A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Linea (2006-2013)

Linea 1.3 Mjet Dynamic (Family) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olasz

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem az értékelést, talán a legelejéről. 1998-as Suzuki Swift Sedánnal 1.6-om volt ezelőtt. El kellett adjam, mert egyszerűen majdhogy nem többe került már mint ha egy új autónak fizetném a törlesztőrészleteit. Nem akartam lecserélni a Suzukit, de sajnos eljött az ideje. Már nyeklett-nyaklott, csörgött-csattogott, nem volt benne klíma, nyáron 60 fok volt benne. Csak ezekért nem adtam volna el, de mindezek mellett megbízhatatlan is volt. Mivel napi átlag 100km-t vezetek mindenképp megbízható autóra van szükség, ami nem robban le alattam mint elődje. Nehéz szülés volt mire le tudtam tenni a voksomat a Linea mellett, de megtörtént. Egy olyan autót kerestem, amelyik megbízható, kényelmes, akkor már legyen benne klíma, és minimum 90LE. Sedán párti vagyok. Fiatalok tapasztalatom szerint inkább ferdehátú pl. Puntó pártiak, és a Sedát már inkább családosként tudják maguknak elképzelni, talán még túl elegánsnak is tartják. Nekem család, gyerekek nélkül is nagyon tetszik a Linea fiatal korom ellenére. Ferdehátú autóban egyáltalán nem gondolkodtam. Ugyanakkor 2011-es üzemanyag árak mellett nem mindegy, hogy a havi 3000km-t mennyi üzemanyaggal teszi meg, és nyilván az, hogy az ára azért elfogadható legyen. Nem ragaszkodtam se a díselhez, se a benzineshez, nem döntöttem el, de aztán ahogy néztem a kínálatot kezdett szimpatikus lenni a Linea. Ilyen áron sehol nem találtam új díselt. Nagyon kedvező konstrukciókat kínáltak, a listaárhoz képest majdnem egy millió HUF-al olcsóbban odaadták (enélkül tuti nem vettem volna ilyet), és volt benne digit klíma, könyöktámasz, 16szelepes, 90LE, 200NM, ráadásul még dísel is, innentől kezdve nem volt kérdés, hogy a Linea lesz. 2010 végén, 2011 elején Family néven kínálták/kínálják ezeket az autókat. A szín az nem volt kérdés, csak fehér volt elfogadható a kínálatban, nem volt ellenvetésem, mert tetszik.
Úgy illik, hogy mondjak pozitívumokat is, és kevésbé pozitív dolgokat is. Fogok is. Suzukihoz képest, amikor beültem a Lineába, nem gyakran éli át az ember, hogy beülhet egy új autóba, hát nekem egy álom vált valóra, soha nem volt még új autóm, és egy hamar nem is lesz. Az autó hatalmas, suzukihoz képest majd fél méterrel hosszabb, és szélesebb is, nem tudom pontosan mennyivel. Az elején nagyon nehéz volt vele manőverezni, idő kell hozzá amíg az ember egy kis autóból átülve egy ilyen nagy autóba megtanulja az autó határait, hol van az eleje, hol van a vége. Tolatáskor nem látni a csomagtartót, épp ezért vigyázni kell nehogy a fal beköszönjön a lökhárítóba. Radar nincs benne, nekem ez annyira nem probléma, szerintem megszokás kérdése.
A futómű nagyon jó, tényleg a magyar utakra "tervezték". Nekem a gyári acélfelni van 185/65 R15-ös gumikkal, nagyon jól csillapít, magyar utakra bármilyen jó is a futómű, alufelnit nem is akartam venni. A digit klíma pótolhatatlan. Nekem ez is nagyon nagy ujdonság volt.
A Balkánra gyártott távirányítóknak sajnos nekem is megvan a szériahibája, néha nem nyit, ~30-ból egyszer, ilyenkor kulccsal kinyit, és utána minden működik. Nem mondom, hogy nem zavaró, de én együtt tudok élni ezzel a dologgal. Szervizben azt mondták, hogy érdekes módon a nyugati országba gyártott modellekkel nincs ez a probléma.
A motor télen a nagy mínuszokban nagyon-nagyon-nagyon lassan melegszik (jó a hatásfoka, nem pazarolja a hőt), ha nem áll garázsban az autó, akkor célszerű felöltözni ha fázós az ember, és nem tud 10-15 percet várni, amíg bemelegszik a motor időbe telik és ez a kis díselt hidegben pörgetni sem szabad, amíg fel nem melegedett.
