Német!
Szöveges ítélet
Előtte egy Peugeot 206volt. -borzalom. Még 2 évig terveztük volna használni új autó vásárlása előtt, de nagyon rossz volt.
Így erre a két évre lecseréltük egy megbízható autóra, mi is legyen az? Hát opel. Abból is a vectra, a többi kényelmetlen. Így megvettük őt, és az első benyomás pozitív volt. Átnézettük vásárlás előtt szerelővel, én is értek ahhoz, hogy mit kell megvenni és mit nem, több ABS próba után a vásárlás előtt nem mutatott hibát.
A megvétel után 2 órával(!) kigyulladt az ABS lámpa, ABS vezérlőegység. Nagyon elszállt az öröm, a 206 gondjaiból kikeveredve íme egy újabb probléma.
Az eladó állította, hogy nála nem állt fel ez a probléma, stb. Nem viselkedett megfelelően, le akart minket rázni, pedig 2 órával a vásárlás után elromlik valami, ami a vásárláskor nem mutatott hibát, hát az kínos. Pereskedéssel megkaptuk volna a pénzünk, de 9000Ft-os alkatrésznél inkább hagytuk az egészet. A SUZUKI RÓMAI EGYIK ÉRTÉKESÍTŐJE volt az illető, nem ajánlom senkinek...
Amúgy sikerült egy megfelelő állapotú 10 éves autót venni, törve nem volt, kisebb karcolások a külsején, amúgy szép, a belső makulátlan(!).
A futóműve nem 100, előbb-utóbb ráfér a csere a lengőkarokra.
Maga az autó, és az észrevételeim:
-Forma: nagyon szép, még ma is megállja a helyét.
-Fékek: jók, de az ABS-e ha működik is gyenge, még a 206hoz képest is.
-Motor: 1.6-hoz képest kellemes, jól megy, jól mozgatja az autót, (101LE 150NM), csak városi használatban 9,5 litert eszik, és sok olajat (Ecotec), de 200km/h a vége...
-Kényelem: na ezen a ponton nem barátkoztam meg vele. Bellül ahhoz képest, hogy milyen kategóriába tartozik, kicsi. Mögém (200cm) senki nem préseli be magát, holott ez az elvileg kisebb kategóriájú OctaviaII ben nem így van, a vele egyenlő méretű Passat VI-ben meg végképp nem.
-Ülések: Opelhez képest jók, amúgy nagyon nem, hiába a gerinctámasz. Nem értem, a támla teteje mért hátrafele hajlik? Hány embernek van c-alakú homorú háta???
-Váltó: 206-hoz képest felüdülés, de azért Opel az ő negatív értelmében.
Nincs benne pohártartó, plusz az ajtó zsebeibe is alig fér be valami. Ez hihetetlenül idegesít. Egy ,,pohártartó"-nak csúfolt valami van az első karfában, tehát ha ez ember belerak valamit, nincs karfa, plusz kb 1 cm mély, így csak állóhelyben használható!!!
A kormányon a rádió gombjai csak a gyári rendszerrel kompatibilisek, az utólagossal nem!:(
Hátul amúgy nagyon kényelmes,az ember nem merőlegesen ül, mint sok mai autóban. A fejtér nekem kicsi, de ez nem hiba, megszoktam, Skoda Superb II combiban férek el éppenhogy hátul...
Végül: Megéri a pénzét, főleg ennyi idősen, eléggé felszerelt is:
ABS, 2 légzsák, 2el abl., klíma, karfa elöl-hátul, multikormány, gyári riasztó, gerinctámaszok, plüss ülés, stb
Ha valaki talál egy ehhez fogható példányt, akkor vegye meg.
Sajnos sok a cégautó és a ,,hülyegyerek" autó is!
Hibalista
- ABS vezérlő egység - Újonnan 250.000Ft - Bontott itthon 50.000FT - Angliából rendelve 9000Ft - ez lett a döntés, de még néha ma is vacakol az ABS, igaz már menet közben nem gyullad fel a lámpa, maximum indítás után úgy marad, de egy újraindítás megoldja, és akkor működik. - - Klíma kapcsoló gombban kiégtek az izzók - - Tankajtó zárja nem zár -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | Qashqai 1.5 dCi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
