A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1995-2002)

Vectra B 1.8 Sport 

Az ítélet értékelése
4,5(6 db)

Ződ-cség!

Szöveges ítélet

Már az is kaland volt ahogy hozzánk került. Úgy döntöttük a kedvesemmel, hogy Németországban kezdjük el az életünket, kikerültünk ide munkát kerestünk, majd felvetődött, hogy kéne egy autó! Nézegettünk sok mindent, de értelmes áron olyat amivel nem nagy kihívás leseggelni 9 órát egy hazaúton, meg mondjuk pakolni is lehessen bele eléggé szűkítette a kört. Kombi nem jöhetett szóba mert az nem! (Nők! :) ) Találtunk Münchenben egy minden igényt kielégítő példányt, lebeszéltük, majd mikor odaértünk, hogy mi autót szeretnénk venni, akkor a tulaj kinyögi, hogy 3 órával ezelőtt már eladta! Rohaggyámeg! Aztán jött a következő, aránylag egybe van, próbakörön nagyon semmi, a motorja nagyon gusztustalanul járt, de én csak mosolyogtam a bajszom alatt, hogy az új négy gyújtógyertya majd csodákat fog művelni. Kérdeztem lengyel barátunkat mi az alja, erre ő nekem mit ér neked, 1500-ért volt hírdetve, én mondtam a tagnak 1200 és már nyélbe is ütöttük az üzletet! Megvan, akkor irány haza! Egyszer csak a barátunk aki vitt minket erre az autóvásárlásra félre áll, hogy para van a GPS-el mert Berlin felé megyünk és nem hazafelé, de megoldottuk, a telefonos GPS többet ért mint a fullos navi! :)
Megérkeztünk, ha már itthon vagyunk nézzük meg közelebbről. Mivel már sötét volt gondoltam én kihúzom a világítás kapcsolót és működik is a belső világítás, de nem, mert a kezemben maradt. Kezdetnek nagyon jó! Jeeeeeeeee! Rohadjon az is meg, azóta is olyan! :)
Megkapta a szokásos gondozást amit ilyenkor illik megcsinálni, összes szűrő, olaj, a gyertyák, és lőn világosság a motorja olyan lett, mint forró késben a vaj! Vagy forró kés a vajban? :) Nagyság rendeket tudnék felhozni jellemzőként, mert a régi gyertyáknál már a porcelánt nyalogatta a szikra, na jó inkább a porcelán felzabálására ment el az energia nem a tűzelőanyag levegő keverék meggyújtására.
Megy, csinálja a dolgát minden nap. Majd történt, hogy hazaruccantunk, majd visszaúton (téli gumik voltak rajta elég leharcolt állapotban, meg volt hozzá 16"-os Irmscher nyári garnitúra) Linz környékén az esőt elkezdte a hó felváltani, mi meg 50km/h-s sebességgel érezve, hogy csúszkál az autó nem mertünk többel menni. Bevallom nem jó érzés, meg olyan rohadt kellemetlen is! Mire ledaráltuk a még a hátralévő 250km-t megegyeztünk kedvesemmel, hogy az első az lesz, hogy beszerzünk 4db ÚJ téligumit. Kapott 4db Continentel TS 830-ast, azzal szűz 10cm-es hóban se tudtam megforgatni 80kmh-nál!
Egy átlagos szürke hétköznap reggelén a munkába menet ketté tört a kipufogó, elrohadt, nem volt mit tenni, össze taknyoltam, meg még egyéb helyeken is , ahol úgy láttam jónak, így lett a három vagyis négy részes kipufogó 2 részes. Ugye az ember mikor üzemeltet egy technikát rájön annak hibáira, hát ez nálam se maradhatott el. Szóval ha tele lett tankolva csöpögött a benzin, félig kell tankolni, azt jó van az rövidtávú megoldásnak. Fórumon ráakadtam mi is a baj, a tankot a betöltő nyílással összekötő gumicsövek elöregednek. De ha össze van hegesztve a kipufogó, akkor nem lehet leszedni a tankot és ezen csövek cseréje sem jöhet szóba, magyarul páros lábbal pofánrúgtam magam, meg ha ezt ki szeretném vitelezni új csövekkel, akkor kell egy új kipufogó. De ha már a flexicső sem az igazi, akkor legyen egyszerre minden! Aki arra adná a fejét, hogy saját maga cserélné ki ezen gumicsöveket annak azt ajánlom, hogy vigye inkább szerelőhöz, mert nálam repkedtek a krovák a föld felé nagy sebességgel erős k@rvaanyázás közepette, hogy ki volt az a retardált állat, aki ezt így találta ki!