Sebességváltóját én néha kissé bizonytalannak érzem, ettől függetlenül mindig bevette azt a fokozatot amit szerettem, soha nem dobott ki egy fokozatot sem, mert nem toltam eléggé előre a kart. Könnyen jár egyébként. Gyorsulási versenyre semmiféleképp sem ajánlom az autót, nagyon gyorsan nem lehet vele váltani, ha kímélni akarja az ember a sebváltót, ettől függetlenül ha megtaláltuk a megfelelő fokozatot, lehet gyorsulni lehet vele dinamikusan is, de ez nem az az autó, amivel ki lehet lőni a pirosnál (szerintem). Hangsúlyozom, hogy ~1180kg az autó, Suzukimhoz képest plussz majdnem 300kg! Sebességváltó áttételezése nem tipikus dízel. Másodikban ~25km/h-nál, harmadikban 40km/h-nél negyedikben 60km/h-nál, ötödökben ~80-nál van 2000-es forulaton. A turbó nyomás papíron 1850-től jön, érezhetően meglódul ilyenkor, akit nem zavar a hangos dísel gyorsíthat 3000-ig, de 2500 fölött az én fülemet már kicsit bántja a dísel hang. 200NM pedig nekem eddig elég volt mindenhol 110-nél, nem nagyon találkoztam még olyan emelkedővel egyenes szakaszon, ami lelassította volna.
A motort én rendkívül takarékosnak találom, 4.8 körül van, minusz 10 és 35 fok között volt minden. Ezt óvatos gázadásokkal, óra szerinti 110km/h-s autópálya tempóval, napi 20*60km-es távon, amiből 20km Budapest tudja. Bejáratós még az autó, így nem kínzom, nem tudom 130-140-nél mennyit fogyasztana.
Amiért 9 pontot adtam a kényelemre, az az, hogy nincs benne deréktámasz:). Nem kényelmetlen így se, de igazán beletehették volna:). Autórádiója a gyári, 4 hangszórós. Az én fülemnek gyönyörű szépen szól (nem az utcának), amit sajnálok, hogy a Dynamic felszereltség nem tartalmaz USB-t, meg Bluetooth-t, meg MP3-at, csak CD-s rádió van benne. Talán feláras, talán a magasabb felszereltség tartalmazza, nem tudom, de létezik, van, csak az enyémben nincs, szét kell nézni mindenesetre. FM modulátorral lehet később megoldom, de egyelőre ez nincs tervben.
Bal oldalon az ajtón levő könyöktámasz nekem kényelmetlen, mert rövid, inkább az ablaknál szoktam könyökölni, kormány kialakítása jó. Kormányt, ülést 2 dimenzióban tudom mozgatni, mindenki megtudja találni magának a kényelmes utazó pozíciót. Vezetni egyáltalán nem fárasztó. Magam mögött ritkán szoktam utazni, 186 centi és 92kg körül vagyok, amikor egyszer beültem kipróbálni, azért annyira nem volt nagyon sok hely. A tető íve pont a fejemnél fejeződik be. Én átlagosnál magasabb vagyok, szerintem a Linea tulajdonosok 95%-át nem érinti ez, ritkán utazok 4 186cm-nél magasabb ember a Lineában. Engem se érint, csak kipróbáltam:). Ami szintén növeli a komfortérzetet, hogy hátul is van légbefúvó, ami ebben a kategóriában nem szokott lenni.
Eddig 7000km-t vezettem, nagyon megvagyok elégedve vele. 5000km-nél a bejáratós olajat lecseréltettem.
Fogom updatelni írásomat, mert ez a 7000km nem sok, ezek alapján nehéz hosszú távú konzekvenziákat levonnom, de úgy gondoltam ezeket a dolgokat meg kell osztanom. Mostanság nagyon kedvező konstrukciók vannak, és hátha néhányan kedvet kapnak hozzá és ki tudják gazdálkodni az árát. Itt 1.6M Jet-es motor is létezik (Brazíliában talán 1.9-es is, nem tudom). Ezekre nem láttam kedvezményes konstrukciókat, és amennyivel drágább annyiért már szerintem nem Lineát vesznek az emberek, újonnan szinte biztos hogy nem. Ez az 1.2-es Mjet dísel szerintem kategóriájának a legjobb választása, nagyon nem bántam meg ezt a döntést. Gazdaságosságáról annyit, hogy egy tankkal én el tudok menni 800-850 km-t ~39 liter üzemanyagból. 45 literes a tankja. Biztos vagyok benne, hogy kevésbé finom vezetési stílussal le lehet ennek a torkán is 5.5-6 litert nyomni, kis motor, érzékeny a padlógázra.
Több helyről hallottam, hogy lefulladtak vele, nekem a nulladik km-től kezdve egyszer sem sikerült vele lefulladnom, pedig nem vezettem ezelőtt mindennap díselt. A kocsi ergonómiája tényleg olaszos, nem lehet összekeverni egy pl. német autóval sem, az eleje nekem nagyon tetszik. Írták valamelyik cikkben, hogy befejezetlennek tűnik egy kicsit a hátulja, picit ezt én is érzem, azon még talán tényleg tudtak volna dolgozni, de nekem kellemes látvány ránézni ettől függetlenül. Eddig még semmi sem romlott el benne, remélem nem is fog (kop, kop, kop), egyszer a nagyon nagy hidegbe kiírt valami hibát a fed comp, de motor újraindítása után eltűnt a hibajelzés. Szervízben mondták, hogy nem történt semmi. Átmeneti jelenség volt, hidegben, sok állás után történt, valszeg a feszültség nagyon leesett az akksiban. Írok néhány ezer km múlva updatet.

