A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2,5 Revolution Top 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Bestia

Szöveges ítélet

Előzmények:
Az első japán autóm. A mazda előtt egy Ford Mondeo MK4 2.0 benzin volt. Szerettem! nagy volt, kényelmes, de sajna nem kombi. Amikor eljött a csere ideje 3 márkára és típusra szűkült a választék. VW Passat 2.0 TDI, Mazda 6 2.5 valamint KIA Optima 2.0. Ezen szűkítést persze segítette, hogy előtte sokat egyeztettem az " Autópiaci szakértővel" is. Innentől már csak rajtam múlt, hogy melyik legyen. Árba szinte közel mozogtak, így inkább a vélemények és tapasztalatok alapján döntöttem. A Mazda 6 mellett tettük le a voksot. És amikor eljött volna a vásárlás ideje, akkor döbbentünk rá, hogy nem úgy megy, hogy felcsapom a használtautót és több tucat közül választhatsz. ( mint pl vw passat ). 2.5 automatából 2016 utáni, pár db volt összesen. de sok km valamint kintről behozott volt. Így jött a jó öreg facebook és a Mazda csoport. Itt sem tolongtak az eladó autók, sőt. Senki nem akart tőle megválni. Majd egy "eladó mazdát keresek" posztra reagáltak és azonnal lecsaptam én is. 30 perc múlva már az autóba ültem és egyeztettem a tulajjal. Amit tudni kell a tulajról, hogy csak mazdája volt és csak 6-os. Ez volt a 6. hatos mazdája. A következő pedig egy újabb 6-os lett 2019-es. Pénteki nap volt amikor megnéztem az autót. Magyar, szervízkönyv stb. Két parkolási sérülése volt. Beletolattak, így az első lökös cserélve lett kétszer is. Mivel nem olcsó mulatság így szakszerív csinálta. A VIN infón több mint fél milliós kártörténet volt. Megkaptam a képeket a sérülésről. Az autó nem tört, csak a lökös sérült így cserélték a teljes elejét. És mivel a mazda szervíz nem olcsó, így érthető a magas költség. hétfőn átnézés, kedden már nevemen volt.
És akkor a tapasztalatok:
Vezetni ég és föld a Mondeo után. letisztult belső tér, minden kézre esik, nem csörög zörög semmi. Az ülés kényelmes, kapcsolók kézre állnak. HUD nagyon jó, kilátás tökéletes. Automata váltó hibátlan, teszi a dolgát.
Az autó nyomatékos. Nyilván aki diesel fan az 2.2 dieselt vegyen ( a velejáró gondokkal ) mert az nyomatékosabb. Szerintem a kasztnihoz nagyon jó ez a motor.
Nem vagyok egy versenyző típus, de ha kell odalépsz és meglódul. Ha pedig kevésnek érzed ott a sport gomb. Ilyenkor a fordulat megugrik, kipufogó is hangot vált. Na ez mosolyt csal mindenki számára a kocsiba. A gyerek imádják, betapadnak az ülésbe :) Ilyenkor persze mintha csapba öntenénk az üzemanyagot, de megéri minden métere.
Adaptív tempomat kiváló, megkönnyíti a vezetés.
Szervíz: 2021. márciusig volt garis. így innentől már nem viszem szakszervízbe. utolsó szakszerzív ( olaj + összes szűrő) majdnem 3 óráig tartott és került közel 70.000-be. A periódus 20.000 km vagy 1 év, én azonban 10.000-ként cserélem az olajat és mindent. Ez a mutatvány kb. 30.000 hufba kerül, ha nem márkaszervízbe viszed. A motor meghálálja!!! Mivel szervíz igénye a kötelezőn kívül nulla, így feleslegesnek tartom, hogy csak a pecsét miatt oda hordjam. Eladni egyenlőre nem készülök meg amúgy sem.
Szerintem a 2.0 manuál felejtős. A 2.5 automatával élmény a vezetés minden pillanata. 150.000km-nél ajánlott egy váltóolaj frissítés. ez kb. 60.000 lesz. Itt nincs kuplung, kettős tömegű, turbó. Ez a jó kis Skyactive motor.
Fogyasztás:
Ha az ember kényelmesen jár vele akkor nagyon szépen fogyaszt. Én zömében pályán használom így betartva a sebességet 6,5-6,7 körül eszik. HA nyomod neki akkor inkább 8,5-9 lesz. DE ha kényelmesen mész akkor 6 alá is le lehet vinni. Már több alkalommal 5,9-et hozott ki. Vannak akik 5,5-el is járnak, nekem még nem sikerült.
Összességében a fogyasztása kellemes. Átlagba 7,5. A mondeom többet evett.

A 19"-es felni kell alá. 225/45/19-es gumikkal. Jól fekszik, futómű hibátlan. Meg sem érzed, hogy 19-es kerék van alattad.

Összességében nagyon jó autó. Egyetlen hibáját emelném ki eddig, az a gyenge fényezés. nem túl vastag.

Hibalista

- Egyenlőre semmi hiba

Ide hordtam szervizbe

Mazda Emily Frey.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2016
Kényelem (10) Használati időtartam év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 107000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)