Panasz-Kodo? Dehogy!
Szöveges ítélet
2013 tavaszán úgy alakult az élet, hogy egy új állás mellé új céges verda is járt, s ami előtte még sosem: a szabad választás lehetősége is! Nosza, mit tesz ilyenkor az autókedvelő leendő munkatárs? Elkezdi járni a szalonokat, böngészni a Netet, túrni a prospektusokat, hogy számára megfelelő járgányt találjon. Amely: tágas és jól pakolható (kombi!), jól felszerelt (digitklíma, ülésfűtés, parkolóradar elől-hátul stb.), kellően kényelmes városban (automata váltó!), és hosszú üzleti utakon egyaránt, üzemeltetése hosszú távon kedvező a cégnek (dízel!), megjelenése nem vált ki instant hányingert a környezetéből, ugyanakkor nem hivalkodó. Külön nehezítésként bejött, hogy az instant váltás miatt nem jöhetett szóba konfiguráció, rendelés, több hónapnyi várakozás, hanem olyan verda kellett, ami néhány hét szállítás, forgalomba helyezés után azonnal szolgálni tudja új gazdáját. Nos, a fenti paraméterek alapján viszonylag kevés versenyző maradt állva a kereten belül, a német prémiummárkák eleve kiestek, a franciák, olaszok nem tudtak raktárról semmit se adni, ahogy a japánok többsége sem. Maradt a Passat (a szalonból majdnem elkergettek, amikor kiderült, hogy nem valami zsíros állami flottamegrendelésről beszélgetünk), a Mondeo (nem volt megfelelő felszereltségű autó raktáron), és a pont akkor debütáló 6-os, amelyből az európai premier miatt rendesen betárazott az importőr, így minden paraméter teljesítése mellett még a szín is választható volt. (Igaz, különösebben hosszú extralistát nem kellett/lehetett böngészni, mivel a Mazdánál az egyes felszereltségi szintek mellett egyébként sem konfigurálhatók szabadon az autók). Végül egy szürkemetál 150LE-s dízelre esett a választás, Attraction felszereltséggel.
Az autó első pillanattól fogva lenyűgözött megjelenésével, kifinomultságával, irányíthatóságával, praktikus megoldásaival. A 150 LE-s dízel indítás után kicsit hangos, de bemelegedve kellemes tónusú, alig hallható, ugyanakkor megfelelő dinamikával bír, erejét a hagyományos nyomatékváltós automata sem csökkenti jelentősen. Kiváló párosítás a motor-váltó kettős, nyugodt gázpedálkezelésnél már 2000 körül elvált, és a start-stop is sokkal jobban harmonizál az automatával, mint a kézi váltóval (a fék erősebb nyomására áll csak le a motor, ezt nagyon könnyű megtanulni és alkalmazni). Az ülések hosszú távon is kényelmesek, egyedül az ülőlapok rövidek egy hangyányit, ez 185 centi feletti, hosszúlábú sofőröknél gondot jelenthet. A beltér és a csomagtartó tágassága szinte mindenre elég, szállítottam komplett kéksárga svéd polcrendszert, bicajt, bármit, nem jött zavarba. Zseniális volt a hátulról egy kallantyúval osztottan előredönthető hátsó ülés, ez mostanra sztenderddé is vált az iparágban. Kezelhetősége nekem tökéletes volt még a fészlift előtti kisebb tapiképernyővel is, aminek egy baja volt, hogy könnyen felvette a zsíros ujjlenyomatokat (ritkán vezetek bőrkesztyűben). Brutál jól feküdt az úton még a kisebb 17 colos felnikkel is, pedig az ESP nem aggódta túl a dolgokat még csúszós úton sem, pont akkor avatkozott közbe, amikor kellett.
A Kodo design – hát igen. Ódákat zengett róla a sajtó, de magam is azon csodálkoztam (főleg az elején, amíg még viszonylag ritka volt a típus idehaza), hogy lépten nyomon ismeretlen emberek szólítottak meg az utcán, akiket lenyűgözött a formaterv, és kérdezgettek-dícsértek-gratuláltak. Úgy éreztem magam, mint valami celeb…pedig igazából az autónak (na meg a japán szobrászmestereknek) szólt az elismerés.
Meghibásodások? Nada. Egyáltalán semmi. Egyetlen apróság zavart, autópályán 160-170 felett elkezdett alig észrevehetően lebegni a motorháztető, ez azért a külföldi (főleg németországi) utakon hosszú távon kellemetlen volt, ezért egy idő múltán úgy gondoltam, kezelni kellene a problémát. Garanciában orvosolták a dolgot a szervizben, valami kampót cseréltek a zárnál. Ezenkívül egy szoftveres visszahívásra került sor, a motorvezérlésnél változtatott valamit a gyár. Közel 70 ezer kilométert lehúztunk hosszabb-rövidebb utakon, zokszó nélkül. Én legalábbis minden percét élveztem közel 2 éven keresztül, amíg egy újabb munkahelyváltás miatt véget nem ért gyümölcsöző kapcsolatunk. (Az új helyen sajnos már nem volt szabad a választás…)
Egy szó, mint száz, nagyot alkotott a Mazda ezzel a 6-ossal, bátran ajánlhatom mindenkinek, aki ebben a kategóriában gondolkodik!
Hibalista
- Szoftveres visszahívás - garanciában - Motorháztető lebeg - garanciában
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai Óbuda - teljesen rendben vannak, korrekt és segítőkész ügyintézés, pedig rendesen el vannak havazva
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 407 | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
