Vagányság és stílus
Szöveges ítélet
Első autónak vettük Göteborgban, ahol élünk. Szerettünk volna végre önállóbbak lenni, ha pl költözni kell, vagy ha egyszerűen csak kirándulni támad kedvünk ebben a hatalmas országban.
Természetesen szóba jöhetett volna egy Volvo, Opel, vagy 1-es BMW is akár, de végül csak a Giulietta felé hajlottunk, főleg az én Alfa mániám miatt.
Nincs sok eladó Alfa errefelé (bezzeg a Volvo), de nagy szerencsével egy helyi "márkabuzitól" egy nagyon jó állapotú, akkor csak kb 3.5 éves Giuliettát sikerült megvennünk 75000 km-rel. Néhány esztétikai hibától (főleg elől sok kőfelverődés, padkázott alufelnik,...) eltekintve más hiba nem volt, és az ára is kedvezőbb volt mint a hasonló korú és felszereltségű társaié (95000 SEK, kb 3.2 millió HUF). A felszereltség neve Distinctive, igazából sok extra nincs benne (automata légkondi, tempomat igen, amik nekünk fontosak voltak). Ja, a tulajtól egy komplett szett (4 db), felnire szerelt szögesgumit is kaptunk, ami egy nagy plusz, itt télen majdhogynem létszükséglet.
Amit szeretünk:
- Dizájn. Egyszerűen jó ránézni. Mondják, hogy akkor találtad meg az autódat, hogy ha a parkolóban lerakva még azért vissza-visszafordulsz megnézni. Mi ezt sokszor megtesszük. :)
- Teljesítmény. A kétliteres, turbódízel motor 170 lova eszméletlen dinamizmussal hajtja Julit. Persze fel kell kapcsolni D állásba a DNA kapcsolót, hogy megmutassa mit tud. 180-200 km/h-s tempó a német autópályán nem okoz gondot neki, ehhez párosul egy max. 6-6.5-es átlagfogyasztás.
- Kényelem. Két embernek nagyon kényelmes, hátul talán kevésbé, én a 185 centimmel még pont elférek. Magasabbak gondban lehetnek azért. Nagyobb családnak talán már szűkös, de ez nem is családi autó... Plusz egy gyerek meg egy kutya azért még nem fog gondot okozni szerintem. :)
Ami kevésbé tetszik:
- Zavaró zörejek a nem túl feszesen összeillesztett műszerfal felől. Kicsit minden recseg-ropog, ha megtapogatja az ember. Olasz autó, én inkább megbocsátom neki. :)
- Csikorgó fékek. Fékpofák, fékbetétek rendben, úgyhogy egyelőre nem tudom mitől csapnak néha zajt.
Hibalista
- 85000 km: hűtőfolyadék szivárgás a kipufogógáz visszaáramlás (EGR) rendszerben, EGR tartály csere (kb 5400 SEK, ami kb. 180000 HUF) - - Megvétel napjától kezdve időnként beragadó (nyitva maradó) utasoldali elülső ajtókilincs. Nem súlyos hiba, inkább csak bosszantó dolog. WD40-nel befújva egy időre orvosolható a probléma. - - Vezetőoldali hangszóró néha nem szól, de általában igen (amikor nem, akkor is magától visszajön a hang 1-2 perc után). Ezzel sem mennék még szervizbe. :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
