A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1,6 ELX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olasz ipari hulladék? Egy francot!

Szöveges ítélet

2001-ben cseréltem le az 1,4-es Bravát egy 1,6-osra. Mégiscsak újabb, jobb a felszereltsége, erősebb a motorja és számottevően nem fogyaszt többet. A formáról nincs mit beszélni, van akinek tetszik, van akinek nem - szerintem a többségnek azért tetszik. A hátsó lámpa nagyon ütős, azóta sem csinált egy gyártó sem hasonlót - túl nyilvánvaló lenne a lopás. 2540 mm-es tengelytáv az alsó-középben ´95-ben kifejezetten jónak számitott, a mostaniakhoz mérten már lemaradásban van, bár egy V-ös Golftnak is csak 2580, szóval nem olyan nagy az a lemaradás, és szerintem sokkal többet mond a helykinálatról a pedáltól a hátsó üléstámláig mért adat. Ülést, kormányt magasságban is lehet állitani (ez amúgy alap volt már 95-ben is), ki-be viszont még felárért sem. Nem igazán hiányzik, igy is könnyen meg lehet találni a kedvező vezetési poziciót. Hátul egy normális felnőtt éppen elfér, kosárlabdázók ne ezzel az autóval induljanak el. Én 175 cm vagyok, beférek magam mögé és még nincs helyszűke. Pakolóhelyekkel jól áll az autó, átlagos méretű a kesztyűtartó, minden ajtón van zseb - ez sajnos manapság nem jellemző - és pakolni is lehet bele, két fél literes palack mindbe belefér fektetve - ezzel talán tudtam érzékeltetni, hogy mekkorák a zsebek. A váltó előtt is van egy rekesz, a kormány bal oldalán is, a bal első ajtón behúzója is egy akkora lyuk, ahova pont elfér egy mobil. A könyöklő alá el lehet pakolni sok mindent, és a kardánbox utas felőli oldalán van egy zsebszerű valami, amibe térkép, kazetta, CD, egyebek férnek. Van 4 elektromos ablak, légzsákok, ABS, Klima, ködfény, szervo - még jó :-) - hátra is fúj a levegő lábra is és föntre is. A kapcsolók zavarbaejtően jók, minden gombon, kapcsolón, tekerentyűn gumirozás van, hogy ha hozzáér az ember ne hányja el magát. A csomagtér 380 liter, aminél a kortársak közül csak a Xsara adott többet a maga 408 literjével, viszont ott a padlólemez alatt volt a pótkerék, nem a csomagtartóban. A csomagtérajtó jó magasra nyilik rendesen kapaszkodni kell érte, de van lehúzófül mindkét oldalán. Egy direktszűrővel meg lett vaditva a motor, egészen komoly szivóhangja van. Raktunk alá sportkidörgőt is és hátul is tárcsafék van. Ez utóbbi Pacsirta munkáját dicséri, kellett egy kis legózás, mire a HGT Bravo fékrendszerét bele tudta rakni, de benne van és a piros féknyergekkel nagyon állat. A beltérben is festegettünk egy kicsit, szinre fújtuk a középkonzolt, a kilincseket és a kardánbox bizonyos részeit. Jobban néz ki, na! Ökörködni lehet vele, 200-at megy óra szerint, bár láttam már videot, ahol 1,6-os Mareaval mennek 220-at. Az 5. sebesség jó hosszú, nem csak diszből van, mint a mostani kocsiknál. 100-nál, 2500-at forog a motor, 120-nál 3000-ret. És innen hol van még a vége! 6500-nál kezdődik a piros mező, de csak 7200-nál tilt le, igy aztán 2.-ban pont meg lehet csipni a 100-at. 10.9 a gyári gyorsulási érték, sosem próbáltam még, hogy igaz-e. A kormány szerintem túl van szervozva, nem sok visszajelzés érkezik az útról, viszont 3-mat fordul összesen, nem kell beleizzadni egy parkolásba. A futóművel viszont nem vagyok kibékülve, nagyon ringatózik, lehet, hogy cserélni kellene már a lengéscsillapitókat. Az 1,4-es nem volt ilyen hajószerű. De legalább nem zörög menet közben, az egyedüli ami hangot ad ki, az utólag feltett szatuna légterelő, de az is csak lehúzott ablaknál. Illene valami elektromos dolgonak elromlani, de mivel el már utolsó szériás autó, a hibák nagy részét kiküszöbölték, a kilincs nem mállik, az hátsó ablaktörlő nem szorul.
Nemrég volt műszakin az autó, mint kiderült a hajószerű viselkedés az egyik lengéscsillapitónak volt köszönhető, nagyon el volt már kopva, természetesen csere lett a vége, most már jó a rugózás. Az ajtókat lebőrözte egy ismerősöm, egész jó lett, van kisebb szépséghiba rajta, de arra már megvan a terv, hogy mit csinálunk vele.
Egy másik ösmerős felrakott egy kicsit normálisabb kipufogót, mint a gyári, szokták nézegetni, meg megkérdezik, hogy mindkét oldalon fújja-e a füstöt. Még szép, másképp értelme sem lenne.
Ha valaki egy kiforrott, kényelmes, olcsó autót keres, akkor a Bravában megtalálja a számitását. Törődni kell, mint mindennel és soha nem jönnek elő azok a bajok, amiket az olasz autókról lehet hallani.

