A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i40 (2011)

i40 1.7CRDI Premium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletes autó is lehetne...

Szöveges ítélet

Elöször is, mivel úgy gondolom, hogy ezek a vélemények nyílván szubjektívek, a megfelelő kontextushoz fontos, hogy az ember mihez viszonyít, ezért kezdetnek itt egy lista azokról az autókról amiket én rendszeresen használtam előtte hosszabb rövidebb ideig:
- Chrysler Grand Voyager 2000 2.5td man5
- Citroen C5 2005 2.0hdi 136le man6
- Peugeot 206 2000 2.0hdi 92le man5
- Mercedes E 220 cdi 2000 2.2d 9xle man6
- Mercedes E 220 2012 2.2d 192le aut7
- Audi A5 2010 3.0 összkerekes 277le aut7

Az I40-est fél évig használtam ezalatt 12000 km-t mentem vele.

Szóval,
Kinézet: Nyílván ez a legszubjektívebb kategória, számomra a mai napig a legszebb sorozatban gyártott "átlagautó". Volt hogy csak úgy megálltam a garázsban vagy a parkolóban és percekig csak bámultam és mindig konstatáltam, hogy ez igen. A belseje szerintem különösen eltalált kinézetre, nekem mindig a transformers jutott eszembe róla. Konstrukciós hiba persze van benne, mert főleg ha a panorámatető belseje el volt húzva, és sütött a nap akkor sötétített külső üveg ide vagy oda a képernyő láthatatlan volt, így ilyenkor a navigácótól vagy a tolatókamerától el lehetett búcsuzni és maximum ujjlenyomat számolgatásra volt alkalmas.

Felszereltség: Az enyémben a létező összes extra benne volt, az elektromos ülésállítástól, a fűthető-hűthető üléseken, motoros panorámatetőn és csomagtérajtón, navigáción át, a sávtartó és önbeparkoló rendszerig. Ezek az esetek zömében jól is működtek, a sávtartó 2-3 alkalommal visszaterelte az autót majd nekiállt sikítani, hogy fogd meg a kormányt, az önbeparkolót fél év alatt egyszer használtam, őszintén azért kicsit ijesztő volt ahogy pörgette elöttem a kormányt, de szépen beállt, bár azért egy rutinvizsgán nem ment volna át (a padkától való távolság legalább 35-40 cmre sikerült). A panrámatető nagyon szép volt csak nem volt szabad kinyitni hidegben, mert nem csukódott vissza. A márkaszervízben azt mondták, hogy valószínüleg alapból is akadt, ezért befújták valamivel ami azonban nem segíti a csúszást, hanem még jobban tapad, ezért vagy kompletten kicserélik az egészet (persze gondolom valami horror összegért) vagy hidegben ne nyitogassam. A másik gyenge pont a motoros csomgtartó, amiért többször jöttek hozzám ismerősök kérdezve, hogy direkt szellőztetem-e az autót, ugyanis időröl időre magától kinyílt, cserébe sokszor nem akart becsukódni és ilyenkor jött a manuális megoldás.

Kényelem: Összességében egy nagyon kényelmes autó, nagyon tágas, lábtér hátul is óriási. Az ülések nagyon jól állíthatók, bár kényelemben nem érik el a Voyagert, vagy a C5-t, de az új Merci vagy Audi elött fényévekre járnak.

Összeszerelés/Anyagminőség: Na itt kezdődnek az autó komolyabb hiányosságai, legalábbis én nem tudtam feldolgozni, hogy egy négy éves autóban, ami több szakértő és szerelő véleménye alapján sem volt törve soha, úgy recsegjenek ropogjanak a műanyagok mint a 17 éves 206-osunkban soha, a 17 éves Mercedesről meg már nem is beszélve. Ezt el tudnám nézni egy Suzukinak vagy Chevrolete-nek, de egy prémium kategóriát is megcélzó márkának már biztos hogy nem. Ez mégiscsak a kisebbik probléma volt, mert amikor egyedül mentem úgy felhangosítottam a rádiót, hogy ne halljam, mondjuk ha már többen voltunk és esetleg beszélgetni szerettünk volna, akkor ez már nem volt megoldható. A nagyobbik probléma a tolatókamera, amely esőben beázik és a képernyőn jön a kék halál. Először azt hittem, hogy meghalt, mert olvastam, hogy ez tipushiba, elvittem a márkaszervízbe, ahonnan egy hét után visszahívtak, hogy semmi baja. Kis beszélgetés után kiderült, hogy esett az eső amikor nem működött, mire a válasz az volt, hogy igen ezt tudják, meg kell várni amíg kiszárad és kész. Na most megint, beszélünk egy újonnan 10 millió forintos autóról.

Motor: És elérkeztünk az autó Achilles inához. Vásárlás előtt igazából én bele se gondoltam, mert a C5-öm is 136le volt, és úgy ment mint egy versenyautó, de ebben az autóban ezt én sehol nem találtam. Lehet, hogy én vagyok hülye, de azt gondolom, hogy egy felső-középkategóriás kombit az vesz, aki neaddjisten több emberrel és sok csomaggal szeretne utazni hosszabb távokra. Na már most ez az autó, ezzel a motorral és automata váltóval erre szinte alkalmatlan, cserébe jó sokat fogyaszt. Sielni mentünk, 4 felnőtt csomagokkal + tetőbox, autópályán a legkisebb emelkedő padlógáznál vége 120 és nem gyorsul tovább, cserébe a fogyasztás már a 8 liter északi oldalán. Őszintén szólva nem is értem, hogy miért nem tudják ebbe a kaszniba belerakni az egyébként suv-jaikban használt 2.0crdi-t amivel ez az autó is tökéletes lenne, ez viszont így nagyon vérszegény. Pedig Isten látja lelkem, nem vagyok egy sportos sofőr autópályán se nagyon mentem még 140-nél gyorsabban, sőt mindig is igyekeztem spórolósan közlekedni, de ezzel nem tudtam mit kezdeni. Csak viszonyítás képpen ugyanazon az útvonalon a c5-ös fogyasztása 5,3-5,5 között, az automata merci 5,1-5,5 között, az a5-ös 6, míg az i40 6,7-6,8.Azért, hogy valami jót is írjak, az automata váltó kifejezetten jó nagyon szépen vált, sokkal megnyugtatóbb mint a merciben vagy az audiban.

Szóval a lényeg, hogy alapvetően nagyon szép és kényelmes autó, amit én nagyon szerettem volna szeretni, mert nekem az álomautó volt, de én a folyamatos recsegéssel és a fogyasztásával nem tudtam megbarátkozni. Amíg csak ketten mentünk minimális csomagokkal használható volt, de ottn nagyjából véget is ért.Lehet, hogy a kézi 6-os váltóval jobb a helyzet mind erő mind fogyasztás terén, de ebben a konstrukcióban (1.7es motor, automata váltó) én nem tudnám ajánlani olyannak aki a kombi mivoltát kihasználva akarja használni.

Hibalista

- - üzemanyagszűrő osztrák szervízben 160 euro - - üzemanyagszűrő érzékelője, gondolom filléres tétel mert nem kértek érte pénzt - - egr szelep, 20 % kedvezménnyel munkadíjjal 240 ezer - - adaptív fényszoró motorja, csak kompletten cserélhető 500ezer

Ide hordtam szervizbe

Inter autóház Vác

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 77000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C5 Következő autója? 508
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i40 2011 (2012)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)