A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 80 16V SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kicsi a bors... Fiat Bravo 80 16V SX (1.2)

Szöveges ítélet

2004. tavaszán a magyar használtautó-piacon keresgél?k nagy részéhez hasonlóan én is rengeteg el?ítélettel indultam a megfelel? járgány felkutatására: "Japán kell, vagy német, az a jó!" Szóba került Toyota, Honda, Suzuki, VW, Opel, de nézegettem új Renault-t (Thalia) is. Valami olcsót akartam, de egyben jót is (ki nem?). Aztán beültem egy új Fiat Puntóba, és meglepett a tágassága, igényessége, bár a formája nem tetszett. Azután megnéztem még egy Brava-t és egy Stilo-t is (mindkett? használt), de azokat drágállottam. Majd megpillantottam egy vidéki kereskedésben ezt a kis kék Bravo-t...
Ami valójában nem is kicsi (csak a motorja... ;-): gyakorlatilag bármelyik kategóriatársának (alsó-közép) odaver méreteiben, és nemcsak kívül, belül is. Mindig jókat derülök, amikor leparkolok mondjuk, egy Suzuki Swift Sedan mellé, és nemcsak jóval szélesebb (a régebbi Golfoknál is), és magasabb a Bravo, de még kicsivel hosszabb (!) is - csapott háta ellenére. Egyébként önmagában, arányaiban nem t?nik fel a magassága; széles, ellaposodó orrával inkább sportos, és nagyon agresszív hatást kelt, amit a keskeny els? lámpatestek, közöttük a csíkszer? h?t?maszk, alatta pedig a nagy harcsaszáj a h?t? nagyobbik része el?tt csak tovább er?sítenek. A sportosságot sugallja az ékforma, a hátrafelé lejt? tet?ív, és a hátsó sárvéd?k brutális domborítása, ami a nagyméret?, manapság divatos, de 10 éve még kuriózumnak számító, közös búra alatt 3 részb?l álló hátsó lámpákban végz?dik. Az oldalra nyúló tartókonzolon ül? tükörházak remekül illeszkednek ebbe a képbe, és az autó formájának egyik legszebb részét képezik.
Szóval, ott tartottam, hogy megláttam, beleültem, és szerelem lett. Sokat nyomott a latban (a típuson belül) alacsony felszereltség, és a láthatóan kopott gumik, és lyukas kipufogó ellenére, hogy ez egy esztétikailag különösen szép állapotban lév? példány, valamint megvolt hozzá a két kék kulcs, a barna szervízkulcs és az immobiliser (Fiat C.O.D.E.) kódjait tartalmazó kártya is. Ezek, különösen a barna kulcs és a kódkártya nélkül alaposan meg kell fontolni az autó megvételét, mert egy esetleges immobiliser-hiba, vagy a gyári kulcs(ok) elvesztése esetén sok bosszúságtól és kiadástól kímélhetnek meg. Arról nem is beszélve, hogy ki tudja, hol lehet a hiányzó kulcs (ha rossz kezekben, akkor egy reggel arra ébredhetünk, hogy nincs meg az autó...)
Megnéztem még párat, amik nagyobb motort, több extrát tartalmaztak, de végül mégis "?nála" maradtam.
A küls? formát, amit lassan 1 év eltelte után is minden nap megcsodálok, már ecseteltem. A bels? hasonló: szép, átlátható m?szeregység, különleges formájú középkonzol, közepes méret? keszty?tartó, felette tárolópolccal (vagy magasabb felszereltségnél légzsákkal). Minden ergonómikus, kézre esik, szép ívekkel határolt, jó a szemnek (a színek is). A kéznek kevésbé, mert a legtöbb kárpitelem kopogós, kemény, könnyen karcolódó m?anyag, amik - különösen hidegben - hajlamosak a zörgésre (a macskakövet nem ennek az autónak találták ki...). Csak a keszty?tartó és a m?szeregység (ahol inkább a fordulatszámmér? van szem el?tt, mint a sebességmér? - bár lehet, hogy ezt csak én látom így -; jisoraz sportosság) felett van puha m?anyag borítás, de ezért cserébe elöl az oldalajtókon, és hátul az ülések mellett is majdnem a teljes felületen szövetborítást kapunk, ami nem általános ebben a