Ó igen az a bizonyos reggel! Űr Civic megy előttem gyök kettővel, felérünk a domb tetejére, éreztem itt az én időm belátom a szakaszt senki nem jön szemből ráelőztem, hiba volt! Egyszer csak befordul elém, de úgy, hogy mikor már benne volt a Vectra eleje az ő autója oldalában se volt hajlandó ez ellen bármit is tenni! Jobb eleje elég szépen legyalulva, az űr Civic keréktől kerékig a bal oldalon végigszántva Vectra ekével! :) Az anyagi káron kívül nem lett semmi, ott állok ezzel az öreggel, 59-ben kapta meg a jogsiját (én ezért pártolom az orvosi alkalmasságit!) ami még az 59-ben kiadott eredeti jogsi volt, mert itt ugye ha egyszer megvan, akkor az megvan egy örök életre. Én írtam a kárbejelentőt mert szegény öreg enyhén mondva meg volt zakkanva, rendőrt kellett volna hívni de ez késő bánat! Több mint 1 éves hercehurca, ügyvéd, meg baszakodás, és eljön az embernél az a pont, hogy elég volt, 70:30 az én részemre, mikor nem én voltam a hibás! Ja és még egy csemege, én felkértem egy független TÜV kárszakértőt, ő megcsinálta a dolgát, majd az öreg biztosítója azt mondja, hogy ők ezt telibeszarják és ők ezt az egész esetet úgy gondolják, ahogy ők akarják! Hát nem csodálatos! :)
Sárvédő rongyá törve, lökhárító is kapott egy adagot, lámpa és index, ja meg valami dobozka, ahonnan a levegőt szívja, vagy rezgőkamra, nem tudom mi az de az is széttört. E-bay-ről beszereztem mindent, megérkezett az első lámpa én marha nem néztem meg a hírdetést normálisan és egy megégett lámpát kaptam! :( Nagyon nem érdekelt, mert az alsó felfogatófül le volt törve, visszaküldés pénz megjött, ekkor vásároltam egy utángyártottat, ami teljesen új volt. Megérkezett, még ki se bontottam mikor észrevettem, hogy lyukas a doboz oldala. Remélem ugye nem az amire gondolok, hát de, ennek is le volt törve ugyan azon alsó füle, ilyen az én szerencsém meg a DHL Logistic itt errefelé. :) A harmadik egy eredeti bontott Valeo volt és megvolt még mindene egyben mire ideért! Mivel a sárvédő lila volt és eléggé nem passzolt a dzsungel-zöld autómhoz vásároltam hozzá színt meg lakkot és átfestettem, olyan lett amilyen, leszarom, 2 méterről nem látszik! A kisebb nagyobb rohadásokat, meg rozsdásodásokat eltűntettem, majd ezzel a spray-s módszerrel elég jól álcázható a javítás. Hegeszteni egyedül egy gumidugó mentén lévő rohadást kellet csak az alján a bal hátsó ülés előtt.
Gumizzunk? Legyen! A nyári gumik, ha már négy van legyen négyféleképpen elkopva, meg asszonypajtás véleménye is számítson, szóval csak az övé, okulva a téliek miatt kapott 4 új Dunlop SP Sportfastresponse-t, ami elől 10, hátul 15 ezer km múlva elkopott, de annyira, hogy kuka, 80nál esőben már éreztem, hogy felúszik, jó vásár volt mit ne mondjak! Szóval vissza raktam a ledobott 2 régit előre, mert azon volt még 5mm. Idén nyárra Michelin Energy Saver + gumikat kapott, ami meglepő volt ezeknél, hogy a kezdeti profilmélység 6,5mm, nem 8 mint a többinél, na ezek nem kopnak, tényleg jók! (csak k@rva drága)
Marder. Valahol olvastam, hogy ez a dög évente itt Németországban 200.000 káreseményt okoz. Hát persze, hogy én se maradhattam ki a sorból, megzabálta a lambdaszondám kábeleit, a motorháztető belső borítását, meg a gyertyakábeleket. Ha Teil-casco van akkor a biztosító fizet, hál istennek, meg volt itt még egy vezérműtengely jeladó hibám is, megoldva. Vannak módszerek, praktikák mivel lehet ezt e rohadékot távol tartani, hát nekem a motorterem Teroson Terosan HV350-el lett kifújva, ez számára annyira undorító, hogy nem zabál meg utána semmit. De ezeket szerelni is ugyan annyira undorító az ember számára mert rohadtul gusztustalanul ragadós!
