A cuki vadállat
Szöveges ítélet
Üdv!
Van egy 2000-es évjáratú sárga Seicentom. 2008 szeptemberében került hozzám, hosszas keresgélés után. A történet ott kezdődik, hogy futárként kezdtem dolgozni és nagyon megtetszett mivel autóőrült vagyok és imádok vezetni. Az előző autóm (VW bogár ´69) nem volt megfelelő erre a munkéára így keresgélni kezdtem. 3 autó akadt fent a rostán: Alfa 156, Seicento Sporting, Smart. Az Alfát elvetettem mivel nem ehez a munkához való, a Smartról pedig nagyon vegyesek az érzelmeim. Végülis azért esett ki mert költséges a szervízelése. Így megmaradt a Sei. Közel fél évig keresgéltem de nem volt választék. Aztán találtam 2db-ot. Az egyik bizományosan állt egy kereskedésbe, néhol törött volt és víz sem volt benne így elvetettem...
A kiszemelt, kereken egy éve állt a kereskedésben, úgymond hibátlan állapotban, persze a 8 éve meglátszik rajta.
Kipróbáltam és egyből szerelem. Mondjuk teljesítményben nem volt nehéz túlszárnyalnia egy 40 éves bogarat. Lényeg hogy megvettem. Első benyomások: Nagyon közvetlen a kormányzása, teljesen dodgem-es:) A mazhoista motornak és a rövid váltófokozatoknak köszönhetően a vele egy kategóriába eső kocsik nem ellenfelek:) A fék hibátlan, bólogatós. A kuplungja nagyon kemény. Mindent egybevéve egy alulméretezett sportkocsi hangulata van.
Ahogy teltek a hónapok és már összeszoktunk, lehetőségem nyílt olcsón tuning dolgokat vásárolni. Így felkerült rá egy Punto 75-ös hengerfej, SPI injektorral, sport vezérműtengellyel. Aztán kapott egy ültetőszetet (elől-hátul 50mm), egy nyitott sport kipurendszert, és egy K&N direktszűrőt majd egy teljes üvegsötétítést:)
Rengeteget megyek vele, (kb 3000km havonta) így gyorsabban kopnak az alkatrészek mint átlag használatnál. Amiket cseréltem: Az összes szilent a futóműben (Sei betegség), fékek kompletten, vezérlés, váltóolaj, és a kötelező dolgok. Eddig egyszer hagyott cserben
Hibalista
- Testkábel: 300Ft - Vezérlés: 20000Ft - Fékek: 25000Ft - Váltókulissza: 4000Ft - Kuplungbowden: 3000Ft - Ültetés: 50000Ft - Tuningcuccok: 60000Ft - 1 év alatt (50eKm) szervízkönyv szerint 200000Ft-ot költöttem rá
Ide hordtam szervizbe
Saját magam.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Egy jóbarátom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Bogár (´69) | Következő autója? | 156, 159, GT, vagy Fiat Barchetta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
