A legmenőbb átlag
Szöveges ítélet
Céges autóként magamnak választottam és bőven nem bántam meg. Ha valaki azért venne új autót, hogy legalább pár évig ne legyenek fizetős, gyakran szervízbejárós kalandjai, hanem csak menni szeretne minden probléma nélkül, akkor ez az i40 tökéletes választás.
Az autó megbízhatóságra egy régebbi Toyota, csak ez még jól is néz ki: kívül-belül vagány és merész vonalak határolják, remekek az arányok ésve múltán is jó ránézni a formája bőven nem fáradt még el. Ezt az autót mintha kombinak tervezték volna, annyival jobban néz ki mint a szedán.
Belül minden ergonómikus, a gombok jó helyen vannak, egyedül talán a klíma befúvás potméterét sikerült indokoltalanul nagyra tervezni, tapasztalatlan utas hangos zene esetén automatikusan ezt kezdi el csavargatni.
Az 1.6-os motor kellően takarékos 8 liter benzinnél ritkán kért többet vagy kevesebbet, cserébe nem is volt tüzijáték egy gázadásnál, autópályán simán vissza kellett 4-be váltani, ha gyorsítani szerettet volna az ember. Egyébként a 6. fokozat városban is kapcsolható volt, így az 5. fokozatot érdektelenség miatt általában nem használtam.
A zajcsillapítása rendben volt, szélzaj csak autópálya tempónál jelentkezett, a motor 5000 alatt alig volt hallható. A rugózásba besegített a 16-os felnin feszülő ballon, emiatt azért a futómű zavarba hozható volt.
Pakolni lehetett bele rendesen, a csomagtartó gond nélkül nyelte el 2 kisgyerek menetfelszerelését (babakocsi, mobilágy, etc), sajnos a kesztyűtartó nem volt klimtaizált.
Egyes telefonokkal(Blackberry) a Bluetooth akadozott, kellett újrapárosítani párszor: de azt meg menet közben nem engedte (ki is írta, hogy majd megállás után), a zenelejátszás Bluetooth-on keresztül elég jól működött, de az almára mentett zenékek eléréséhez egy speciállis kábelre volt szükség (márkakereskedés nem hivatalosan: 17e+ÁFA, eBay: 6-7 €).
Összességében nagyon szerettem és kicsit vágyakozva nézek utánuk, ha meglátok egyet az utcán. Azon az utcán, amely utcaképének amúgy nem része az autó, mert relatív kevés fut belőle. Nem adták kiemelkedően drágán, viszont az árát tartja, tényleg remek gép.
Hibalista
- - kormány bőrözés lefoszlott,10.000km-nél => garanciábn cserélték kérés nélkül - - vezető ülésen a huzat kicsit bolyhosodott (nem szeretek aprót hordai a farzsebben, de pénztárcában még kevésbe) - - az egyig gomb a kormányon baragadt => gomb panel csere - - sok fogyasztó esetén finoman ugráló alapjárat, ez főleg nyáron jött elő, amikor erőből dolgozott a klíma. A megoldás a motorvezérlésben lehetett volna, hogy automatikusan emeljen az alapjáraton ilyen esetekben. Ezt sok konzultáció után sem sikerült javítani.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Hovány Budapest. Itt voltak gondok, csakran cserélődtek a munkafelvevők és szervízesek, érezhetően hiányzott a tapasztalat. Egy idő után nem ide küldtek.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Auto Palace XVII kerület. Itt már jobban értettek hozzá, egyből tudták, hogy az alapjárati problémára nem lesz megoldás.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 144000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Opel Astra J | Következő autója? | X-Trail |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
