A kelet Muraközie
Szöveges ítélet
Kezdem a javítható rosszal.
-Jellemző volt a jelenség mintha le akarna kúszni főként autópálya tempón jobbra az autó. - Futómű, kormány állítás, prémium abroncsok ezt 100% ban orvosolták.
-Nagyobb terhelésindexű 95V XL abronccsal a váratlan nagysebességű felütéseket sokkal jobban tolerálja a közel 1.8 tonnás autó. (Főleg 4 utas, teli csomagtér esetén) 17 col mindenképp az ideális terhelést és az utakat tekintve.
-GPS jelet nehezen kapott a rendszer, csere után minden OK - Navigációs rendszer frissítése megfontolandó, mert lomha és nem napra kész.
-Új féktárcsák,betétekkel a kormányrezonanciát nagyban csökkentették (ez viszont hidegben minimálisan felüti még a fejét). Cserébe az irdatlan mennyiségű fékerő egy M3 coupe féktávján fogta meg mind 50 mind 70 km/h nál a jámbor óriást.
- 1.es és 2.es fokozatát 'szárazon', nehezebben vette mint a többit főleg hidegben, melegedés előtt. - Váltóolaj csere (2 liter) 80% ban visszavetette ezt a jelenséget, érezhetően finomabban fogad minden fokozatot azóta.
És a bosszantó apróságok
-Műszerfal anyaghasználata, kinézete megnyerő de illesztési gondjai lehetnek belül, a legváratlanabb időkben ciripelnek az elemek néha.
- Alacsony fordulaton főleg induláskor alapjárattal könnyen lefullad, ismeretlenül szinte mindig gond, de bővebb gázzal megszokható.
- Ajtózárak megálláskor nem oldanak el, csak gombnyomásra, kipakoláskor sokszor megtréfál de cserébe csak én pakolom ki :)
- Méretei ellenére bizony alulkormányzasra hajlamosabb, ezt kifejezetten vad mozdulatok hozzák ki csak ahol az ESP rögtön darál.
-Fényszórómosó blokk kis ablaka hajlamos elfáradni és letörni, amit csak az egész motorral együtt cserélnek (70.000), az egyiken még dolgozom.
-Hideg időben ritkán álló helyzetben mintha dorombolna a motor, elindulással el is múlik.
-A hossza vonóhoroggal (485 cm) sokakat feszélyez.
Jól jönne benne a távtartó tempomat és a holttér figyelő.
Eddig elektronikai gubanc, vezérlés, kuplung hála nem okozott gondot.
ÉS végül az előnyei ennek az elegáns muraközinek:
-Óriási rakodótér amibe ágymatrac és kerékpárig nem kell gondolkodni.(érdemes gumitálcát venni bele)
-Sok apró pakoló rekesz elől, hátul és a csomagtérben egyaránt.
- Kék ledes GOMBOS display hála égnek. Minimális funkcioja van az érintő képernyőnek. Sötétben pilóta fülke érzés a sok fénytől ami nekem nagyon tetszik.
2 méteres legények lábtérrel, fejtérrel ülhetnek mind elől mind hátul. Hozzáteszem, 5 férfi, 90-110kg körül már kellően meghitt közelségben van egymáshoz, de 4 főre tökéletes.
- az 1.7 turbódízel autópályán nagyon előnyös, 500 kg utazótömeggel is belefeszül előzéskor (110-ről 150-re), hegymenet, vontatmány eddig nem okozott gondot. 2.0 vagy 2.2 motorral még marconább gázreakciót adna de hasznosabb nem lenne.
- Meghazudtolja súlyát, zavarba ejtően mozgékony és érzékeny kormányzásra.Tréningen kilinccsel előre nehezen megy, de onnan nem egyszerű visszahozni. Súlypontját komótosan helyezgeti, nem egy szerpentin bajnok, nem dinamikus a futóműve. Sietni hétköznap még így is messze elég.
- Nagy kapacitás, racionális fogyasztás. 70 literes tankja olykor beissza a 73 at is amivel utazó 130-135 körül 6.3-6.8 között fogyaszt. Így a bűvös 1000 km könnyedén megvan, szerinte 1050 is de ezt nem feszegettem.
-Tolatokamerája és a radarjaival öröm a parkolás, tűéles kép, finom érzékelők amik falevélre is reagálnak ugyan és csak a massziv eső vagy a vaksötét torzítja a képet.
-Xenon lámpa 200m-ig non plus ultra.
-Német prémiumokat megszégyenitően komfortos (Volvo szinte), se fájdalom se zsibbadás 5-6 óra vezetés után se.
-Kategóriájához képest olcsó fenntartási költségei vannak, főleg az általános karbantartások.
- Rozsdásodásra pár motor védőlemez csavart le számítva nem hajlamos.
- Küllemre igényes, elegáns, kifejezetten egyedi vonalakkal. Sok dícséretet kap.
Racionális, átgondolt autó, tolerálható hibákkal és hiányosságokkal, odafigyelésswl hosszú távokon megbízható igásló :)
Hibalista
- Német hátterű használt, de ígéretes állapotú autóként vásároltam prémium felszereltséggel, utólag berakott Webasto állófűtéssel, MVG vonóhorggal. Sok ideget és törődést igényelt a legelső pár hónapban. - - Ami vásárlást követően le lett cserélve: - - -Hűtő apró lyukadas miatt először 1000 végül 50 km-ként eleresztett 1 tartály folyadékot. 50.000.- - - -Fékektárcsák betétekkel, fékfolyadékkal együtt.(sem anyagra sem vastagságra nem tűnt már megbízhatónak) 80.000.- - - -Olaj szűrőkkel (Acea C3, Castrol 5w40 Turbo Diesel) - - -Váltóolaj - -GPS antenna 20.000.- - -Kormányösszekötők.- - - Hankook Ventus Prime 4 nyári és Conti Wintercontact 870 TS téli abroncsok. - - Futómű állítás. - - Ezekkel a leginkább fenntartás jellegű cserékkel a vezetési élmény lényegesen feljavult vezetéskor magabiztosabban,szinte sportosan siklott a bódé.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa B | Következő autója? | V90 Cross Country |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