Megyek az autóval és hallom azt a bizonyos hangot, 30-nál kezdődik, kb. 60-ig hallani, de nem igazán tudtunk rájönni mi is lehet az. Kapott elől új FAG kerékcsapágyakat, és lám eltűnt a zavaró hang! Andreas kollegám azt mondta erre mit foglalkozol ilyen apróságokkal tekerd fel a hangerőt azt akkor nem hallod! :)
Termosztátot is kellett cserélni, mert nem igazán akart fűteni télen, majd azóta jó. Ezt is egy fórumon olvastam, hogy Behr-t érdemes berakni mert az tényleg jó, hát azt is kapott! Volt féltengely csukló porvédő gumiharang csere is de ez csak ilyen apróság.
Zörgött hátul, mikor csatornafedélen mentem át, hát a hátsó futómű szilentek kezdték, inkább már felmondták a szolgálatot, rendeltem egy készletet MAPCO, nekiálltam kicserélni mind a 10-et, de csak 6-ot kell, mert ezek közül 4 soha nem tud tönkremenni. Meg stabilpálcákat is kapott elől, ja meg hátsó gumi fékcsöveket, mert én azt hittem ki van repedezve, pedig csak az alvázvédő repedezett meg rajta.
Lejárt a műszakim, én azt hittem minden jó és szép, hát nyugodtan mehet! Majd jött a hidegzuhany, hogy a fékeim össze vissza fognak, nem az volt a para, hogy nem fognak, hanem hogy tengelyenként több mint 25% az eltérés, hurrá! Ja meg a benzintankom inkontinens. Kapott egy komplett Zimmermann féktárcsa garnitúrát, meg egy új tankot is, amiben persze utángyártott lévén nincs meg az a hullámtörő lemez, és ha megállsz az autóval hallod, hogy a nafta éli saját életét odabent. Ja és még valami, ha kézifék betétet kell cserélni, akkor még a gondolatát is felejtsd el, hogy hozzákezdj, mert nem éri meg! Ha nem kopaszodnál, vagy még nem őszülsz, hát ezen művelet után fogsz azt garantálom! Biztos hogy mazohista sado-mazo őrült volt aki ezt tervezte, vagy csak a speciális szerszámok megszállottja volt nem tudom, de hogy ezt otthon te saját magadnak megcsináld na ahhoz ez elég durva! Inkább az a vagon ereje teljében lévő néger férfi orális kielégítése talán jobb egy fokkal.
Elkezdett szarakodni a központi zár, egyszer jó volt egyszer nem, kulcssal ugyan ez, és pont ezen a műszakin produkált egy olyat, hogy egyedül az anyós ajtaja nem nyílt, ugye ez komoly gond, meg hát ott van lent az alvázszám is. Persze erre rá két órával minden jó volt és tökéletes, majd behányt teljesen. És itt jön a kedvencem, mikor azt se tudom hova nyúljak, vagy mit nézzek meg, mert ötletem sincs, majd időben kb. egynapos basztatás után minden működik és tökéletes, de miért? Nem cseréltem ki semmit, nem javítottam semmit, csak kínlódtam vele és baszogattam, mindegy leszarom, lényeg hogy azóta jó! De ha már lent voltak az első ajtókárpítok, akkor kapjon már 2 Hertz hangszórót a gyári helyett.
Megérte kicserélni a hangszórókat, mert nagyságrendi változás történt, ekkor támadt az az ötletem, hogy eszkábálok egy AUX bemenetet a CDR-500-hoz, de ezt egy jó barátom elvetette, mert azt mondta ha berakok egy új lejátszót az megint csak dobni fog az egészen. Vettem is egy Pioneer lejátszót, majd az első úton mikor tényleg próbálgattam volna mit is tud kb. 5 km után elnémult, de amúgy minden jónak látszott, szépen világított, minden funkciója működött csak nem szólt. Visszaraktam a régit azzal jó volt. Gondoltam kipróbálom egy akksiról, ha az asztalon működik akkor nem ezzel van a gond, persze nem figyeltem oda és sikerült fordítva bekötni, amit egy csattanás és fényjelenség kísért. :) Szép volt, gratulálok, elpakolhatsz mindent mert ez bizony meghalt. Garanciába kaptam egy másikat, ami jó volt kb. 900 km-en keresztül, majd ugyan ez a hiba. Beszélgettem egy hozzáértővel, aki megsúgta, hogy valamelyik ajtóátvezetésnél bizony zárlat van, az új letilt, a régi meg röhögve működik akkor is! Próbáltam meggyőzni, hogy nem ez a baja, mert tudtam, vagyis akkor még nem teljesen voltam tisztában vele, hogy mi munka, meg szopás újravezetékelni az összes ajtót. De ha már ilyen marhaságra adom a fejemet akkor a mélyláda kábeleit is behúzgáltam. Most egész jól szól, megérte, azt kell hogy mondjam!
