Nem hétköznapi
Szöveges ítélet
Remélem hasznos információkat találtok majd az alábbi leírásomban.
------Történet----
Első autó vásárlására adtam a fejem (családi kocsi Seat Leon 1.4 TSI), azonban gyerekkrom óta vágytam egy cabrióra. Lehetőleg keménytetősre, mert a puhatető limitáltsága miatt nem vonzott.
Sok kocsit szóba jött mint a Peugeot 307 CC, Megane CC, Opel Astra H TT, csak a Mitsu nem. A kezdeti fellegekből eljutottunk a realitás szintjére (alakatrészek árak, biztosítási díjak stb.) és rájöttünk barátnőmmel, hogy nem érdemes sok pénzt kidobni, mert tuladonképpen csak ketten használnánk és ekkor jött képbe a CZC.
Szerencsére a már említett példányokkal ellentétben volt pár megbízható jó állapotú darab is (Totalcaron rengeteg irodalom van sajnos a trükközésekről). Így egy 7 éves 130 ezer km-es példányt néztünk ki. Bevallom őszintén először nem tetszett a kocsi, de látva az összképet beleszerettem. Egybéként nem ezzel az összeállítással tipikus női autó.
Mindig is kedvencem volt az Evo és a hátulja pont olyan mint egy kis Evo.
------Tények----
Külső:
- 7 éves kocsinak megfelelően azért van pár hiba a kocsin, mint kőfelverődés és karcolások. A fényezés minősége nem a legerősebb, mert vastagabb lakréteg is elfért volna rajta plusz a fekete kényes szín...
Futómű:
- A futómű kemény és elég sportos, de a rossz magyar utak megeszik. Nagy mínusz a japánoknak, hogy az első lengőkarokban lévő gömbfejek nem csrélhetőek így az egészet dobhattuk ki. Az újabbakban már ez a hiányosság javítva van.
- A kanyartartása stabil, ami köszönhető a 205/40 R17-es gumiknak is, de lehúzott tetővel azért hajlamos csavarodni így nem egy versenyautó. A kabriózás nem is erről szól.
- Kormányzás nem agyonszervózott és sportos, de kicsit lehetne több visszajelzés az útról.
Motor:
- A kocsi 4G15T 150LE motorral szerelt és ez volt az első dolog ami megfogott. A turbónyomás 2800-tól épül fel szépen és szinte repíti a kocsit. Sokan meglepődtek már tőle, mert jelzések híján nem tudják mit rejt a gép.
- Hangja is gyönyörű mély és erőt sugároz szerintem a kipufogót jól behangolták.
- A motor nem eszi az olajat és pozitívum, hogy a csereperiódus 10 ezer km vagy fél év (ezt mondjuk nem értem). Így nagyban hozzájárul az élettartamának a növeléséhez.
- Váltóval nincs gond és megbízhatóan rövid úton jár. Jó tanács a hátramenet berakásához jó erősen ki kell tolni jobbra és határozottan, mint egy karót lenyomva hátra kell húzni (nem kapkodva). Így elkerülhető a recsegés.
Beltér:
- Kicsit puritán és egyszerű kezelőszervek vannak benne, de a műanyag gombokat könnyű kezelni és sportos fiatalos belsőt sugároz. Ami lehetne azért komolyabb.
- Menetzaj is erősebb carbió mivoltából adódóan, de azért tud menni ha kell.
- A félbőr ülések nagyon kényelmesek és a 194 cm-el is be tudom állítani úgy, hogy komfortosan elférjek. Szerintem ezek a fehér cérnával varrott sportos ülések sokat dobnak a belső tér minőségén.
- Az ülésfűtés jól jön hidegebb napokon amikor szeretne az ember nyitott tetővel közlekedni.
Pozitívum:
Az tetszik benne, hogy több mint aminek látszik és lehúzott tető, ablak párosítással a motorozás élményét nyújtja. A kipufogó hangját szépen hallani és egy roadster érzését kelti. Felhúzott ablakokkal 100-110-ig nincsenek örvények az első üléseken.
Megcsodálják, mert különleges a formája és nem veszik el a hétköznapokban.
Felhajtott tetővel nagy csomagtartó (450 liter). Lehajtva ez 200 literre csökken csak, de így is 2 laposabb utazótáska befér.
Az alkatrészek és költségek kisautóhoz mérten nem drágák.
Két 160-170 cm-es ember elfér egymás mögött és így 4-en is lehet utazni, bár hátul nem a legkényelmesebb.
Sportos érzés az egész kocsit átjárja, de közel sem tökéletes.
Ár/érték arány.
Negatívum:
Egy 6 sebességes válto elfért volna benne.
Kevés visszaejelzés az kormányon az útról.
Szerelés szemponjából néha idegesítő japán megoldások.
Városi fogyasztás simán eléri a 8,5-9 litert.
Nem emlékező az ülés és előredöntésnél mindig be kell állítani.
Első izzócseréhez nagy kerékméretnél le kell venni a kereket.
A futómű nem ilyen utakra van tervezve.
Majd még jelentkezem!
Hibalista
- - Első lengőkarok cseréje (17E/db +5 ezer szerelés)+ futóműbeállítás 6 ezer - - Bal első dobban lévő kis "ajtócska" letört
Ide hordtam szervizbe
Vidéki egyszerű, de rendes és nem drága.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4200 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Leon 1.4 TSI | Következő autója? | valamilyen Japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
