Kis papírferrarim
Szöveges ítélet
Mikor először felvetődött bennem a dolog, hogy Fiatot vennék nemcsak én de ismerőseim is kétkedve fogadták a dolgot, többek közt a sok negatív kritika miatt.
2008 szeptemberében még is egy ilyennek a tulajdonosa lettem. Meg kell mondanom ez idáig sikerült rácáfolnia az autónak a sok negatívumra. Persze nem hibátlan és a "szokásos apróságok" nálam is jelentkeznek, de mindezekkel együtt sincs komolyabb gondom vele.
Külsejét tekintve szerintem vagány kisautós formája van, ami még napjainkban is megállja a helyét, kívülről mindenképpen tetszetős és szerethető.
Belül a műszerfal anyaga elég olcsó hatású szerintem még ebben a kategóriában is és nem éppen emberbarát. A design viszont formásra sikeredett ami némiképp kompenzálja a dolgot. Sok tárolórekesz található benne lehet pakolni bőven ide-oda. Komfortossá teszi a vezetést az állítható magasságú és deréktámaszt rejtő vezető ülés. A kapcsolók kijelzők elhelyezésével sincs probléma. A kormány sajnos csak magasságban állítható(de legalább állítható). A city szervó egy kiváló funkció nem hittem volna, hogy valaha is használom majd (férfi létemre nőiesnek tartottam), de hihetetlenül megkönnyíti a parkolást és bevallom férfiasan rendszeresen igénybe veszem ilyenkor.
Fogyasztást tekintve is elég jól szerepel átlag 5.5-7L. Ősszel közel 250km-t országúton 4.5 átlagfogyasztással tettem meg, egyedül, klíma nélkül 80-90-es tempóval. Városban télen viszont a 7.5 is benyeli.
Egy-két személlyel nagyon tud menni, de négy vagy öttel már eléggé lomha lesz. Végsebessége 180km/h onnan már nem ment feljebb.A futómű feszesnek mondható kicsit kemény is de így legalább a kanyarokat jól veszi.
A motor teljesítményére nincs panasz az 1.2 mociból sokat kihoztak a 16 szelep pedig sokat dob a teljesítményén.
Igazán 3500-as fordulatnál éled fel, de akkor nagyon megindul alatta viszont erőtlen. Pörgetni kell kicsit és akkor lehet vele haladni szépen. A klíma sem fog rajta szerintem sokat még azzal is élvezhető a száguldás.
A csomagtér is elég nagy kategóriájában az egyik legnagyobb és jól is pakolható, a pótkerék viszont nem teljes értékű.
Mindent egybevetve egy jó választásnak tűnik ár-érték arányt is figyelembe véve és az alapfelszereltségre sem lehet panasz: ABS, két légzsák, manuális klíma, elektromos ablakok elöl, állítható magasságú kormány ill. vezetőülés, deréktámasszal, fedélzeti computer, metálfény, indításgátló(ami néha kicsit nyűg inkább), központi zár, city szervó, 6hangszóró, rádiós magnó(amit már lecseréltem egy cd-s fejegységre + belekerült a gyári mélynyomó is).
Hibalista
- A vásárlást követően a következőket cserélték rajta(75000km):
- -Vezérműszíj, görgőkkel, vízpumpával
- -Olajcsere 5W40
- -Levegő-, pollen-, olajszűrő
- -Első fékbetétek(az 1hónapos műszaki ellenére)
- Teljesen átnézettem mintha műszaki vizsgára menne a fékbetéteken kívül minden tökéletes volt rajta.
- Ezenkívül a későbbiekben két izzócsere volt: egy belső világítás ill. egy helyzetjelző.
- 80ezer egynéhány km-nél a hátsó kipufogódob leszakadt, visszahegesztették 2000huf.
- Hideg időben indítás után míg be nem melegszik a motor kopogó hangot ad, de ahogy olvastam ez nem egyedi jelenség. Nagy hidegben a szilentek is megszólalnak.A kuplungpedál nálam is ropogott ezt olajzó sprével orvosoltam.A műanyagok nálam csak a bal hátsó ajtónál szólnak leginkább hideg időben.
- 1 Gyújtókábel tönkrement és mivel csak együtt lehet a 4et kapni szereléssel 16000huf-ba fájt nekem.
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelőhöz vittem aki nagyon korrektül és jól dolgozik.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még nem tervezem |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