A váltónak a szimeringje ami fent van engedte az olajat, meg az alsó fedéltömítés is, ezeket cseréltem, meg kapott új GM váltóolajat is, azóta no para. A szelepfedél tömítés is oda volt már, vettem hozzá egy FEBI-t, de készletet kellett volna( kis gumigyűrűkkel), de ez már késő bánat, majd legközelebb. Az olajteknőnél is van egy kis folyás de arra még nem szántam rá magam, olajcserekor megkapja az 5 litert újat, a nívón meg ez idő alatt kb. 2 deci fogyást látok. 0W-40-es Meguin olajjal használom, 15000 km-t megyek ezzel, ha már lehet! Ja meg hideg is tud lenni itt az Alpok tövében télen azt nem árt ha reggel nem gépzsírt kell az olajpumpának szívogatni.
Munka után csapatok hazafelé, és hallom azt a hangot, nem tudtam mire vélni, meg csak addig hallottam míg egy fal mellett haladtam. Haza értem, Nelson admirális kiadta parancsba hogy irány a boltba bevásárolni. Fizetésnél néztünk egymásra bután, mert hát minek pénzt vinni oda! :) Haza ugrottam júrójé, beindítom tolatok kb. 1 métert szervo elszáll töltéslámpa vigyorog rám szép pirosan, nem volt nehéz kitalálni hol kell nézelődni, a feszítő görgő ellett meg, széthullott. Irány gyalog a boltba, hazafelé persze szarráázás, mert hát mikor máskor jöhetne az a rohadt záporeső! Másnap komplett feszítő csere, mert csak görgő nem volt, ez is INA, meg jó óccsó. Kétféle hosszbordás szíjat hoz a gép, mi kitaláltuk, hogy 1800-as, mert az van ráírva, majd mikor összemértem az újjal nem volt már annyira őszinte a mosolyom, mert hát persze, hogy 1900-as. Mivel a motortartó bak a közepén átmegy így csak annak eltávolításával lehet cserélni, megy vissza akkor a régi aminek a negyede le volt zabálva, meg valahogy utána kedvem sem volt cserélni, mert nagyon szar szemét munka. Jó tanács: bele se kezdj! Így jártam vele kb. 1 évet amikor megint csak hallottam egy hangot :) , ezek a rohadt hangok, bárcsak ne lennének! Hidegen nincs, csak melegen és a motortérből jön, na mi lehet az? A vezérlés feszítőgörgőjének kis nyílacskája hozzáért mikor már be volt melegedve a motor a vízpumpa fogaskerekének hátuljához! Fellazult, de hogy hogy, azt nem tudom, én vezérlést nem cseréltem, mikor megvettük, mert benne volt a matrica, hogy cserélve volt, és volt hátra még 20.000 km. Mindegy kiszedtem, baja nincs, viszont a vezető görgők azok rohadtul csörögtek, agyalás mi is legyen, hát kapott egy új Conti vezérlést, és mivel ha már a motor ezen részén bohóckodok egy új szintén Conti hosszbordás szíjat, a megfelelő méretben. :)
Münchenben jártunk és beugrottunk szemetet enni egy helyre (McDonald's), mikor elindultunk egyszer csak beakad a kormány de annyira, hogy csak igen komoly erővel volt hajlandó megmozdulni egy nagy csattanás után, még szerencse hogy ez mind még a parkolóban történt. Másnap leszedtem a borítást nézegettem, tekergettem de semmi baja. Ha nincs semmi baja, akkor jó, ez ilyen egyszerű! :) Kb 1 év elteltével megint így jártam beakadt nem mozdul, megint csak rohad erősen tépem csattan, de ekkor már nem dobta vissza az indexet, meg olyan hangja volt mint egy darálónak. Most már tudtam, hogy kormány le azt akkor látom mi a baj. Egy közösen eltöltött romantikus délután alatt sem sikerült levarázsolnom, minden féle praktikát kipróbáltam, még barkácsoltam egy lehúzót is 5mm-es kazánlemez, 12-es csavar, de semmi, nem jön le, ezt nem hiszem el! Megpróbáltuk hárman ketten cibálták én meg vertem dornival a közepét, semmi! El kellett vinnem egy Opel szervizbe, hátha ők majd, azoknak is elég szép meglepetést okozott, de speckó lehúzóval, hőlégfúvóval, meg a felém feltett "mi van ráhegesztetted?" kérdések után valahogy megadta magát fél óra basztatás után. Nem tudom hogy nevezik ezt az alkatrészt ami széttört, gondolom hiába írnám le németül, sőt így még 3 néven is ismerem, de kicseréltem ami egy Omegából érkezett, azóta jó, már nem nekem kell visszakattintani az indexet, ja meg nem totál szétbarmolt kopasz kormánnyal kell járnom!