kategóriában (s?t, feljebb sem). Az ülések kényelmesek, hatalmas a fej, láb és válltér minden irányban. Akik el?ször ültek a Bravo-ban, mind elképedtek a helykínálattól, és elismer?en nyilatkoztak róla. A 3 ajtós karosszéria ellenére nem nehéz hátra sem beszállni, ahol szintén elég kellemesen el lehet helyezkedni (bár a hátsó ablak kibillentésének lehet?ségét hiányolom egy kicsit). A csomagtartó nem túl nagy (280 l), két személy utazóholmija elfér benne, de a hátsó ülések lehajtásával és a kalaptartó levételével hatalmas "rakteret" kapunk.
Mint említettem, az én autóm a típuson belül meglehet?sen puritán módon van ellátva extrákkal. Ez egy ´98 október havi modell, az egyik els? a "ráncfelvarrás" (facelift) utáni szériából, amit általában ´99 els? felére datálnak (a forgalmiban ´99 május szerepel nálam is). Tehát, az 1995 óta forgalomban lév? 1.4-es 12V motor helyett már az új 1.2-essel (16V) jött ki, megkapta az új h?t?maszkot, színrefújtak a lökhárítók és a tükörházak (a facelift el?tt az SX felszereltségi foknál ez egyébként is így volt, az S-nél viszont ezek az alkatrészek feketék voltak; a facelift után viszont az S elt?nt, az SX lett a leggyengébben felszerelt változat); viszont nincs benne légzsák, ABS, klíma, és elektromos/f?thet? tükrök sem. Alapfelszereltség volt viszont az állítható magasságú szervókormány, a szintén állítható magasságú vezet?ülés, a fordulatszámmér?, az immobiliser, a motoros fényszórómagasság-állítás, az elektromos ablakemel?k (a vezet? oldalán automata funkcióval le és felfelé is), a 60/40 arányban dönthet? hátsó ülések, a 3 (!) állítható magasságú hátsó fejtámla (hátul két automata 3 pontos, és egy sima 2 pontos biztonsági öv középen), a hátsó ködlámpa, a pótféklámpa, és a gyári (Grundig gyártmányú) rádiómagnó RDS-szel és hátsó hangszóró el?készítéssel. Plussz, az enyémen metálfényezés csillog, és alig 4000 Ft-ért 5 perc alatt került bele pollensz?r? is, a ventillátor épsége és az utastér tisztasága érdekében.
A kis 1.2-es motor (1242 cm3) 82 lóer?t és 113 Nm-t teljesít. (Gondoljunk csak bele: a legtöbb márka 1.3-1.4-es motorjai jó, ha 66-75 le-t tudnak). Városi közlekedésre kiváló, de autópályán sem kell szégyenkeznie; a 140-es (akár 150-160-as) utazótempó könnyedén tartható vele. 16 szelepes lévén a motor nem szereti az alacsony fordulatot; sportosan, pörgetve kell használni. 3000-4000-es fordulat között meglep?en jól húz, könnyedén viszi a valamivel több, mint 1 tonnás kasztnit. Fogyasztása országúton 6,3-6,5, autópályán 7,0-7,5, városban 8,1-8,4 liter/100km között alakul. Persze széls?séges esetekben, télen meg lehet vele itatni 10 litert is.
A futóm? egy kicsit feszes, sportos (ez is...), ami a (f?)városi rossz utakon némileg csökkenti a komfortérzetet, de az útfekvése nagyon jó, nem billeg, jól lehet vele kanyarodni, nem reagál idegesen a kormánymozdulatokra. A szervókormány nagy sebességnél nekem kicsit puha, de ízlések és pofonok... A váltó pontosan kapcsolható, a fokozatok jól el vannak határolva. A 2. fokozatnál a szinkronizálás már nem tökéletes (városi használat...), de csak akkor recseg néha egy picit, ha nagyon kihúzatom az egyest (5500-as fordulat felett). Ilyet pedig ritkán teszek, nem szeretem kínozni, csak vészhelyzetben, ha szükséges. De akkor is inkább megvárom az 1. és 2. között, hogy leessen a fordulat, és csak utána kapcsolom a másodikat. Egyébként nem lehet a váltóra panasz. Az egyetlen motorváltozat, amihez "felhúzós" váltó jár, az 1.2-es. Ezt véletlenül sem lehet 4-es helyett hátramenetbe kapcsolni... ;-)

