1,3, de ki hinné, hogy mire képes
Szöveges ítélet
Nos! Életem első új autója, a márkakereskedő a barátom és ő beszélt rá. Elég sokat hajtom, de eddig semi baj. Ellőbb a jó dolgok: 1,3-as motorból azért gyönyörű teljesítmény a stabil 180-190 futása, városban kiskirálynak lehet lenni, de autópályán is kiránt a bajból ha szükség van rá. A méretei döbbenetesek: hátul ha teljesen hátra van tolva az ülés, akkor mögöttem (183 centi vok) úgy ülök, hogy még 6 centi van a térdem és az első ülés között. Na persze ezért cserébe a csomatrató max két embernek elég, de ilyenkor jön jól egy tetőbox, én meg úgysem sűrűn megyek sok csomaggal. Most értem haza a nyaralásból és nem viccelek autópályán 140-nél négy emberrel, tetőboxban is csomagokkal, a dinári-hegységen át 7,5 litert evett. Többször átszámoltam, mert nem hittem el. Szóval én csak ajánlani tudom. Ja a rossz tulajdonságok: valami eszméletlenül hülye és haszontalan helyen van a hátsó szélvédő mosója, engem zavar, hogy nincs vízhőfok mutató és iszonyatosan dühös vagyok a Mitsubishire, amiért nem egy szinkronizált japán váltót tettek a kocsiba, ezt csak akkor lehet rükvercbe tenni ha már legalább egy másodperce áll a kocsi, különben reccsen mint állat. Szóval azért mert nincs belőle sok az utakon még eszméletlen jó autó! Ki ne hagyja senki a nézelődésből ha ilyesmit keres.
Nos! Legutóbbi írásom óta lecsengett a 20 ezer kilométer ezért elvittem szervízbe. Azthittem hanyattesek, amikor kidobták az 52 ezer forintos számlát, amikor semmi extrát nem csináltak a kötelezőn kívül. Szóval ezért lett 8-as a szervíztapasztalat és a fenntartási költség.
Egyébként megtettem vele egy 7400 kilométeres nászutat Budapest-Velence-Genova-Riviéra-Provence-Barcelona-Madrid-Gibraltár-Marokkó-Zürich útvonalon és mindezt az olajcsere után kiváló 7 literes átlaggal, rengeteg autópályával és sok szép szerpentinnel. Vicces volt, mert egész európában csodájára jártak, arra nagyon kevés van belőle. Viszont továbbra sem nyikkant még meg, semmi gond vele. Falja a kilométereket én pedig nagyon élvezem.
Nyáron eladtam.
Az a baj, hogy sajnos elég régóta volt az már és azóta van egy vadonatúj Lancer kombim, ami sajnos átrendezte a viszonyítási alapomat, ezért is lett például a kényelem csak 7. De összességében nagyon-nagyon nagy örömmel és könnybe lábadó szemekkel gondolok rá (nem viccc). Amit mindenképpen ki kell emelnem az a motor. Az a 95 lóerő, ami ebben ugrál valami csodákra képes. Ez az egyetlen ami nagyon hiányzik. Hihehetlenül jól húzott szinte minden helyzetben és 1.3-hoz képest magas fordulaton is szép hangja volt. Hogy őszinte legyek nem kíméltem a kocsit, de nem volt vele semmi bajom a lentebb ismertetetten kívül. Viszont a gyári szervízei nem voltak olcsón, vagy csak én vagyok naív. az egyik 42 volt asszem, a másik meg ötvenvalamennyi.
Amit negatívba kiemelnék az a hulladék német váltója, ami kicsit akadályozta az elményautózás. Ja, viszont ami ugyanezt mindenképpen segítette, sőt követelte, az a futóműve. Mindenkinek ajánlanám a gyári ´14-es helyett a ´15-ös gumikat, mert azokkal már komolyan kellett kapaszkodni a kocsiban, hogy ne essek ki miközben a kocsi még vígan semleges volt.
Belülről a vezetési helyzet és az utastér tágassága rendben volt, nem nagyon panaszkodott senki, hogy nem fér el, legfeljebb az nem tetszett néhány magasabb embernek, hogy nem "feküdtek" hátul, hanem egyenes derékkal kellett utazni.
Viszont a csomagtere rettenetesen kicsi, bár lehet bővíteni nagyon egyszerűen, de ha az üléseket benn hagytam, akkor sehogy sem volt jó a csomagoknak és az utasoknak is. Azt hiszem ez az egyetlen igazán rossz dolog a váltón kívül.
56 ezerrel adtam el és tényleg sokat téptem is a szívét, de pesten használva sem izgett, mozgott, nyöszörgött semmi benne: ahhoz képest, hogy nem Japánban rakják össze rendbe volt az egész.
Ja, és igazán jó áron tudtam eladni, mert hála istennek még most sincs belőle sok az utakon és tényleg jogosan jó a hírük.
Szóval ennyi.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, még véletlenül se vegyen senki Fiestát, vagy Corsát anélkül, hogy ne nézné meg magának a Coltot. Aztán a többi már ízlés kérdése...
Hibalista
- Egyszer sajnos ott hagyott az úton - illetve egy italnagyker előőt, benne 12 láda sörrel és sok töménnyel, mert egy legénybúcsúra indultunk - de utólag kiderült, hogy csak a kulcs romlott el.
- Viszont a Hoványék villámgyorsan adtak egy csereautót, majd mivel hétvége volt az oszták assistance is gyorsan lépett egy bérautóval, szóval végül jól sült el a dolog, mert egy napig enyém volt egy zsír új és full-extrás L200. :-)
Ide hordtam szervizbe
Hovány Autoplanet Kecskemét
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1,0 gl | Következő autója? | Mistubishi Lancer kombi 1.6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
