Anch'io sono alfista!
Szöveges ítélet
Mindig is racionális autóim voltak, megbízható, nem túl drága, olcsón fenntartható, praktikus autók. Minden autó hozta, amit vártam tőle, mégis meguntam az egészet. Ráadásul az én autócserélési ciklusommal hamarosan már egy elektromos, önvezető bénaság következik, pedig még sosem volt olyan autóm, ami erős, élmény vezetni és büszke vagyok rá.
Tulajdonképpen az átlagnál erősebb kompaktot kerestem, mert az eddigi családi egyterű egy gyerekkel már túl nagy lett, az 1.6 benzin klímálval, rövid utakon a városi dugóban megette a 11-12 litert, viszont még pont el lehetett adni jó áron.
Így eladtam gyorsan és elkezdtem nézelődni. Dízelt évi 10-15 ezer km-re nem veszünk, VW-csoport TSI-je kiesik a problémák miatt, viszont legyen jól kinéző, átlagnál erősebb kompakt, ami azért mindennap is használható. Hondából az 1.8 szívó benzines és a Type-R között nem volt semmi, a Giulietta ráadásul gyönyörű.
Gondolkoztam a 170 lovas Multiair-en, de rájöttem, hogy ha azt venném, akkor továbbra is a Youtube-on nézegetném a QV-ket.
Így lett a QV Olaszországból 100.000 km-rel, nemzetközi rendszerben lekérdezve.
Japán és európai autók után meglepő a nagyvonalú kényelem (pl. négy, mindkét irányban automata ablak), az eddigi autóim után a teljesítmény (235 LE), a szürke Auris kombi és a kék C-max után a hófehér, 18 collos alufelniken guruló, Zender edition spoilerszettes, dupla nagy kidörgővel szerelt Alfa Romeo, amit mindenki megnéz.
Az, hogy szép, az egy dolog. Az a másik, hogy remek vezetni a 340 NM-rel, 235 lóval, közvetlen kormánnyal, ültetett futóművel, nagy Brembo fékekkel. Igen, a 18-as felniken ráz, mint a parasztszekér, igen, télre 17-es alufelni a legkisebb, ami rámegy. Igen, 12-t fogyaszt városban. De fél év után is megsimítom a ház előtt a kertben és kéjes örömmel tartom karban. Az apróságait megcsináltam vagy megcsináltattam az amúgy jó minőségű autónak - ha valaki odafigyel az autójára, annak egy mostani Alfa nem jelent többletterhet.
Az 1.8-as turbós motor egy műremek, csodálatos érzés, ahogy a DNA-kapcsolót D-be téve padlógázra katapultál egy másik univerzumba. Autópályán nagyon könnyű eltűnni a seggembe megérkező bármi elől, országúton pedig nagyon könnyű végrehajtani az előzést, szóval a robbanékonyság az aktív biztonság része.
Egyáltalán nem bántam meg, egy dögös autóm van, amire büszke vagyok és tulajdonképpen semmilyen kompromisszumot nem kellett ezért megkötni. Anch'io sono alfista!
Hibalista
- hátsó hűtőcső légtelenítő csavarja szétmállott, helyett fém nagyfejű csavar - O ft - műszerfal tetején lévő fiók fedelének zsanérja eltört, epoxival javítottam - 0 ft - bal első ajtóbehúzó rögzítése eltört, epoxival javítottam - 0 ft - vezérműszíj burkolat elkezdett lebomlani - 7000 ft az új - stabpálca hátsó futóműben - 12000 ft - összes folyadék, gyertya, szűrő, szívósor és szívószelepek dióhéjas tisztítása, kompresszióvizsgálat, kenési rendszer tisztítása és ellenőrzése - kb. 250.000
Ide hordtam szervizbe
Novoth Tibor - NovothautóTökéletes, csak azért adnék 9-et, mert nem ingyen dolgozik és mindig el van havazva. Egyébként semmi okom rá, úgyhogy 10-es, a legnagyobb nyugalommal viszem hozzá a gépet és még nagyobb nyugalommal hozom el tőle, tudván, hogy minden rendbe van téve, ráadásul szakszerűen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Focus C-max 1.6 benzin | Következő autója? | valami önvezető elektromos szerencsétlenség lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
