A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic 1.2 8V 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Jó kis olasz műszer

Szöveges ítélet

Volt egy nagy dög Mondeóm, jó volt, de igazából elég ritkán használtam ki a méreteit. 2012 júliusában eladtam, és gondoltam, akkor legyen helyette valami kisebb. Ha már kisebb, akkor legyen olasz, mert az olaszok nagyon értenek a kisautókhoz, akkor pedig legyen egy Grande Punto. Sajnos elég lehangoló volt az a 8-10 Grande Punto, amit élőben is megnéztem, a többségükön csak a vak nem látta, hogy visszatekerték az óráját. Már majdnem beleszerettem egy 2004-es, 1.9 CDTI Astrába (egy 150 lóerős, fekete metál példányba! :D ), amikor bánatomban megnéztem néhány Punto Classicot is (ez a régi Punto, amit egészen 2010-ig párhuzamosan gyártottak a Grande Puntóval, sőt, Szerbiában még ma is gyártják). Így találtam rá ennek az írásnak a főszereplőjére: 58000 km, tip-top állapot, 1.2-es 8 szelepes motor. A formatervét már megszoktam, de az eleje igazából még ma sem tetszik, a belbecs annál inkább. Az 1.2-es motor 60 lóereje bőven elég annak, aki nem az autópályát akarja felszántani, 120 fölött a gyorsulást hetekben lehet mérni. Elméletben 155 a végsebessége, képzelem, hogy a gyárban hány hónapig kellett kísérletezni, hogy ezt a végsebességet ki tudják erőszakolni belőle :D Viszont 100 alatt egész virgonc és cserébe 5,5 liter körül fogyaszt. Ha klímát használok vagy ha a városban kínzom, akkor sem megy 5,7 fölé a fogyasztás. (A fedélzeti computerből vagyok ilyen okos.) A tank hatalmas, ügyesen beosztva akár 800 km-t is elmegy egy töltéssel.
A nyomatékról annyit, hogy egyszer gurultam 3-asban a piros lámpa felé, minden pedált felengedve. Szépen lassult az autó, és egyszer csak elkezdett húzni anélkül, hogy bármit csináltam volna. Leesett az állam, nem is voltam benne biztos, hogy benzines autóban ülök :D Azóta már kipróbáltam ugyanezt a mutatványt úgy, hogy 3-an ültünk a kocsiban, akkor is meg tudta csinálni. A csomagtér egész tágas. A Mondeót gyakorlatilag évente egyszer, a nyaraláskor pakoltuk tele, akkor viszont jól jött a böszme nagy csomagtér. Ettől egy kicsit tartottam is, ezért amikor megvettem a Puntót, rögtön vettem hozzá tetőcsomagtartót is. A tetőcsomagtartót még nem kellett használnom, ugyanis megdöbbenésemre bármi belefér a kocsiba. Igaz, tetrisezni kell egy kicsit a csomagokkal, de amúgy le tud bonyolítani egy egyhetes nyaralást tetőcsomagtartó nélkül.
A belső tér formaterve kompenzálja a külsőt, az anyagok is jó minőségűek. A kényelem és a felszereltség a lehető legjobb, van benne klíma, elektromos ablak elöl, fordulatszámmérő, fedélzeti computer, CD-s rádió és City szervo, amire amúgy semmi szükség, mert anélkül is könnyű kormányozni. Az ülésre vettem huzatot, amikor feltettem, ki kellett vennem a fejtámlát. Kb. két napi internetes keresésbe, szentségelésbe és erőlködésbe telt, mire rájöttem, hogyan kell kivenni. Sajnos az üléshuzatot (mármint a gyárit) szét kell cipzárazni, máshogy nem jön ki a fejtámla. Úgyhogy ez a huzat, amit én vettem, addig marad, amíg el nem adom a kocsit :)
Az elmúlt egy évben mindössze annyi hibát tapasztaltam, hogy télen a szervokormány visszajelzője hajlamos kigyulladni, miközben a szervónak semmi baja. Utánanéztem itt a népítéletek között, más is írta már, valószínűleg típushiba, talán a hideg okozza. Illetőleg a kocsi alján a hővédő lemez alacsony fordulatszámot hajlamos kissé zörögni, ilyenkor olyan hang hallható, mintha csörgőkígyó lakna a váltóban. Nem kimondottan a kocsi hibája, de ide kívánkozik, hogy 2013 Húsvéthétfőjén belehajtottam egy kátyúba, ettől kezdve mindenféle természetellenes hangot kezdett el kiadni a jobb első kerék. Megnézte az ismerős szerelő, szerencsére csak annyi történt, hogy a fékcső kiugrott a helyéről, és a felni ellensúlya súrolta. A fékcsövet kellett kicserélni párezer Ft-ért, és nagy örömömre nem valamelyik drágább alkatrészt.

