Filléres hajó
Szöveges ítélet
Volt egy Cliom kicsi is volt, jó volt, de én akartam egy nagyobb tágasabb kocsit, ezért eladtam. Következett az álom megvalósítása egy E36 BMW, sajnos olyan rosszak voltak a piacon hogy elszomorodta. Ahogy jártuk az országot egy barátom vectrájával mentünk, nem nagyon tetszett a kocsi, de egy nap megkért hogy vezessem, mert ő másnapos volt, meg is tetszett rögtön, indult a vectra hajsza. Szarabnál szarabbak, míg végre rátalálta erre, Kecskemétről Debrecenbe, zöldkártya, biztosítás, lámpa nélük mentem haza vele, 10 év börtön ha a rendőr megállít.Másnap a kötelező szervíz, fék+ tárcsa, olaj, stb, ékszíj. 2 hónap múlva egy egész napos hajtás után nem indult be, önindító kinyúlt, másnap írány a bosch Car 20e Ft és már ment is. Egy hónap múlva nem vette be az 1-es fokozatot, szerelőhöz elvittem, szerencsére csak a váltó kar és a rudazat kopott el, egy ki pótlás és már ment is. Néhány hónap múlva vezérléscsere, valami éktelen nyikorgás jött az ékszíj felől ezért ékszíjfeszítő és ékszíj csere 25e Ft. 2000km múlva megint jött a nyikorgás, ami hol van hol nincs, 7 fok alatt nincs, valószínű szar a szíj majd egyszer kap egy Gatest. Nyáron voltunk vele Horvátba, 4fő és tele csomagtartó 140 km átlag sebességgel 7.3 literes átlagfogyasztás. Motorja nem egy erőbajnok de megbízható, és olcsó javítani, bár nagyon sokat fogyaszt városban, én még 10L alá nem tudtam vinni (és nem hajtom), bár nagyon kis távon használom, valószínű azért. A
fútóműve jelen pillanatban már alakul, de 12 évhez és 195.000 km-hez közeledvén már ki kellett cserélnem benne néhány dolgot, toronycsapágy, első lengéscsillapító, talpas, stabilizátor, hátul szarok a szilentek ezért már piszkossúl kopog, csere érettek, nagyon macerás cserélni, na majd egyszer ha lesz időm megcsinálom. A kasznija jó de már javítva voltak a hátsó sárvédőívek(vectra betegség). Amit ebben az autóban nagyon szeretek, nagyon olcsó hozzá az alkatrész és könnyen beszerezhető, egyedi a kasznija, aki egy nagy és olcsón fenntartható autót szeretne annak csak ajánlani tudom, nem egy sportkocsi de teszi a dolgát. Ha valaki kifog belőle egy megkíméltet, vagy egy felújítottat akkor nagy szerencséje van. Motorjáról még annyit hogy nyáron sógorral jöttünk hazaféle két autóval neki egy Toyota corolla Verso D4d van(174 LE) én mentem elől átlag 180-190-es tempót diktáltam neki, mikor beértünk Debrecenbe kicsit meglepődött, hogy mi telik egy ilyen 11 éves roncstól és a 100 lótol. 3500-tól kezd el húzni alacsony fordulaton nincs ereje, de ne is várjuk el egy 1200kg önsúlyú benzinestől. A beltér praktikus, ülések kényelmesek, 800km-t simán leutaztunk vele egyhuzamban. A következő autóm is vectra lesz de az már egy diesel.
Hibalista
- Első féktárcsa + első/hátsó fékbetét 22e Ft - Ékszíj + feszítő 25e Ft - Első lengéscsillapító 20e Ft - toronycsapágy + szilent 15e Ft - Hátsó szilentek 4e Ft - Vezérműszíj + görgők + vízpumpa 30e Ft - Stabilizátor 7e Ft - Váltókar felújítás 10e - aksi 17e Ft -
Ide hordtam szervizbe
rokon, meg jómagam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Clio 1,2 8v | Következő autója? | Vectra 2.0 DTI vagy 2.2 DTI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
