A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Seicento (1998)

Seicento 1,1 S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazsola

Szöveges ítélet

*** Bevezetés ***

Autóvásárlásra adtuk a fejünket, kényszerből, munkába járáshoz kellett valami gépszörny. Volt a terítéken Corsa, Polo... Sajnos annyi pénzünk viszont nem volt, hogy igazán értelmes autót vegyünk. Mivel baráti körömben akadt egy ilyen kocsi, rögtön meg is tetszett nekünk a típus, leginkább az alacsony fogyasztása miatt, ami a kis köbcentinek és könnyű kaszninak köszönhető (fogyasztási adatok lejjebb). Szerencsénk volt vásárláskor, nagyon jó áron sikerült szerezni egyet. Ám nem volt hibátlan az autó, nem igazán gondoskodtak róla; toronycsapágy romokban, a motorból napi egy csepp olaj kijött, kézifék mintha ott sem lett volna, váltóban nulla olaj, a motor szintén porzott, szervó rossz volt és még az ablaktörlő lapátok sem értek semmit. Tényleg elhanyagolták. Így hát a vásárlás után rögtön szerviz, ahol meg is szabadultunk a kocsi árának 1/3-val azonos pénzösszegtől. Hogy ezután mi történt vele? Az ég világon semmi, ment, megállt, majd egy szép vasárnap délután egy főúton rommá törték.

*** Tárgyalás ***

Az autó egy 2006-ban honosított példány volt, Németországból került ide, két légzsákos, elektromos ablakok, elektromos szervó kormányos, belső csomagtérnyitó és hasonló huncutságok. Az autón egy szem rozsda nem volt, aminek külön örültünk.

A motorja egy 1.1-es 8 szelepes fantasztikum, ami elég erővel rendelkezett ahhoz, hogy a 750kg-os + utasok terhet elhúzza. Amikor egyedül mentem vele szerény 65kg-os súlyommal, nagyon jól gyorsult, viszont megpakolva + 4 személlyel már érezhető volt, hogy ez bizony picike autó picike motorral.

Városban páratlan. Ha keres valaki városi autót, ilyet vegyen. Hogy miért? 1.1-es motorjának hála kb 5 perc alatt eléri üzemi hőfokát (amit ugye nem kell ecseteknem miért fontos) és okádja a meleget az utastérbe, így bátran mondhatjuk bevásárlókocsinak is. Előtte egy F-es Astrát vezettem sok évig, így megtanultam rendesen megfordulni, parkolni kis helyeken. Miután elkezdtem vezetni a Mazsolát (erre keresztelte a menyasszonyom), fordulás és parkolás lehetetlen helyeken lehetségessé vált, és olyan hihetetlen módon tudtam vele közlekedni, talán mintha egy biciklit vezetnék. Vagy egy guruló fotelt. Olyan soha nem is volt, hogy nem találtam parkolóhelyet neki, egyszerűen mindenhova befért.

A beltér dizájnos, aranyos, nem egy brutális kényelmet nyújtó, de 200km-t simán meg lehet vele tenni. Nagy hátránya, hogy szinte ritkaság a hátsó fejtámla, ami biztonsági kockázatot jelent a hátul ülőknek. Persze annak, aki befér oda. Ugyanis ha egy nagyobb ember vezeti (~190cm), és beállítja magának úgy az ülést, hogy kényelmes is legyen, hátul bizony nem sok hely marad. Én egy 175cm-es ember vagyok, kb egy hasonló ember még be is fér mögém, de csomagnak nem marad hely. Hogy el lehet e benne férni akár 4-en is? El. Kényelmesen? Nem biztos. Amúgy aranyos, értelemszerű minden, könnyen tanulható, megszokható.

Hogy mi igaz a fogyasztásról? Hol is kezdjem... Mint mindennél, nagyon függ a vezetőtől. Én kíméletesen vezetek, kíméletes vagyok a kocsival, a pénztárcámmal, mások idegeivel, de a veszélyes helyzetekből való lelépés során nem sajnálok senkit és semmit, padlógáz (pl.: kamion mögött megyek, és mögöttem már megy a tipródás, necces helyzeteket előidézve ezzel, innen amint tudok meglépek). Tehát ha tehetem nyugodtan megyek. De inkább nem rizsálok, tételesen így történt (vezettük excelben):
15000km alatt 5,5-ös volt az átlagfogyasztása, e kilométerek kb 40%-a országúti, 50%-a vegyes és 10%-a városi menet volt.
Országúton a legjobb adat 4,7 liter volt, legrosszabb 5,3 liter/100km.
Vegyesben munkába járáshoz 5,2 liter legjobb, és 5,8 liter legrosszabb adat született.
Városi fogyasztásra nincs konkrét adatunk, de általában mindig akkor evett többet, amikor városban is mentünk nagyobb távokat. Erre azt mondanám, hogy 5,8 liter felett fogyasztott.