Update 30000KM:
Eljött az első nagyszervíz ideje, pollenszűrő, levegőszűrő csere, olajat azt gyakrabban cserélem mint az előírt, így most azt nem kellett. Most már azért hosszabb távú tapasztalatok is vannak az autót illetőleg. Véleményem nem változott előző értékelésem óta az autóval kapcsolatban. 30000km alatt a fogyasztás nem változott:4.81L / 100km (valós érték, nem fedcomp által kiírt). Amit el kell mondjak fogyasztással kapcsolatban, ez konstans. Klímával!!!, téli gumival, nyári gumival, 35fokban, mínusz 10 fokban. Vezetési stílusom továbbra is változatlan, óra szerint 110-el szoktam menni autópályán. Az idő pénz, ha gyorsabban megyek, hamarabb odaérek, de többe kerül, ha lassabban megyek, akkor később érek oda, de több pénzem marad, az időkülönbség rövid távon nem jelentős. Lemértem egy 30km-es majdnem sík szakaszon a kocsi fogyasztását, 110-el 4.2, 130-nál 5.2-t írt ki a fedcomp az adott távra. Az autó megjárta Norvégiát, 5900km-t tettünk meg vele gond nélkül ezalatt, és mondanom sem kell, hogy mindenki megnézte, mert ott egy darabot sem láttunk. Egy problémája volt az autónak nagyjából 18ezernél, hogy megszűnt a turbó nyomás. Kiírt hibát a fedcomp, kihívtam az assistanceot, megnézték, kérdezték hogy legyen, mint legyen, ügyeletes Fiat szervíz megcsinálja, vagy elviszem én szervízbe (mert menni lehetett vele), kell-e csereautó vagy nem, egyszóval mindenben a segítségemre voltak, nagyon elégedett voltam velük, mind az ügyfélszolgálattal, mint az assistanceos szerelővel. Aztán abba maradtunk, hogy mivel képes menni az autó, ezért elviszem én szervizbe, mert az autó kellett. Turbó nélkül kb. 50LE az autó:). Elvittem szervízbe, kb. másfél-két óra alatt meg is csinálták (természetesen garanciában ingyen). Nem tudom pontosan mi volt a baja, valami turbócső, vagy valami ott a környéken "szét volt esve", tényleg nem tudom. Arra jutottunk a szervízzel, hogy picit valszeg szerelmes volt a gyárban a török szerelő, aki a turbót szerelte. Ez egy egyedi eset volt, remélem nem lesz többet. Amit pedig nem tudok, hogy miért van, de a nyári gyári gumi szettet mióta megvan, már kétszer kellett kicentírozni, Csehországban elég rossz minőségű volt az autópálya, Kelet-Németországban sem igazán jó úton mentünk. Lehet ezektől, nem tudom, remélem most már bejáratódik a kerék, és nem kell többet gumishoz vinni. Az olajat az autóban 15-20ezrenként cserélem, meghálálja az autó. Eddig egy égő sem égett ki az autóban, féktárcsákat nem kellett cserélni, autópályán nem nagyon kopik. Az autót továbbra is ajánlani tudom. Amit még észrevettem, hogy a gyári 4db gondolom 2 utas hangszórókon kívül semmi extra nincs a hangtechnikában. Elől 2 csipogónak van hely (hátul csak vak hely van), de gyárban nem tettek bele, így sem szól rosszul, ezért nem vettem eddig észre.

