Csajozós autó
Szöveges ítélet
2018. nyarán járunk, tavasz óta tervezgettem egy gépjárműcserét. Képzeletbeli puttonyomban VW Golf V., BMW 1. II. generáció, Honda Civic XIII. generáció, Mazda 3 II. generáció voltak. Mindenképp kompakt autót szerettem volna, nekem a szedán forma nem jön be, valamint parkolás szempontjából is könnyebb egy kisebb autónak helyet találni. Aztán később jót nevettem, hogy relatíve a kompaktok között széles és hosszú autóra esett a választásom :) A másik kitételem az volt, hogy legyen legalább 150 lóerős az autó, fiatal vagyok, a sebességet is szeretem, kell az adrenalin. Egy kereskedő, és mellette autós szakember ajánlotta a Giuilettát, elmentem, megnéztem, szinte rögtön beleszerettem, nem ültem még ebben a típusban. Mikor mentünk egy próbautat, fülig ért a szám, mondtam neki alszok rá pár napot, de igazából akkor már alea iacta est volt. Megvásároltam, minden elektronikus rendszer működőképes,vezérléscsere volt benne 85.000 km-nél.
Amit imádok benne: A motor hangja: Ahhoz képest, hogy négy henger hajtja, nagyon szép mélyen morgó. A teljesítmény: 2500-as fordulattól előjön a full nyomaték, repít 5000 felett is simán. Imádom, hogy ekkorát tud forogni tengely (feloltam többször tiltásig 7000 felé). Belülről is igényes, kimunkált, az illata még most hét évesen is újszerű. Kívülről is szemet gyönyörködtető autó számomra, mikor leparkolok, és otthagyom valahol, visszanézek rá (azt mondják ekkor választ jól autót az ember). Imádom, hogy sok alaknak okoztam meglepetést, mikor a lámpánál kilőttem mellettük, hogy kettesben is keresi a gumi az aszfaltot. Sebességváltó: Szinte berakja saját magát sebességbe, szerintem nagyon jól megkonstruált. Mikor az ember fia betolja dinamikus fokozatba, felkeményedik a szervó, kis mozdulatra is ugrik a motor, erősebb, gyorsabban fogó a fék. Ekkor érzem azt, hogy félig-meddig sportautóm van. Amit még imádok: Minden másik alfás integet legyen az 147 vagy Stelvio. Férfi ismerőseim szerint nagyon csajozós autó :)
Amit nem szeretek benne: A rekeszek kialakítása az autóban. Fél literes palackot sehova sem tudok normálisan berakni, egyszerűen mindenhol kicsi a hely hozz, vagy a kartámaszt kell felhajtani. Telefonomat sem tudom a kézifék környékére normálisan eltenni, csak a vezetőoldali ajtón lévő nagy zsebbe fér bele. A kartámasz: Pont annyival rövidebb, mint kellene, igazából a könyököm van rajta csak a csontos részével, így nem kellemes ott pihentetni a kezem, miközben fogom a kormányt, mert nyomja. Ha kb. 10 cm-mel előrébb lenne, tökéletes lenne. A bal kezem sem tudom kilógatni az ablakon kényelmesen, kicsit magasan van az ablak (bár én legalacsonyabb pozícióban vezetek, lehet ezért is van).
Ha odafigyelek a fogyasztás 6,5 liter, ha nyomom neki rendesen, akkor sem ugrik 10 liter fölé. Teli tankkal mentem vele 900 kmt is már.
Hibalista
- Hátsó ablaktörlő, start-stop rendszer automatikája néha megtréfál.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
