Tökéletes autó is lehetne...
Szöveges ítélet
Elöször is, mivel úgy gondolom, hogy ezek a vélemények nyílván szubjektívek, a megfelelő kontextushoz fontos, hogy az ember mihez viszonyít, ezért kezdetnek itt egy lista azokról az autókról amiket én rendszeresen használtam előtte hosszabb rövidebb ideig:
- Chrysler Grand Voyager 2000 2.5td man5
- Citroen C5 2005 2.0hdi 136le man6
- Peugeot 206 2000 2.0hdi 92le man5
- Mercedes E 220 cdi 2000 2.2d 9xle man6
- Mercedes E 220 2012 2.2d 192le aut7
- Audi A5 2010 3.0 összkerekes 277le aut7
Az I40-est fél évig használtam ezalatt 12000 km-t mentem vele.
Szóval,
Kinézet: Nyílván ez a legszubjektívebb kategória, számomra a mai napig a legszebb sorozatban gyártott "átlagautó". Volt hogy csak úgy megálltam a garázsban vagy a parkolóban és percekig csak bámultam és mindig konstatáltam, hogy ez igen. A belseje szerintem különösen eltalált kinézetre, nekem mindig a transformers jutott eszembe róla. Konstrukciós hiba persze van benne, mert főleg ha a panorámatető belseje el volt húzva, és sütött a nap akkor sötétített külső üveg ide vagy oda a képernyő láthatatlan volt, így ilyenkor a navigácótól vagy a tolatókamerától el lehetett búcsuzni és maximum ujjlenyomat számolgatásra volt alkalmas.
Felszereltség: Az enyémben a létező összes extra benne volt, az elektromos ülésállítástól, a fűthető-hűthető üléseken, motoros panorámatetőn és csomagtérajtón, navigáción át, a sávtartó és önbeparkoló rendszerig. Ezek az esetek zömében jól is működtek, a sávtartó 2-3 alkalommal visszaterelte az autót majd nekiállt sikítani, hogy fogd meg a kormányt, az önbeparkolót fél év alatt egyszer használtam, őszintén azért kicsit ijesztő volt ahogy pörgette elöttem a kormányt, de szépen beállt, bár azért egy rutinvizsgán nem ment volna át (a padkától való távolság legalább 35-40 cmre sikerült). A panrámatető nagyon szép volt csak nem volt szabad kinyitni hidegben, mert nem csukódott vissza. A márkaszervízben azt mondták, hogy valószínüleg alapból is akadt, ezért befújták valamivel ami azonban nem segíti a csúszást, hanem még jobban tapad, ezért vagy kompletten kicserélik az egészet (persze gondolom valami horror összegért) vagy hidegben ne nyitogassam. A másik gyenge pont a motoros csomgtartó, amiért többször jöttek hozzám ismerősök kérdezve, hogy direkt szellőztetem-e az autót, ugyanis időröl időre magától kinyílt, cserébe sokszor nem akart becsukódni és ilyenkor jött a manuális megoldás.
Kényelem: Összességében egy nagyon kényelmes autó, nagyon tágas, lábtér hátul is óriási. Az ülések nagyon jól állíthatók, bár kényelemben nem érik el a Voyagert, vagy a C5-t, de az új Merci vagy Audi elött fényévekre járnak.
Összeszerelés/Anyagminőség: Na itt kezdődnek az autó komolyabb hiányosságai, legalábbis én nem tudtam feldolgozni, hogy egy négy éves autóban, ami több szakértő és szerelő véleménye alapján sem volt törve soha, úgy recsegjenek ropogjanak a műanyagok mint a 17 éves 206-osunkban soha, a 17 éves Mercedesről meg már nem is beszélve. Ezt el tudnám nézni egy Suzukinak vagy Chevrolete-nek, de egy prémium kategóriát is megcélzó márkának már biztos hogy nem. Ez mégiscsak a kisebbik probléma volt, mert amikor egyedül mentem úgy felhangosítottam a rádiót, hogy ne halljam, mondjuk ha már többen voltunk és esetleg beszélgetni szerettünk volna, akkor ez már nem volt megoldható. A nagyobbik probléma a tolatókamera, amely esőben beázik és a képernyőn jön a kék halál. Először azt hittem, hogy meghalt, mert olvastam, hogy ez tipushiba, elvittem a márkaszervízbe, ahonnan egy hét után visszahívtak, hogy semmi baja. Kis beszélgetés után kiderült, hogy esett az eső amikor nem működött, mire a válasz az volt, hogy igen ezt tudják, meg kell várni amíg kiszárad és kész. Na most megint, beszélünk egy újonnan 10 millió forintos autóról.
Motor: És elérkeztünk az autó Achilles inához. Vásárlás előtt igazából én bele se gondoltam, mert a C5-öm is 136le volt, és úgy ment mint egy versenyautó, de ebben az autóban ezt én sehol nem találtam. Lehet, hogy én vagyok hülye, de azt gondolom, hogy egy felső-középkategóriás kombit az vesz, aki neaddjisten több emberrel és sok csomaggal szeretne utazni hosszabb távokra. Na már most ez az autó, ezzel a motorral és automata váltóval erre szinte alkalmatlan, cserébe jó sokat fogyaszt. Sielni mentünk, 4 felnőtt csomagokkal + tetőbox, autópályán a legkisebb emelkedő padlógáznál vége 120 és nem gyorsul tovább, cserébe a fogyasztás már a 8 liter északi oldalán. Őszintén szólva nem is értem, hogy miért nem tudják ebbe a kaszniba belerakni az egyébként suv-jaikban használt 2.0crdi-t amivel ez az autó is tökéletes lenne, ez viszont így nagyon vérszegény. Pedig Isten látja lelkem, nem vagyok egy sportos sofőr autópályán se nagyon mentem még 140-nél gyorsabban, sőt mindig is igyekeztem spórolósan közlekedni, de ezzel nem tudtam mit kezdeni. Csak viszonyítás képpen ugyanazon az útvonalon a c5-ös fogyasztása 5,3-5,5 között, az automata merci 5,1-5,5 között, az a5-ös 6, míg az i40 6,7-6,8.Azért, hogy valami jót is írjak, az automata váltó kifejezetten jó nagyon szépen vált, sokkal megnyugtatóbb mint a merciben vagy az audiban.
Szóval a lényeg, hogy alapvetően nagyon szép és kényelmes autó, amit én nagyon szerettem volna szeretni, mert nekem az álomautó volt, de én a folyamatos recsegéssel és a fogyasztásával nem tudtam megbarátkozni. Amíg csak ketten mentünk minimális csomagokkal használható volt, de ottn nagyjából véget is ért.Lehet, hogy a kézi 6-os váltóval jobb a helyzet mind erő mind fogyasztás terén, de ebben a konstrukcióban (1.7es motor, automata váltó) én nem tudnám ajánlani olyannak aki a kombi mivoltát kihasználva akarja használni.
Hibalista
- - üzemanyagszűrő osztrák szervízben 160 euro - - üzemanyagszűrő érzékelője, gondolom filléres tétel mert nem kértek érte pénzt - - egr szelep, 20 % kedvezménnyel munkadíjjal 240 ezer - - adaptív fényszoró motorja, csak kompletten cserélhető 500ezer
Ide hordtam szervizbe
Inter autóház Vác
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 77000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C5 | Következő autója? | 508 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
