friss szerelem
Szöveges ítélet
Bár sok közös vonása van a Grande Puntóval, ez igazi alsóközép kategóriás autó.
Minden méretével beleillik ebbe a kategóriába. Az Emotion kivitelben kívül-belül elegáns megjelenésű. Felárért sem kapható extrákat tartalmaz az alacsonyabb felszereltségű változatokhoz képest.
3 hónapot vártam rá. Az első kilométerek után már tudtam, hogy megérte.
Kényelmes, csöndes. Engedélyezett autópálya tempónál 3000-et forog. 170 km/h-nál alig 4000 fölött.
Egész alacsony fordulatokon is (1500-2000) rángatásmentesen lehet vele közlekedni. Ilyenkor nagyon keveset fogyaszt.
Amikor 3000 környékén belép a turbó, megváltozik a világ, megy ahogy illik, a játéknak csak bőven 6000 fölött van vége.
Szinte teljes a kényelmi felszereltsége - az enyémben extraként ESP, nyomatékszabályozó, visszagurulás gátló és metálfény van.
Nem szervízigényes (30 ekm vagy 2 év).
Összeszerelése kiváló, semmi nyoma zörgéseknek, nyikorgásnak.
Ára valószínűleg kimagaslóan a legértékarányosabb.
Ha megbízható is lesz, azt hiszem hosszú távon is nagyszerű társ marad.
Eltelt az idő és 15 eKm futásteljesítménynél tartok.
Megjártunk télen és nyáron néhány hosszabb utat.
Kényelmes, csendes, ha kell magas átlagsebességet lehet vele viszonylag alacsony fogyasztás mellett elérni.
180 km/h-nál eszik 10-10,5 l környékén. Addig dinamikusan gyorsul, utána észrevehetően nehezebben, hosszabb nekifutás után kapaszkodik 200 km/h-ig.
5000 fölé nincs értelme huzatni, a bőséges nyomaték elintézi váltás után a többit.
Zörgésnek, nyikorgásnak szerencsére nyoma sincs, az utastér ugyanolyan csendes mint újkorában.
A kezelőszervek működése: mintha ott sem lennének és ezt dícséretnek szánom.
Az automata klíma észrevehetetlenül, hang nélkül teszi a dolgát.
Alacsony gázzal lehet indulni, nem hajlamos a lefulladásra.
4 felnőttel is kényelmes.
A csomagtartó hatalmas, viszont derékfájdítóan mélyre kell benyúlni, ezért összecsukható rekeszekkel oldottam meg, hogy ne kelljen bemásznom az ülétámlához csúszott holmikért. Ezeket a rögzítési pontokra horgonyzott pókokkal fixáltam.
Természetesen a bőröndös pakolás az ideális; hűtőszekrényt nem ezzel kell szállítani. Viszont nyaraláskor, teleléskor utolérhetetlen.
A telefonkihangosító kifogástalan, csak miért nem tud magyarul?
Az ESP+ABS+kipörgésgátló és nyomatékszabályozó megnyugvást ad, a tempomat és Hill Holder kényelmet.
Az utólagos puttonnyal ellátott, olcsó kis limuzinokkal kár összehasonlítgatni, mert azoknál magasabb szinten áll.
Sajnos árban is, főleg az Emotion kivitel, ami viszont igen gazdag alapfelszereltséggel bír és véleményem szerint az egyik legjobb ár-érték arányú autó.
Az 1,4 T-Jet motorral sokkal inkább "zoom-zoom", mint a Mazda3 1,4-, vagy 1,6-osai.
Őszintén bevallom, nem tudom mennyire "kanyarkirály", mert a család előbb kér lassítást, mint a futómű, illetve az ESP is belepofázik.
(azért megnyugtató, hogy azt a nyomulós "utcai harcost", aki a szerpentínen a fenekembe próbál jönni, egy kisebb egyenes szakaszon is rettentően otthagyom, ha akarom)
(mellesleg félve szeretném kérdezni a honi szakértőktől:
szerintük a Honda Civic, a Mazda3, Toyota Corolla és Ford Focus négyajtós kivitele is az elmaradott ízlésű, barbár fejlődő országoknak készül, vagy esetleg a más ízléssel bíróknak. Esetleg megállapodottaknak, akik nem akarnak költözködni havonta, illetve nem telik egy-két számmal nagyobbra, ahol viszont kizárólag a limuzin forma maradt életben.
Talán simán azoknak, akiknek az eszükbe sem jutott soha, hogy a saját személygépkocsijukkal hurculkodjanak)
Na de tovább: főleg az ára miatt választottam egy évvel ezelőtt és idáig nem bántam meg.
Kívül-belül tetszik - ami szubjektív - de műszakilag is az általam elvárt szintet hozza. Eddig minden ismerősöm, fiatal és idős, elismeréssel nyilatkozott róla.
Biztonsági felszerelése kategóriájában kimagasló.
Meghibásodásra utaló bármely jel nem volt.
Ajánlom annak akinek eleve tetszik; aki néha gyorsabban is akar közlekedni; esetleg piros lámpánál is szeret az élre kerülni; az érdi emelkedőn is pariban lenni bármilyen szituációban; hosszú távokat viszonylag csendben, nyugalomban letudni.
Ezek az észrevételek természetesen a kategória és árközeli társaihoz viszonyítottak!!!
Hibalista
- Kétszer nem nyitotta a távirányító a központi zárat. Kulccsal nyitás után minden rendesen működött.
- 15 eKm-nél tartunk és az előző óta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Best Autóház
Önkéntes olajcsere 5 eKm-nél.
Eddig segítőkészek, korrektek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | valószínűleg sokáig ez marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