Úton az Opel szerviz felé olyan gyöngének tűnt, majd mikor odaértem és leparkoltam tudtam is miért, hát nem befagyott az a rohadék szeméttelep kézifékkötél. Míg ők a kormánnyal onanizáltak, addig én a hátsó kerekek hőmérsékletét analizáltam, lehet csak a -2 fok miatt tűntek forrónak! :) Fejben lejátszottam, hogy mit is kell majd elvégeznem, és így jutottam arra, hogy nem fogok kínlódni a régiekkel, hanem kap újat, és így mindenki boldog lesz! Na ez sem egy leányálom munka, mert kipufogó középső része le, majd a hővédőlemez, aminek anyái persze csak tőcsavarostól távolíthatók el, mert az a kurva rozsda mindenhol ott van. Kicseréltem, beállítottam, most olyan mint az álom! :)
Légzsák lámpa világít, mi a baj, hát persze hogy az ülés alatt lévő csati ami az oldallégzsáké kontakthibás, tipikus Vectra betegség, kár szarakodni bármiféle otthoni praktikával össze kell forrasztani azt ennyi volt!
Közben kedvesemmel úgy döntöttünk, hogy "nem imádlak, nem szeretlek, nem akarok veled élni sem a jóban sem a rosszban nem akarok veled együtt lenni, nem tetszik a szemed színe, nem tetszik a frizurád, nem tetszik a nadrágod, nem tetszik a szoknyád", ő vett magának egy A4-est, én meg nevemre vettem a Vectrát, kb 15 perc volt átíratni és kőkemény 21 juró volt e móka a Zulassugstellében. Hát így is lehet!
Hogy amúgy milyen? Nekem nagyon bejött! 230 ezren felül van, vagy kitudja, volt egy Lengyel gazdája előttem, nem tudom mennyire volt okos eladás előtt! Sport kivitel, 4 légszák, bőr multikormány, elektromos ablak elől, elektromos fűthető tükrök, sportülések, ködlámpák, digitklíma, könyöklő, meg még apróságok, bár némely autóban az feláras extra lenne. Mosolyra derít, mikor azt látom pl. egy Fiat Stiloban, hogy spray-s doboz kupakba hamuzik mert nincs benne hamutál! :)
Fogyasztás legyen 7 L, de szerintem 6,5-el is eljárok vele, egynyóc öcsém! Nagyon nem áll a számhoz, mikor valaki azt hiszi, hogy a kis motor keveset eszik, a szomszéd 4-es Golfja beveri a 9-et, pedig csak 1,4-es.
Úúúúúú a tempomat, na az, az kéne bele, az jó! Anyám zsibbasztott, hogy én ezt adjam el nekik, és vegyek magamnak egy újat (másikat). Szereztem nekik egy ugyan ilyet, csak kombiban 450 itteni pénzért, meg még rávertem 200-at és itt kint le is műszakiztattam, majd repült haza, azóta ott éli mindennapjait, ők is elégedettek vele, szóval így van a családban két Vectra B 1.8. Amúgy meg nagyon eljátszadoztam gondolatban egy 124-es Merci kupéval, az nagyon ott van, nekem az is eléggé bejövős! Marad egyenlőre ez, a következő műszakig tervezem még vele, az másfél év, addig meg amúgy is kőgazdag leszek és veszek magamnak egy Veneno-t! :)

Hibalista

- Lambdaszonda (megette a dög) - Kipufogó - Üzemanyagtank - Üzemagyag betöltő gumicsövek - Első kerékcsapágyak - Hátsó futómű szilentek - Féktárcsák, fékbetétek, kézifékpofák, kézifékkötél, hátsó gumi fékcsövek - Féltengely porvédő gumiharang - Stabilpálcák elől - Gyertyakábelek - Vezérműtengely jeladó - Termosztát - Szelepfedél tömítés - Hosszbordás szíj, komplett feszítő - Vezérlés - Flexicső - Apróságok, meg a szervizeknél ami hozzájött

Ide hordtam szervizbe

Óóóóóóóóóóóóó! Hát Én! Precíz, mindenre nagyon figyel, csak néha lusta!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Veneno
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1995

További ítéletek (291 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)