A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 CD175 Revolution AUT Sportkombi 

Az ítélet értékelése
3,4(8 db)

Piros kombi hatos, negyedszer is

Szöveges ítélet

Az egyik legelső átadott új Mazda 6-os lett az enyém, hála a rendkívül rugalmas kereskedőnek, legmagasabb felszereltség+pár további extra. Ez már negyedik Mazda6-som, úgyhogy nem titok, alapvetően elégedett vagyok a típussal, és azt tapasztaltam, hogy egyre finomodik. Ebből a szempontból ez a modell komoly ugrás, az előzőhöz képest minden részlete finomodott, mindenen gondolkodtak egy kicsit, szinte minden szempontból jobb autó lett. Az előző manuális váltós volt és 10 LE-vel erősebb, de ez nem érződik a menetteljesítményeken, az új automata váltó, ami végre kapható a dízel hatoshoz is, remek darab, kézzel sem lehet olyan gyorsan váltani, és jól van hangolva is. Vannak ugyan sportos váltófülek a kormányos, de egyszer kipróbáltam, azóta nem használtam. Az automata teszi a dolgát és kész. Ami feltűnő viszont az előzőhöz képest, az a puhább futómű, ami kényelmesebbé, de kevésbé kanyarba ragadóvá teszi az autót. Ugyanazokat a kanyarokat észrevehetően kisebb maximális sebességgel lehet venni. A rengeteg elektronikus extra jó dolog, de azért vannak érdekes jelenségek. Az audió/navigáció nagy ritkán betöltésnél lefagy (2-3-szor fordult elő 40k km alatt), újraindításhoz meg kell állni, és újraindítani az autót (csak parkba tett váltóval indítható el az autó). A GPS néha csak keresi, de nem találja a jelet, ez is újraindítással orvosolható. A GPS antennakábel hibája is ugyanezt a jelenséget produkálta, de azt nem lehetett orvosolni újraindítással, cserélték. Ha már a GPS-nél tartunk, az örök életű licencek korában elég furcsa, hogy csak évi kb 20-22 ezer forintos díjért frissíthető a TOM-TOM navigáció, ami amúgy úgy néz ki, mintha 10 évvel ezelőtt készült volna. Magyar hang ugyan van rajta, de a navi és az információs rendszer nem magyar nyelvű. A sávelhagyás figyelő rendszer remekül működik, még magyar felfestésekkel is, de 60 km/h alatt kikapcsol, gondolom azért, hogy városban ne doromboljon folyton, viszont ezt lehetne paraméterezhetőre hagyni. Ahogy nem ártana pl. paraméterezhetőre venni az automata világítás érzékenységét is. Az egyik legidegesítőbb dolog, amiért nagy tockos járna az egész csapatnak, aki kitalálta és engedélyezte, hogy a parkradar rendszer csak a hátramenet kapcsolására kapcsol be, nem úgy mint az autók 99%-ban, hogy pl. 10 km/h alatt automatikusan bekapcsol. Így orral előre parkoláskor előbb szépen kikotorjuk a középkonzol alján lévő gombot, és kézzel bekapcsoljuk. Nagyon elmés, és életszerű. Gratulálok, annak aki kitalálta, bizonyára ugyanaz az agytröszt volt, aki az előző generációban a tempomatot az autó leállításával kikapcsolta, és azt állandóan manuálisan kellett üzemkész állapotba hozni. Ezt ebben már kijavították a normál működésre. Egyszerűen nem értem, minek babrálni olyasmivel, ami működik, és úgy jó, ahogy van. A telefon/Bluetooth fedélzeti rendszer végre nem csak hanggal vezérelhető, viszont ez sem tud magyarul, és elég esetleges, hogy milyen bejegyzéseket hajlandó beolvasni a telefonkönyvből, vagy milyen üzeneteket tud letölteni, és milyeneket nem. Viszont a párosítás egyszerű és gyors, és az alapfunkciók tökéletesen működnek. Az USB lejátszás lehetősége végre megvan, de a lejátszó szoftvere egy nagy rakás gagyi. Minden újraindítás után alaphelyzetbe áll, az első számtól kezdi, ugyanabban a sorrendben, semmilyen beállítást nem jegyez meg. Érdemesebb inkább a telefonról Bluetoothon keresztül lejátszani a saját zenét, a kormányon lévő kapcsolókkal az alap vezérlési funkciók megoldhatók. Van pár szenzoros dolog, egész szenzorerdő van a szélvédő tetején, nagyon hasznos a távolságtartó tempomat, az automata világítás vezérlés, beleértve a fényszóró fel-le kapcsolgatását is, az esőszenzor, stb. de a korábbiaknál sokkal érzékenyebb a párára, koszra, a esőrézékelő elég gyakran ragad végtelen ciklusban, és dörzsöli az ablakot szárazon is, a fényszóró érzékelői pedig jórészt csak száraz időben vagy normál esőben működnek, ködös, nyálkás, párás időben rendszeres a "DEFOG WINDSHIELD COMPLETLY" hibaüzenet. És ami szerintem közlekedésbiztonsági szempontból is súlyos hiba, hogy amikor az érzékelő hibát észlel, akkor nem tartja meg a fényszóró tompított státusát, hanem felkapcsolja a távolságit, ezzel váratlanul elvakítja a szembe jövőt. Nem gondolt senki arra, hogy ilyen esetre a szoftverben az előző státus megtartása legyen a főszabály? Nyilván, ha szembejött egy autó amikor még működött a szenzor, akkor csak azért mert bepárásodott a szembejövő nem fog szublimálni. A belső alapvetően szép, a világos bőr egyenlőre strapabíró és jól tisztítható, kár, hogy nem gondolták tovább a világos belsőt a műszerfalon is. A vörös fa betét meg egyszerűen magyarázhatatlan. Nem rossz, de azért még messze van mondjuk egy Volvo színvonalú belsőtől. A csomagtartó elég nagy, de a teljes méretű pótkerék elvesz a magasságából. Ha viszont csak javító szettel kéri valaki, sokrekeszes rakodóhelyet kap. Hátul is elég jó a helykínálat, széltében a három gyerekülés befér (ugyanez a három ülés a Superb II.-be pl. nem fér be egymás mellé). A motorháztető még mindig kitámasztós, mocskos időben, amikor gyakrabban nyitogatjuk remek érzés összekoszolni a kezünket, kb 25 dollár lehet a költsége egy pár gázos emelőnek, ezen a színvonalon igazán beleférne. A felszereltséghez jóvágású 19-es kerék jár. Jól néz ki szó se róla, és igazából nem is kényelmetlen, magyar utak ide vagy oda, de az már nem túl meggyőző, hogy téli gumiban a rávaló méretet csak két gyártó kínálja, azt is csak papíron, és aranyáron. Egy új 18-as felniszettel és Michelin téli gumikkal is olcsóbban lehetett átgumizni, mint megvenni a Mo-on raktáron nem is lévő 19-est. Érdekes, hogy a féktárcsák 13000, majd 26000 km-re hullámosodtak, annyira, hogy a kormányon zavaróan érezhető volt a remegés fékezéskor. Első esetben cserélni kellett, a másodikban elég volt egy felszabályzás. A vezetési stílusom semmit nem változott, rendeltetésszerűen használtam a féket, nem versenyeztem, nem fékeztem brutálisakat, úgyhogy ez örök titok marad. Fura még, hogy lassú menetben, finom fékezéskor a fék "nyöszörög", búgó hangot ad ki, hiba nincs, azt hittem, majd elmúlik a bejáratódással, de a hang maradt. A fogyasztásról: az átlagom alulról nyaldossa a 8 litert, de ebben van pár ezer tréleres km, ami rendesen megdobja, és nekem amúgy is elég nehéz lábam van. A feleségem 6,5-6,7 literes fogyasztásokat produkál ahol én 7,5-8-at. Mivel itt inkább a kevésbé pozitív tapasztalatokra koncentráltam, úgy tűnhet nem igazán jó az autó, de ez nem így van, az esetek 99%-ában teszi a dolgát, jobban, kényelmesebben, finomabban mint az elődje, külsőre rendkívül ütős, belülről is szebb, tetszetősebb, a dízel hangból az utastérbe szinte semmi sem jut el, nagy gyorsításnál is inkább valami benzinesre jellemző morgás hangzik fel, nem dízel kerepelés, szóval mindent összevetve, nagyon megérte, kategóriájában ezzel a felszereltséggel ennyi pénzből szinte semmit nem lehet kapni.

