A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Linea (2006-2013)

Linea 1,4 8V LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

AZ UTAZÓ

Szöveges ítélet

Az autó 2007.11 évjáratú. 1,4 8V benzinmotorral szerelt. 2016 év elején vásároltam 58.000 km-rel. Nem tervezett autó vásárlás volt, de mivel olyan állapotban volt az autó amilyenben, így nem lehetett otthagyni. Állapotra olyan volt mintha új autóba ültem volna.

Most 110.000 km van benne.

2016. májusában került bele egy gázrendszer.

Vásárláskor a márkakereskedés kicserélte benne a toronycsapágyakat, ahogy olvastam ez típushiba. Én cseréltem benne 2db hátsó kerékcsapágyat. 80.000 km-nél cseréltem benne vezérlést (bár a szerelőm elmondása alapján még nem lett volna rá szükség). Első fékeket szintén cseréltem, illetve gyújtógyertya cserét is megejtettem. Mindenből gyárit.

Nagyon megbízható autónak tartom, és nagy megelégedéssel használom.

Előző autóm egy 1998-as évjáratú Swift volt, ahhoz képest kétségtelenül minőségi ugrás az autó. Én nagyon szeretem, bár ahogy sok ítéletíró írta, egy nagyobb motor azért elférne benne, de nem véletlenül vásároltam meg ezzel az erőforrással (az okról később).

A súly és a motor arányához képest a fogyasztással, meg vagyok elégedve. Benzinből 6-6,5 liter az átlag, gázból 7 liter körül. Leginkább autópályán használom az autót napi kb 100 km megtételére.


Nyugodt autó, ezért én is nyugodtan használom és engem is megnyugtat.

Főleg ha gázzal működik próbálom kerülni, hogy 3000/3500-as fordulat fölé hajtsam az autót (persze ritkán – előzésnél)elkerülhetetlen.

Arra külön ügyelek, hogy 70-100 kilóméterenként használjam az autót benzinnel is. Benzinből az esetek 90%-ban csak OMV Maxx Motion-t tankolok.

Olajcserét mindig 10.000 kilóméterenként ejtem meg. Csak Mobil márkájú olajat használok. Mindent rögzítve a gépkönyvébe.



A száraz adatok után a személyes véleményem:

Nagyon tetszik az autó formája, elölről oldalról és hátulról is. A fekete szín ugyan elegáns de kicsit kényes. Háromszor jártam vele Olaszországban (régi Suzukival 8x) és mindenhol megnézték az autót, mivel ott ezt a típust nem forgalmazták, minden benzinkúton érdeklődtek az autó iránt, hogy mégis mi ez és osztatlan tetszést aratott a formavilág.

Volt olyan eset, hogy amig fizettem a shopban addig fényképezték az autót. De a legemlékezetesebb amikor Nápoly belvárosa felé araszoltunk a csúcsforgalomban, mögöttünk egy szakadt I-es Puntoból kiugrott egy olasz úriember, elindult az autó hátulja felé, mi egyből zártuk a központi zárat – gondolva, hogy valami rosszban sántikál az illető – viszont szerencsére csak annyi történt, hogy leolvasta a típus jelzést, visszaült az autójába és mentünk tovább. Szóval a forma szerintem szép.

A beltér is nagy – még a Puntohoz képest is – itt nem ütöm bele a térdem a műszerfal sarkába, bár ez szerintem inkább azért lehet mert más a lejtése a középkonzolnak. Komfortosan érzem magam benne.

A csomagtartó bármit elnyel, még úgy is, hogy a pótkerék a gáztartály miatt a csomagtartóban van. Nekem külön pozitívum, hogy a csomagtartó zsanérok nem törnek be a csomagtérbe, hanem gázosak.

Hátul ritkán utaznak az autóban, de a visszajelzések alapján az ülés kényelmes és a kategóriához képest még a lábtér is nagy. Belül kifejezettem csendesnek tartom, és jó vele utazni.

Néhány véleménnyel ellentétben nekem a futómű és kényelmesnek hat, ahogy a motor úgy az sem a száguldásra van kitalálva, csendesen, kényelmesen lehet vele autókázni.



Azért esett a választásom erre a motortípusra, mert kiforrott, megbízható konstrukció és előre el volt tervezve, hogy megy bele a gázrendszer. A gázrendszert nem azért tettem bele, mert elégedetlen lettem volna a fogyasztással, hanem mivel többet autózom az átlagosnál ezért nem mindegy, hogy 350 Ft-ért tankolok, vagy 200-210 Ft-ért, ezt a különbséget az ember pénztárcája nagyon megérzi, ha sokat tankol. Illetve azért az sem mindegy, hogy egy hosszabb túra során pl Olaszországban az eddigi legolcsóbb helyen 50 eurocentért tudtam gázt tankolni…..Ezt azt hiszem nem kell magyarázni

És ezzel az autóval nagy élmény, és nem utolsó sorban költségkímélő megoldás bejárni ezeket a szép helyeket.

Hibalista

- TORONYCSAPÁGY

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Linea 2006 (2007)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)