Összességében a legkisebb motorral szerelt Bravo egy remekül vezethet?, kisebb hibáitól eltekintve (aminek nagy része eddig kimerült a kopó alkatrészek cseréjében) megbízható, kényelmes, sportos, és mindenekel?tt (még 2005-ben szemlélve is) gyönyör? autó. A legendás Fiat-hibák, amik a 80-as évek eleje óta élnek az emberek el?ítéleteiben, már rég a múlt és a feledés homályába kellene, hogy vesszenek: rozsda sehol, tényleg sehol, és én eddig különösebb elektronikai problémával sem találkoztam. Mindenkinek csak ajánlani tudom, ha egy olyan autóra vágyik, amit tiszta szívb?l lehet szeretni... :-)

Hibalista

- Bár az autóban csak 72ezer-egynehányszáz km volt, amikor vettem, jobbnak láttam rajta rögtön egy 80 ezres szervízt csináltatni (a szervízkönyv csak 30e km-ig volt vezetve). Ekkor cserélték a gyertyákat, olajat, olajsz?r?t, légsz?r?t, és (mivel nem tudtam, volt-e már cserélve) a vezérm?szíjat+görg?ket. Ezt ugyan a szervízkönyv csak 120e km-nél írja el?, de ezt az adatot a gyár már többször is változtatta - lefelé. Most éppen 60e km a kötelez? csereperiódus a márkaszervízeknek szóló gyári leíratban. Ezt nem árt betartani, mert egy szakadt vezérm?szíj, vagy egy törött görg? nagyon komoly károkat tud okozni a motorban. A javítás összege b?ven 6 számjegy?, de tapasztalatok szerint után a motor sosem lesz már a régi.
-
- Fényszórók: a típus egyik jellegzetessége a gyenge tompított világítás. Nekem egy izzócsere (a gyári Osram helyett Tungsram Euroblue, a távolságiba is), és egy m?szeres beállítás gyakorlatilag megoldotta a problémát.
-
- Hátsó ablaktörl?: a használtautó-keresked? saját költségén kicseréltette a motort; most egy bontott Brava-é van benne. Kicsit rövidebb úton mozog így a lapát (180 fok helyett kb. 150), de kifogástalanul m?ködik.
-
- Hátsó ablakmosó: a mosótartály melletti csapószelepet kellett cserélni rajta, boltban 300 Ft.
-
- Jobb els? biztonsági öv: kiakadásra hajlamos. Amikor vettem, akkor lógott; szintén a keresked? igazíttatta meg, azóta csak egyszer akadt ki (akkor csak rántani kellett rajta egyet), egyébként jó, csak lustán húz vissza. Használom, na. Meg Made in Hungary... :-) (Punto-ban is találkoztam már ugyanezzel a hibával, az az öv is a magyar beszállítótól származott).
-
- Lengéscsillapítók: a gyáriak gyengék, nem bírják a pesti tankcsapdákat; 78e km-nél 4db Monroe Original váltotta ?ket.
-
- Kuplungszett: 82e km-nél szétesett a kinyomócsapágy, több helyen eltört a kuplungszerkezet, a tárcsa tükörsima volt. Szintén a városi használat átka, ez van. :-)
-
- Hátsó fékdobok, betétek, munkahengerek mindkét oldalon: üzemszer? kopás. Lassan az els? tárcsák is megérnek a cserére.
-
- Akkumulátor: az eredetivel nem tudom, mi lett. Én egy Banner-rel vettem, de azt már az els? tulaj tette bele, viszont ez az akksi 2,5 évesen meghalt (2 év a garancia, hehehe...). Most egy Magnetti Marelli van benne.
-
- Jobb oldalon 1 kormányösszeköt? + 1 leng?kar: kopás + els? tulaj foghatott vele egy padkát.
-
- Alapjárati motor: az egyik legbosszantóbb Alfa/Fiat betegség, sajnos a Stilo-kban ma is el?fordul, mert nem javítottak rajta a Bosch konstrukt?rei. Az 1.2-es motor gyenge pontja. Kis szervómotor, ami a fojtószelepet nyitja szükség szerint a gázpedál helyett a motorvezérl? (ECU) utasítására az alapjárati leveg? biztosításához. Megjósolhatatlan, hogy mikor megy tönkre; nekem kb. 75e km-t bírt, de hallottam olyan Alfa-ról, amiben 25e-t sem ment. Ha elromlik, akkor nagymértékben ingadozik az alapjárat, és elkezd fulladozni a gép alapjáraton. Ez egyébként akkor is bekövetkezik, ha elkoszolódott a fojtószelep. Ez is inkább csak az 1.2-es motorra jellemz?. Évenként érdemes tisztítani, aminek a munkadíja márkaszervízben 3-4000 Ft. Az alapjárati motor élettartamára is jótékony hatással van. Mivel az 1.2-es a fojtószelep kialakítása miatt nagyon érzékeny a tiszta leveg?re, sport/direkt leveg?sz?r? használata nem javasolt.
- Az új alapjárati motor ára 50-60e Ft. Nekem egy törött autóból lett átrakva, márkatársi segítséggel 10 ezerért vettem, 18e km-rel. Egyel?re jó. ;-)
-
- Kipufogó hátsó dob: azonnal cseréltettem, amikor megvettem az autót 5 évesen. A kipufogós, akinél egy sportdobot rakattam a helyére, csak annyit tudott mondani az er?sen korrodálódott, itt-ott szitaszer? gyári dob láttán: "ej-haj..." :-)
-
- Önindító: sajnos múlt ?sszel a bendix feladta a harcot; elég borsos áron sikerült felújíttatnom. Azóta pöccre indul, -20 fokos éjszakák után is (szegény autó az utcán, "csillaggarázsban" alszik).
-
- A sokak által említett, és már általam is több Bravo/a-n látott máladozó küls? kilincs problémája eddig nálam még nem jelentkezett. Ez betudható egyszer? szerencsének, vagy annak, hogy az el?z? tulaj valószín?leg garázsban tartotta a gépet, ezért nem érte még annyi káros UV-sugárzás a m?anyagot, hogy elkezdett volna lebomlani. Egyébként a tulajdonosok véleménye eltér abban, hogy a ´99-es facelift el?tti vagy utáni modellekre jellemz?bb-e inkább a rossz kilincs. Én mindenesetre mindkét táborból találkoztam már olyannal, akinek gondja volt vele.