Update 55000KM:
Semmi extra, az egyik oldali országúti lámpa kiégett, párba cseréltem. A baloldalit az akksi miatt picit nehéz volt kicserélni, ki is kellett venni. Hajlékonyabb kézzel talán ez sem szükséges.

Update 220000KM:
körülbelül 205000km-nél megyek, nem gyorsan. Elkezdek gyorsítani... Az autó leáll... Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest belső sávjában mentem. Körülbelül 50-el mentem, éppen, hogy sikerült lehúzódnom a leállósávba. 7 éves az autó ekkor. Trailert hívtam. Autó szerelőhöz elvisz. Motort szét kellett szedni sajnos. Diagnózis: 2 porlasztó szétment, olajteknő aljára kb. 1 kg olaj belerohadva, vezérműlánc! (amire mindenki mondja, hogy örökélet) szétszakadva, és még körülbelül 15 másik dolgot kellett cserélni, hogy újra működőképessé tegyük az autót. Ráköltöttem körülbelül az autó felét erre a "kis" javításra. Köszi szépen 1.2 Mjet, soha többet... Bele se mernék gondolni ha előzés közben a négyesen esett volna szét a motor...
Tudok jót is mondani. Nagyon felszerelt ez a dynamic. Egy kevésbé felszerelt autóval járok most. Érzem a különbséget. Kényelmes, szép, akkoriban sokat tudott autó, de motorikusan, soha többet mjet.
Csalódott vagyok a motor miatt, mert garancia után és márkaszervizbe vittem. El kellett jöjjön természetesen egy pont amikor már nem érte meg a márkaszerviz. Ez már nagyon az élete vége felé következett.
Mit mondhatnék? Volt benne kb. 150 ezer autópálya, a maradék meg város. Ajánlom-e? Nem. 1.2 Mjet, 90 LE. Ha csak az a cél, hogy A-ból B-be elvigyen, akkor igen. Ha élvezni szeretnétek a vezetést, akkor nem...
Futómű: amit még tudok mondani, körülbelül 3 havonta centíroztatni kellett a kerekeket, mert mindig el kezdett rázni a kormány 100km/h fölött. 110km/h kölött egyszerűen kínszenvedés volt minden utazás...

Hibalista

- Turbónyomás megszűnt, részleteket ld. fentebb

Ide hordtam szervizbe

Fiat Best autóház.Udvarias kiszolgálás, pontos, precíz(nek tűnő) munkavégzés 10 pont.Szakértelem 0 pont. Fogalmuk sincs róla, hogy melyik szervizintervallumban mit kell(ett) cserélni az autón. Saját eljárásuk van arra vonatkozólag, hogy mikor mit kell cserélni, és ha garanciális az autó, sajnos könnyen ugorhat a gari róla a nem megfelelő szerviz miatt. Ő szakszerviz.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Duna Autó Zrt.Udvarias kiszolgálás, pontos, precíz munkavégzés. Hivatalos Fiat Márkaszerviz. Tudják mit és mikor kell cserélni. Kevesebbszer voltam náluk mint a Best-ben, de jobban meggyőztek arról, hogy ezentúl bár messzebb vannak, hozzájuk vigyem az autót.Update 160000KM: össze lett karistolva a vezetőajtó a szerviz által. Mondták miután jeleztem, hogy megcsinálják, de köszi. Vigyázzatok legközelebb jobban az autóra!!!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 220000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift Sedan 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Linea 2006 (2007)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)