liter 1800Ft /liter
- -Pollenszűrő, 1.500 Ft
- -Gázolajszűrő (Bosch) 2.000 Ft
- -Levegőszűrő 1.200 Ft
- -Olajszűrő 800-1000 Ft
- -Szelepfedél tömítés 2.000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Én szerelgetem + Feri kollegám
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 243000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Opel Omega 2.0i GLS 1988 | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
