Ambivalens
Szöveges ítélet
Az előző szívóbenzines autóm (Cruze 1.6) után eldöntöttem, hogy turbósat veszek mindenképpen. Nem sportautót, csak olyat, amivel dinamikusabban lehet közlekedni. Valahogy az olaszok felé fordultam, és a kezdeti Bravo, Lancia Delta helyett lett ez. Kifejezetten napfénytetőset szerettem volna. Ez pedig itt volt 80 km-re, magyarországi múlttal. Szemerkélő esőben (...) megnéztem, lefoglalóztam. A Cruze-t közben feltettem hahu-ra. 5 nap múlva már el is adtam. Igaz ár alatt, rendbehozva, kitűnő állapotban. Persze bukóval...
Negatívumok, 10.000 kilóméter alatt: Ahogy felsoroltam, voltak rendbehazotalra váró dolgok -és még vannak is. Természetesen elektromos anomáliák. Önindító meghalt, és akkor a motortérben lévő kábelek, testek is rendbe lettek rakva. Bal hátsó ajtó kívülről nehezen nyílik (ez is gyakori ezeknél).
2.000 kilóméter használat után erőteljes gázadásnál fütyült a turbó. Fals levegő; csőcsere + nyomásszabályozó szelep tisztítása. És akkor olajcsere is.
6.000 km után nyitva maradt a termosztát, nem állt be a hőfok. Egy kis vízcsövet és kiegyenlítőt is cserélni kellett, mert megrepedt az egyik csőcsatlakozásnál.
8.000 km használat után hátulról surlódó hang jött. Féknyereg + betétek cseréje. Mentem vele 300 km-t, és elkezdett rángatni + motorkontrol lámpa. 4 új gyertya + egy trafó a 2. hengernél.
Valószínű, hogy cserélni kell a kormánykapcsolót. Mert (főleg ha tűző napon parkolok) gyújtás ráadása után beindul az ablakmosó, ami meg sem áll. Szépen elspricceli az egészet, engem meg hülyének néznek a forgalomban...
Illetve már vagy tucatszor előfordult az elmúlt fél évben, hogy elmegy a szervó. De csak ha rükvercbe rakom. Talán kormányszögjeladó. Valamint előző tulaj koccanása után minőségi munkát végeztek az első lökhárítón és a keréknél a lökös szélétől elkezdett lepattogzani a festék.
Pozitívum: Egész egyszerűen csak szeretek beleülni és menni vele. Nekem teljesen jó a dinamikája. Hozzáteszem, nem gyári (168 Le, 322 Nm). Nem egy mai darab, de sokaknak tetszik. Fogyasztása városban, rövid utakon: 7,5 liter, hosszabb úton 6,7-6,9.
Hibalista
- Kipufogó rezonátor cső, szívócső, önindító, termosztát, kiegyenlítő tartály, féknyereg, trafó, néhány cső és bilincs
Ide hordtam szervizbe
Előző autómat is hozzá vittem. Viszont ő is be van táblázva, megcsúszik a munkákkal. Téligumit ráadásul úgy tette fel, hogy nagyobb sebességnél rázta a kormányt...
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Saját magam. Hozzáteszem, olaj- és szűrők cseréjét amúgy is szivesebben végzem el. Legalább tudom, mi megy bele...
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 156000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Cruze 1.6 LT Plus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