Ez a Fiat már nem az a Fiat. Hol van már a porrá rohadó Ritmo, az elektromos nyavalyákkal küzdő Uno vagy a lepukkant 1.7 dízel Regata... Egy mai olasz autó semmivel nem rosszabb egy mai németnél vagy japánnál.
Én például annyira elégedett vagyok , hogy valószínűleg a Punto utódja is olasz lesz, most pl. egy Lancia Musa 1.3 JTD-ről álmodozom, de egyelőre csak álmodozom, mert a Punto 1-2 évig még biztosan marad :)

Update 2013.08.17. Kellett nekem annyit dícsérni... Alig egy hónappal a fenti ítélet megírása után kilyukadt a kipufogó. Jó sportos hangja lett a szekérnek. Az autószerelő rokon is meghallgatta, hát ez bizony lyukas, majd hív, hogy mikor tudná megnézni a műhelyben, de addig használjam nyugodtan. Én azért igyekeztem keveset használni. Kb. 25 km-t mentem a fenti esemény óta, amikor is tegnap útközben leszakadt a hátsó kipufogódob a helyéről. Próbáltam felkötni, de jobb megoldásnak bizonyult levenni az egész hátsó dobot a helyéről. Hazakecmeregtem, mostmár a javításig tényleg nem használom, csak a szervizbe megyek vele. Ami nem mostanában lesz, mert ma kezdődik a 4 napos hosszú hétvége :/ Most egy kicsit megingott a bizalmam a kocsiban, még nem is hallottam olyat, hogy 7 éves autón ennyire elrozsdásodjon a kipufogó...

2014.07.09. Már majdnem egy éve írtam ide utoljára, szerencsére azóta nem tudtam volna miről írni. A kipufogós sztori szerencsésen megoldódott. Ma is csak azért ragadtam billentyűzetet, mert éppen két éve vagyok Fiat-tulaj. Nem bántam meg. Néha a 60 lóerőt kevésnek érzem, bár városba elég, autópályán pedig a 130-at bírja tartani, többel meg úgysem szabad menni.
Ami igazából kissé bosszantó, hogy az ablaktörlő használata minden német autóban tök logikus, a Fiatban pedig két év alatt sem sikerült rendesen megtanulnom. Ha magam felé húzom a kapcsolót, akkor elöl spriccel, ha eltolom, akkor hátul. Ha felfelé kapcsolom, akkor egyet töröl az első ablakon, ha lefelé, akkor folyamatosan. Ha a kapcsolón elfordítom azt a kis bigyuszt, akkor meg hátul töröl. Vagy hogy is van :) Eddig minden esőzés alkalmával előfordult, hogy nem azt kapcsoltam, amit szerettem volna.
Szóval nem hibátlan kocsi, de jó. Tartom azt a véleményemet, hogy semmivel nem rosszabb, mint egy VW vagy egy Ford. Aki nem hiszi, próbálja ki!

Hibalista

- Szervókormány visszajelző lámpája, fékcső, kipufogó

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Musa (jelenlegi terveim szerint)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)