Ide hordtam szervizbe

Fiat Best Autóház, Budapest, XVI., Arany J. u. 55.
A LEGJOBB Fiat-márkaszervíz Pesten. Udvarias, gyors, profi kiszolgálás, segít?kész munkatársak, korrekt árak, kifogástalan munka, legyen szó motorikus problémáról, vagy akár fényezésr?l (sajnos ezt is ki kellett próbálnom).

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fiat SPQR, Budapest XIII., Váci út 175.
Soha többé nem viszem oda a gépet. Egy fékátvizsgálásért, ami szemrevételezésb?l, és a hátsó dobok csiszolgatásából állt (10 perc), 8000 Ft-ot kértek el. Azt mondták, minden OK. 2000 km-rel kés?bb a teljes hátsó fékrendszeremet cserélni kellett...
Lekezel?, személytelen ügyfélkezelés, lassú, drága munka, felületes szerel?k, általános lehúzás.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Nem tudom, egyel?re marad a Bravo. De olaszt szeretnék...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A legszebb Fiat - Fiat Bravo ´99

Bravo, Brava 1,2 SX - 1999
1999.11.30 6000   -

Büdös dög, Lomha

Bravo, Brava Brava 1.2 - 2001
2008.02.22 20000   1,8

!!Szosza

Bravo, Brava Fiat Bravo 1.6 sx - 2000
1999.11.30 40000   -

„…te figyelj, ez csak egy 1,2-es.̶

Bravo, Brava 1.2 16V, Limited Edition - 2001
1999.11.30 120000   3,5

"Isten megteremté az embert, az olasz az autót!"

Bravo, Brava 1,6 SX - La Passione ci Guida - 1998
1999.11.30 30000   4,5

(Jég)Kék Villám...

Bravo, Brava 1,6 SX - 1999
2011.02.09 21000   -

...

Bravo, Brava 1.4 Brava - 1998
1999.11.30 74000   -

1 kellemes csalódás

Bravo, Brava Bravo 1.6 16v SX - 1998
1999.11.30 33000   -

1.2 Semmi eXtra

Bravo, Brava 1.2 SX - 1999
2007.11.20 85000   -

1.9 TD 75 Megbízható társ

Bravo, Brava 1.9 TD 75 - 1998
2008.09.12 11000   -

155 lóerő 5 henger....

Bravo, Brava HGT 155 - 1999
2008.05.20 101500   3,3

2 év alatt 700.000-be volt, akár járhattam volna mindenhová taxival is :-)

Bravo, Brava 1,4 12v - 1998
2012.02.16 30000   4,3

A "csizma" sarka

Bravo, Brava 1,4 sx - 1999
1999.11.30 80000   -

A DRÁGASZÁG:-(

Bravo, Brava 1,6 16v - 1995
2007.10.05 34000   1,0

A Fiat isteni

Bravo, Brava 1.4 s - 1998
1999.11.30 97000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 24

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)