A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.4 8v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Második olaszom két német ótó után

Szöveges ítélet

Ma vettem át délután az autót, így szinte nagyon kevés a tapasztalat. Aki látta idáig, azt mondta nagyon szép kívül és belül is. Vezetni nagyon jó, csendes és finoman működik benne minden. A műszerfal is tetszik, és engem nem zavar a műanyag, nem ajtó, hogy azon kopogtatni kell kedves újságírók :)
Fogyasztás így 100 km-el 7.6-8 liter a számítógép szerint. Ennek 5-6 között kell lennie, ha bejáratódik. Állítólag 5000 km. Motor csendes, váltó könnyen működik, belül nem nyekereg semmi, a gyári hagntechnika azt hittem rosszabb lesz, de komolyan mondom egész jól szól.
Ami nem tetszik, de nagyon nem, az a tekergetője az első ülléstámláknak. Könyörgöm miért kellett megtörni a Classic Punto elrendezését és az oszlopokhoz tenni a tekerőt??? Aki sűrűn állítja az nem fogja ezt szeretni benne, és középen meg ott a nagy semmi, pontosan is ott kellene lennie ennek a vacaknak.
Az autó nagyon új, úgyhogy mást nem tudok róla írni. Majd megosztom még a tapasztalataimat. Folyt köv...

Update:
megtaláltam az első hibát az ótón. Nem funkcionális, hanem esztétikai. A rendszám alatti rács bal fele nem volt rendesen a helyére pattintva (ejnye Dzsorzsó olasz fiam!). Nem is tudtam visszapattintani, mert az ellendarab ment vele és ellentartani meg nem tudtam belülről, ugyanis nem lehetett hozzáférni. Már azt hittem lökösbontás lesz, amikor kaptam 1 jó tippet, hogy egy U alakú vassal támasszak be és úgy nyomjam helyére a füleket. Megcsináltam és egyből a helyére pattantak a dolgok. A fogyasztásom lejjebb ment, most 5.7-6.7-ig járkálok vele, de még finoman csak (340 km van csak benne). Most ennyi, majd folyt köv...

Update2:
több mint 1 év használat. Most 17.000 km van az autóban. Naponta van használva, igaz nem túl nagy távolságokra. Az autóban továbbra sem csalódtam. Igaz felfedeztem pár hibát benne:
1. amikor az anyósüllésen utazó nem kapcsolja be a biztonsági övet, akkor nem mindig sípol! 20-ból 1x nem sípol, igaz a műszerfalon jelzi pirossal!
2. néha a gyári Blaupunkt rádiósmagnóm csinál olyat, hogy indítás után bejön egy ismeretlen adó, holott a legutoljára hagyottat írja ki :) Ez kb 50-ból 1x, de nem értem miért. A program gombot megnyomva egyből a jó programok jönnek be.

A fenti hibákat leszámítva összerakási gondjaim is vannak, amik nem tetszenek. A sárvédők ahol a küszöbbel találkoznak nem igazán futnak együtt. Nem, nem volt törve az autó, a telepen lévő akkor 2006-os szériásoknál szinte mindengyiknél így volt. Először azt hittem megemelték rossz helyen, de nem. Ez ilyen. Valószínű picit pontatlan volt az akkori szériásoknál a sárvédő sajtoló szerszám :) Az újakon már ez is javítva van!

Nem vészes egyik hiba sem és továbbra is elégedett vagyok. Volt egy olajcsere 5000 km-nél (Selénia K) és volt most 16240 km-nél is (Selénia K Pure Energy). És cseréltem egy levegőszűrőt is (Sofima) és pollenszűrőt is (Valeo). Ajánlom mindenkinek, hogy járjon utána mit hol kap meg olcsóbban, mert a gyári 11.000-Ft-os pollenszűrő nem hiszem hogy megér annyit, amikor 4200-ért ugyanolyan minőségű Valeo-t lehet szerezni méghozzá aktívszenest! Levegőszűrő dettó ugyanez.

Visszahívás a 2006-os évjáratokra:
egy hosszabra sikerült kábelkorbács hozzáérhet egy fém konzolhoz és kidörzsölődve legrosszabb esetben tüzet OKOZHAT! Ilyen tűzveszély a mostani Yarisokra is igaz pl.
Visszavittem, igaz nem kaptam értesítést. Betettek egy patentot amit annó kihagytak a 2006-os évjáratúakból. Azt hittem minden oké. De nem! Az anyósüllés lábánál lévő kis műanyag takarót lebontva láttam, hogy hátrébb a kábel hozzáér egy éles fémkonzolhoz! Már pici dörzsölődés is látható volt! A szervíz nem jól javította! Megreklamáltam elég erőteljesen. Állítólag ők az anyacég által kiadott utasításokat követték! Mondtam, hogy akkor k_rva gyorsan jelezzék hogy nem pontos az információ! Sajnos mivel a kábel hosszabb picit a kelleténél, ezért akárhol bilincselik valahol túl lóg. Én ezt úgy oldottam meg otthon, hogy az egész kábelkorbácsot előrébb toltam a patent mögé. Így az egész előrébb ment, és most már nem éri el a fémkonzolt.
Leírom mégegyszer, hogy a hiba a régebbi szériásoknál fordult elő elvétve, az újaknál már javítva van! Ez így korrekt.

Vezethetősége az autónak szerintem nagyon jó. Autópályán az ötödik picit rövidnek tűnik, de aki sokat autópályázik úgysem ilyen autót vesz, ilyen motorral :) Városban, városon kívül és nem túl sűrűn autópályán szerintem nagyon eltalált autó. Élmény vezetni és még nem is hangos! Előző Fiatomban is csend volt, nem úgy mint a német autóimnál.
A sebváltónál lévő üdcsis tárolórekesz használhatatlan. Nem is értem miért oda tervezték? Az üdítő el sem fér normálisan.
A szélvédőmosó spricni szintén visszalépés az előző szériás Puntókhoz. Ezt valamelyik okos Fiatéknál porlasztóra tervezte. Tökéletesen működik álló helyzetben és kis sebességnél, de nagyobb sebességnél el lehet képzelni mit művel a szét az ablakmosó permettel... Sajnálom, hogy a régi, bevált 2x2-es vékony vízsugár helyett ami a Punto II-nél volt erre ilyet terveztek!

Remélem elég tárgyilagos voltam :) A fenti "hibák" egyike sem vészes, így bátran ájánlom a típust! Meg lehet nézni a többi márkát is, hogy mindegyikben vannak ilyen bosszantó dolgok még az agyondícsért Ceedben is, ami nekem is tetszik. Tessék csak olvasni alaposan :)
Amúgy nemrég tudtam meg, hogy az autóban változó szelepvezérlés van. A Fiat nem dicsekszik a VVTI felirattam mint a Suzuki, még a könyben sem szerepel. Meg a hengefej is valamilyen díjat nyert, amiben a magyaroknak is benne volt a kezenyoma :)

Kb ennyi, az autóról véleményt később is fogok írni, idáuig nagyon elégedett vagyok vele! Folyt köv...

Hibalista

- Rendszámtábla alatti rács egyik fele nincs rendesen helyére pattintva. Kis trükkel sikerült magamnak megoldanom.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Punto Classic Következő autója? Nem tervezem egyenlőre. Ha ez beválik akkor Fiat
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)