Típushibái vannak? Naná, hogy vannak. Az elektromos kormányszervó katasztrófa. Az esetek 75%-ban el van romolva. Nálunk is el volt. A kormánynál lévő szögelfordulásérzékelő már akkor rossz volt, amikor megvettük, ami azt eredményezte, hogy 5-10°-al magától eltekerődött a kormány. Persze 50km/h fölött automatikusan lekapcsol a szervó, de kis sebességnél érezni lehetett, hogy ellenem dolgozik. Ezért fogtam, és a kikapcsoltam (kiszedtem a biztosítékot). Igaz ezután kenyérszervó volt, de egyáltalán nem volt vészes. A másik igazi típushiba, a fényszóró magasság állító. Ez egyértelmű mérnöki hiba, ugyanis a baj annyi, hogy megfelelő szigetelés hiányában beázott/bepárásodott/nedvesség érte és elrozsdásodott a picike kis szervómotor tengelye, ami állítja a fényszórót. A műanyag ház szétvágása után rozsdamentesítettem, és jó tocsogósan küldtem bele szintetikus gépzsírt. Ez megoldotta a problémákat, működött és még a nedvességet is taszította.

A nálunk töltött kevéske kis ideje alatt nagyon megszerettük, soha nem hagyott ott minket sehol, jelét sem mutatta, hogy így is tenne bármikor is. És igen, nagyon olcsó fenntartani. Ha behorpad az ajtaja, semmi gond, 4-5000Ft-ért már kapni lehet patika állapotú bontottat. Olcsó alkatrészek, olcsó KGFB, az átlagosnál kedvezőbb fogyasztás jellemzi, vállalható borításban és kényelemmel.

*** Befejezés ***

Bár sokan mondták, hogy ne menjünk nagy távokat vele, mert nem erre találták ki, egyáltalán nem lehetett érezni rajta, hogy gondot jelentene neki egy 220km-es és 3 órás út. Kényelemben hozta minimumot, ha kellett ment, ha kellett megállt. Egy 1.4-es F Astrához képest rugalmasabb és erősebb volt, egy előzéshez kevesebb előkészület kellett. Ami zavaró volt, hogy a nagyobb járművek menetszelét meg lehetett érezni, picit beringott az autó tőle. Mégiscsak 750kg+utasok.
Egyszer azonban az egyik forgalmas főúton egy tömegkarambolban vettük vele részt, mi szerencsésen megúsztuk a kocsi viszont totálkáros lett. A balesetet nem mi okoztuk. Az ismert videómegosztó portálon látható törésteszt helyénvaló, valóban gyűrődik mindenhol. A légzsákok kinyíltak és az autó megvédte az életünket. Persze ehhez kellett az, hogy amikor az ember vezet, tényleg csak a vezetésre figyeljen, és mindent felfogjon maga körül, és tisztában legyen a járműve képességeivel. Baleset elkerülés szempontjából az autó átment a teszten, kicsi, könnyű, elől a súlypontja, így azonnal lehet vele csúszás nélkül manőverezni. Kicsi az orra, ahogy az egész autó tulajdonképpen, így szinte bárhol elfér és sok esetben elkerülhető lesz így egy komolyabb ütközés.
Persze ezek után eggyel nagyobb kategóriát vettünk, amennyire engedte a pénztárcánk. Vennék e megint ilyet? Igen is, meg nem is. Vennék, mert mint maga az autó, szuper. Nem hagyott ott sehol, keveset kell rákölteni, még kevesebb a fenntartási költsége, akik pedig egy kicsit is szeretnek bütykölni, maguk is javíthatják, mert szög egyszerű az autó. Kibír nagyon hosszú és nagyon rövid távot is. Na de akkor miért nem venném? Mert nem csak én vagyok az utakon. Ezt az autót azok teszik alkalmatlanná nagyobb távokra, országútra, akik nem gondolják végig, milyen felelősség jár az, ha valaki egy tonnás (vagy több tonnás) gépet irányít 90-130km/h-s sebességgel 40-70cm-re egymástól. Ha pedig így lenne, akkor még most is ez az autónk lenne, és lett volna még addig, amíg szét nem esik 40 év múlva. Mert ez az autó jó.

*** Kinek ajánlom ***

Ajánlom akik megbízható autót akarnak abból a célból, hogy A-ból B-be eljusson leginkább városi, ritkán országutas közlekedéssel a lehető legolcsóbban.
Mivel sok alkatrész van egy autóban, és ebben is, elromolhatnak dolgok, de olyan nem nagyon fog, ami miatt ott is hagyna valahol, használhatatlan lenne a jármű. Városi használatra teljesen jó, nehéz ellenérveket találni. Országútra is alkalmas lenne, de rettentő veszélyes. Tapasztalatból mondom.

Remélem hasznos volt a jegyzet, mindenkinek balesetmentes közlekedést! Ne feledjétek, szemek a pályán!

Hibalista

- - Hibalista vásárláskor: - toronycsapágy - elektromos szervó - fényszóró magasság állító - kézifékkulcs készlet és fékpofák - főtengelyszimmering - és egy fura kattogó zaj üresben, ami soha nem derült ki micsoda - váltó felőli tengely-gumiharang, és itt a váltóolaj is kifolyt - - Hibalista a 15000km alatt: - index anomáliák (egyszer csak nem volt jó az index, megcseréltem az első kettőt, majd jó lett... erre egy magyarázat van: Fiat) - a motorból csöpögött az olaj eredendően, így az utasteret is elárasztotta olajszaggal a gépezet, főleg amikor bemelegedett a motor

Ide hordtam szervizbe

ilTopolino AutójavítóNagyon megbízhatóak a srácok, nagyon jó munkát végeznek. Fiat-zsonglőrök.http://www.iltopolino.hu/

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra F Classic 1.4 ECOTECH Következő autója? Punto II 1.2 8v
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Seicento 1998 (1998 - 2007)

További ítéletek (93 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)