Kicsivel több, mint 3 év és 155 ezer km után elváltak útjaink, kitelt az ideje. A fent felsorolt hibák közül a féktárcsa hullámosodást már garanciában javítják, nekem még ezt nem tették, a tárcsák gyári hibásak voltak a gyártás elején. Az egyik szoftverfrissítés után a keréknyomás visszajelzés rendszeresen bejelzett, úgy hogy semmi probléma nem volt. A szerviz a problémát nem tudta megoldani, a következő szoftverfrissítés oldotta meg, de közben egy plusz felnit vetettek, mert úgy gondolták valamelyik felni a hibás. 134 ezernél előjött egy másik típushiba, amit a garanciaidőn túl is garanciában javították, a hengerfejbe vezető csatornák el tudnak tömődni korommal egy hibás alátét miatt, és ez olajnyomás problémát okoz. A bőr belső kiválóan bírta a strapát, a könyöklők is gyári újnak tűntek 155 ezer km után, egyedül a kormány fényesedett ki erősen. A gyári levehető vonóhorog rettenetesen nyűgös, akár levenni, akár feltenni akarja az ember, legalább három kézre lenne szükség a művelethez, nagyon nehéz a helyére bepattintani, és levenni is félórás művelet.

Utódnak erősen gondolkodtam egy benzines 2,5 literes változaton, de végül az új Superb mellett döntöttem, elsősorban a nagyobb helykínálat és a modernebb és bővebb felszereltség miatt.

Hibalista

- 13 ezer majd 26 ezer km-nél az első féktárcsák felhullámosodtak. - Navigáció antennakábele ~10 ezer km-nél - Kipufogó szenzor hiba többször, de csak újra kellett indítani az autót. hengerfejben a csatornák korommal tömődése miatt olajnyomás probléma, 134 ezer km-nél, garanciában javították, de nem volt gyors. Egyik szoftverfrissítéskor megbolondult a keréknyomás visszajelzés, és egy évig, a következő frissítésig úgy is maradt, a szerviz nem tudta megoldani a problémát.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 155000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? CD185 GTA Sportkombi (2009) Következő autója? Superb III Combi 2.0 TSI 280
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)