Hibalista

- Tolatólámpa kiégett

Ide hordtam szervizbe

Autó-Brill Kft.
Nincs velük baj, csak nem minden szerelőjük ért a szakmájához. Elég felületesek néha, de ha visszaviszem valamiért, mindig készségesek.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Pacsirta.
Abszolút korrekt, olyan dolgokat is megcsinál rajta, amiért a szakszervizben elhajtanának.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 54000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Brava 1,4 Következő autója? Marad egy ideig. Esetleg mellé egy Lybra.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A legszebb Fiat - Fiat Bravo ´99

Bravo, Brava 1,2 SX - 1999
1999.11.30 6000   -

Büdös dög, Lomha

Bravo, Brava Brava 1.2 - 2001
2008.02.22 20000   1,8

!!Szosza

Bravo, Brava Fiat Bravo 1.6 sx - 2000
1999.11.30 40000   -

„…te figyelj, ez csak egy 1,2-es.̶

Bravo, Brava 1.2 16V, Limited Edition - 2001
1999.11.30 120000   3,5

"Isten megteremté az embert, az olasz az autót!"

Bravo, Brava 1,6 SX - La Passione ci Guida - 1998
1999.11.30 30000   4,5

(Jég)Kék Villám...

Bravo, Brava 1,6 SX - 1999
2011.02.09 21000   -

...

Bravo, Brava 1.4 Brava - 1998
1999.11.30 74000   -

1 kellemes csalódás

Bravo, Brava Bravo 1.6 16v SX - 1998
1999.11.30 33000   -

1.2 Semmi eXtra

Bravo, Brava 1.2 SX - 1999
2007.11.20 85000   -

1.9 TD 75 Megbízható társ

Bravo, Brava 1.9 TD 75 - 1998
2008.09.12 11000   -

155 lóerő 5 henger....

Bravo, Brava HGT 155 - 1999
2008.05.20 101500   3,3

2 év alatt 700.000-be volt, akár járhattam volna mindenhová taxival is :-)

Bravo, Brava 1,4 12v - 1998
2012.02.16 30000   4,3

A "csizma" sarka

Bravo, Brava 1,4 sx - 1999
1999.11.30 80000   -

A DRÁGASZÁG:-(

Bravo, Brava 1,6 16v - 1995
2007.10.05 34000   1,0

A Fiat isteni

Bravo, Brava 1.4 s - 1998
1999.11.30 97000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 24

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)