Rohadó kis méregzsák
Szöveges ítélet
10 év olaszkodás után gondoltam leírom a történetem. Ezzel kezdeném, a második Puntommal.
Első saját autóként egy Punto 1 55lóerős után úgy gondoltam ideje lenne valami olcsó sportos autónak, egyetemistaként ideálisnak találtam ezer euróért találtam mobile.de-n egy német parkban. Ez volt 2011ben, az autó 11 éves volt. A kocsi full extrás volt, a maga kategoriájában minden benne volt:
NAvi(ami egy vicces nintendohoz hasonlitott inkább), klíma, 6sebesség, sportos ülések, tetőablak, Blaupunkt 6.1 Subwooferes audio CD lejátszókkal. Felül volt a Rádió, alul a kb. 4CD helye, többet lehetett beletenni és csak válógattunk fentről hogy épp melyiket játszuk le. Na az alsó CD evő rész nem műkődött, így kiiktattam, tettem helyette egy Sony Xplode lejátszót, USB, JAck bemenetellel, így a felső rádió díszként maradt meg, viszont egy sokkal jobb hangminőségű audio rendszert kaptam cserébe.
1. tipp kezdőknek: ne a legolcsóbb autót vedd meg a netről !
2. tipp: ne vegyél autót ami sokat állt parkban !
Innen kezdődtek a gondok. Az autót kb július közepén vettem, legalább 8 hónapot állt a parkban. Traileren hozta 1 cég haza, mikor levettük a Trailerről már láttam hogy az alja teljesen le van rohadva. Indulni nem indult meg, az aksija teljesen halott volt.
És akkor kezdődtek a költségek:
Hát csak 1 akku és mehetek is vele. Gondoltam én. Próbaként el is mentem Tusványosra, olyan 180km-t. Amikor épp nem gyúlt ki valami idegölő lámpa a műszerfalon szuper élményt nyújtott, kis kaszni ezer kiló 80 ponyló. Hosszúban minimum 5.0 sikerült kihozni vele, de 7 fölé sose ment. Na de a sok állás és rohadás mindent előhozott belőle. Gumikat, lámpákat, fékeket, féktárcsákat kellett cserélni. A legnagyobb gond a karosszéria volt, mivel annyira le volt rohadva a küszöb, hogy már nem lehetett megemelni a kocsit. A dobfékeket is kellett cserélni hátul...a szerelő olyan szépen kicserélte, hogy nem állította be jól és az ABS szenzort lekoptatta a fék, emiatt ABS szenzort is kellett venni rá. Így 1 év használat után a kocsi állt 2300 euróban és még mindig kellett rá költeni.Eldöntöttem és kitettem eladni. Csak rá pár hónapra sikerült vevőt találni rá. A srác pár hétre hogy elvitte, hivott is hogy kigyúlt az ABS és furán blokkol a kerék. Mondtam hogy jajj tudom, akkor lekopott a másik oldalon is a szenzor, az 20k forint lesz, a szerelő hibája.. Szóval a srác folytatta a szopást még pár évig vele.
Tanultam ebből is, még egyszer.. legolcsóbb autót és sokat állott autót ne vegyél magadnak, max eladásra. Mikor eladtam a kocsit már ki is néztem a következő autóm.. a Punto 2B Sportingot.. leírást róla ugyanitt megtaláljátok a "Hálás szeretőm" címen.
Hibalista
- küszöb, abs szenzorok, fékek,
Ide hordtam szervizbe
mindenfele
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Punto 1 | Következő autója? | Punto 2B Sporting |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |