Hálás méregzsák
Szöveges ítélet
Mikor sikerült eladnom a rohadó Sporting 1.2 16V-met már kinéztem egy nagyon szép állapotban levő Sporting 1.4 16V-t, a facelift verziót, ami ugyan előlről nem szebb egyáltalán, viszont erősebb motor, majd 100 paci van a 990 kg-os szappanytartóban.
Jóval ár alatt volt a német piachoz képest, egy temesvári kereskedő árulta 3400 euróért, ugye ez 2013-ban volt, én már eladtam 2300ért a megrohadt feketét, csak a különbséggel volt a baj. A szerencse az, hogy senki se ismeri ezt a modellt, senki se adna ennyi pénzt rá mikor van ezer euróért is punto, így hetekig ettem az ember fejét, végül 2600ért meggyőztem a bácsikát, mikor elhoztam még könnyezett a bukásán. Folyton arra esküdött, hogy a következő 15k km-en semmi költeni való nem lesz a kocsin. És akkor a kocsiról:
A Nintendo NAvin kívül minden extra benne volt amivel venni lehetett. Első kézből, szervízkönyvvel, nőé volt Németországban, hátulról picit ütött volt, erre utólag jöttem rá, de semmi komoly, csak a festésen látszodott.
Extrái mint pl. : Tempómat, ködlámpa, tetőablak, dupla-klímatronik, 6.1 Blaupunkt gyári Wooferrel, sportülések, 6seb, multi-funkci kormány, fehér bord, mp3, ASR-gomb(ami sajnos az ABARTH-ban már nincs) és a City-Servo.
Na azt kell mondjam, hogy kereskedő létére nem hazudott nagyot, hisz nemhogy 15000km-en nem kellett rá költeni, hanem úgy 50ezerig. Fiatalként, bolondul vezettem mindig, navétáztam hetente Kolozsvár-Vásárhely között, az olyan 110km amiből autópálya 10km. Mindig mindenhol maximumon toltam vele. Lassan kezdte enni az olajat, azonkívül egyszer elszakadt a kézifék bowden, ami 10k forintba került.
Fogyasztása télen városban felment 9L-re, hosszúban 6 alá nehezen tudtam vinni de ha 180al haladtam vele akkor se evett 9-nél többet. 2015ben kiköltöztem Münchenbe, vittem magammal. 3 hónapot használtam ott is, elkirándultam onnan vele Olasz tengerre, Ausztriába többször is. Soha nem aggódtam amiatt, hogy valahol lepukkanjon, otthagyjon. És ez szerencsére így is volt. Kanyargós utakon nagyon élvezetes menni vele, kicsi könnyű, jól gyorsul. Papíron 9.6sec a 0-100. Városban tiszta élmény menni vele, keskeny helyeken. Tettem bele K&N sportlevegőszűrőt, nagyon mérges hangot adott és a gázpedál reakció is sokkal agresszivebb lett. Ez volt az első dolog amit csináltam vele amiután megvettem. évente 1x,2x megmostam és kb 6 évet tartott. Münchenben már nagyon nézegettem a következő autót. Valami erősebbre vágytam, Turbós legyen, gyors élményautót szerettem volna. A gond az volt hogy amik tetszettek kicsik voltak nekem, 190cm magasságommal MR2,MX-5 be nem fértem bele igazán. Végül találtam egy Punto EVO RAcing Modellt, amibe első látásra szerelmes lettem, erről a következő beszámolómban "fekete párduc"ban. Mikor megvettem Az Evot, a Sportingot hazahoztam anyumnak adtam el.. aki most szabadult tőle, 2020 szeptemberében. Neki már jóval kevesebbet is evett, 6.8 átlaga volt városban és heti 1 hosszú út átlagában. Ez szerintem költségekhez viszonyítva 1 szuper fogyasztás, még egy hybridhez képest is, ami mondjuk eszik 4litert de 1-2 alkatrész ára már túl van az összköltségein.
A bajok igazán 2018ban, 5 év használat és több mint 60ezer km után jöttek. Télen a City Servo kezdte megadni magát néha. Az aksit 2x kellett cserélni, valami kábel valahol szívta az áramot és emiatt volt karácsonyfa a műszerfal, de aksi cserével oldódott a probléma 1-másfél évig. City Servo nyáron tökéletesen műkődött. Csomagtér teleszkópja megadta magát 2019ben, cserére szorult bontóból, 2 napimenü árából megúszta. A legköltségesebb probléma tavaly ősszel jelentkezett. Egyik felén meleget fújt a klíma, másikon jéghideget. Szétszedte a városunk Alfa szakértő szerelője, ő tudta első perctől mi a gond, csak azt nem tudta, hogy ennek a klíma rendszere semmmivel sem talál, így bontottat nem lehet találni hozzá pl Grande-ból, és majdnem 200euróba kerülne a csere. Így megtákolta, úgy ahogy, ment 2 napot utána, többet soha. Sofőr felén nyomja a meleget, anyósra pedig a fagyós hideget. Ezt leszámítva 60k km után szerintem nem lenne 1 óriási költség, csak anyucika megunta, kellett neki valami új már. Az olajat se ette neki úgy mint nekem, feltételezem, hogy a lassabb tempója miatt :D :D . Végül eladtuk sok parkolási karcokkal, repedésekkel, amiket anyunak sikerült összeszedni, cseppyni 1100 euróért.
Összesítve egy hálás kis élmény autó, amit ha jó állapotban veszel, nem lesz bajod vele, mint 1 rohadt kasznis Punto2-nél. Ez egy jó ellenpélda, és tanulság volt, hogy ha jó állapotban vagy rossz állapotban veszel 2 majdnem egyforma autót, tudsz óriásit szopni, vagy kellemeset csalódni. Anyum végül Mito-ba lett szerelmes, majd 5év múlva arról is írunk ide.
Hibalista
- kézifék bowden, csomagtér teleszkóp, duplaklímatronik, cityservo
Ide hordtam szervizbe
haver szervíze
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Punto 2 Sporting 1.2 16V | Következő autója? | Punto Evo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |