Micuka, szerelmem-a drága kis ribi
Szöveges ítélet
Első autóm, jelenleg is használom. 2003, 1,3, 82 ló. Ahogy az lenni szokott, ismerőssel való üzletelésre az ember ráfizet. Ez velem sem volt másképp. Egy külsőre nagyon patent kis autót vásároltam, próbavezetésnél is azt éreztem; jössz velem haza!
Aztán pár héten belül jöttek a gondok, a generátor felmondta a szolgálatot, a vezérlés elszakadt, a váltónak is elege lett, a kipufogó leszakadt. Kiderült, hogy az autó bizonyos részei purhabbal vannak kifújva, a vastag rücsi réteg az adásvételi napot megelőzően kerülhetett fel, így tökéletesen eltakarta az igazi hibát, a rozsdát. Komplett lakatolás az egész alján (új lemezekből legyártva, mert a foltozgatás itt sajnos már nem segített) és egyéb kényes helyeken (tornyok és társai) lengőkarok, lengéscsillapítók cseréje, fékrendszer cseréje, és egyéb apróságok.
Sebaj, tanulóautó, tanulópénz.
Annyira megszerettem, hogy eldöntöttem, ráköltöm a vételár kétszeresét, de legyen egy jó kis biztonságos autóm amit még évekig tudok használni, és remélem utána is a családban marad.
Összességében imádom az autót. Városban használom, szeretek odalépni neki így a fogyasztása nálam 7-10 L között mozog. Az úttartása valóban egy élmény, a váltója mint a vaj, könnyen gyorsul (3000 felett ébred fel igazán) a kicsi mivolta ellenére is biztonságban érzem magam benne. A sok hibája ellenére (rossz példányt fogtam ki) soha nem hagyott ott sehol.
A külseje sportos, jól összerakott, fiatalos, vagány.
A belseje egyszerű, mégis tökéletesen elég a felszereltsége. Letisztult bőr jellegű műszerfal, kormány és váltó, kényelmes, sportos ülések melyből 500 km után is úgy száll ki az ember, mintha egy kényelmes kanapéról kelt volna fel. Hátul valóban kevés a hely, de aki többet szeretne vegyen egy 4 ajtósat. Nem családi autó.
Amire oda kell figyelni ha az ember ezt a típust választja:
-ROZSDAAAA: alá kell nézni alaposan, nem szégyen elvinni egy szakit vagy legalább egy emelőt, és rendesen benézni a szoknyája alá.
-rejtélyes Mitsu hiba: a fordulatszámmérő mutatója néha megy, néha nem. Ezt sajnos még senki nem tudta orvosolni nekem. (Ez legyen a legnagyobb bajom:)
-zabálja az olajat
Más hibát nem tudok felsorolni (ami nem az előző tulajok hanyagsága miatt került nekem sokszoros pénzbe). Nagyon jó kis autó, a kategóriájában a legjobb, ajánlom mindenkinek! Még évekig szeretném használni, és nem fogom mindenáron eladni. Nagyon szeretném ha családi/baráti körön belül maradna.
Hibalista
- Generátor- 30 e ft - Váltó - 25 e ft - Lengőkarok és lengéscsillapítók - 160 e ft - Fékrendszer - 90 e ft - Egyéb apróságok - kb. 300 e ft (lakatolás, stb)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős ajánlotta Érdi szerelőhöz jártam vele, hiba volt. Pocsék, lehúzós munkát végzett. Minden amihez hozzányúlt, hamar meghibásodott, és csináltathattam meg újra.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Győrfi Nagy László (Szigetszentmiklós)Mindenkinek ajánlom, kifejezetten japán autókkal foglalkozik. Korrekt áron dolgozik, részletes tájékoztatást ad, rövid idő alatt elvégzi a rá bízott munkát.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 227431 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiat Doblo-céges autó | Következő autója? | Civic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |