A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic 1.4 16v EMOTION 5door 

Az ítélet értékelése
2,5(4 db)

A család olasz barátja

Szöveges ítélet

Mindössze 2 hónapja vásároltuk az autót, családi 2. autó gyanánt (egy Fiat Cinquecento utódjaként), de azóta beleszaladt majd 6000km, az egész család annyira szereti, hogy mindig, mindenki ezzel szeretne menni mindenhova, a kulcsaért folyamatos civakodás van itthon. (Talán kinőtte magát a neki szánt szerepből?)
Ez az időtartam és futott km egy ítélet írásához még vajmi kevés, de muszáj megosztanom a tapasztalataimat a nagyérdeművel és ígérem, jönni fognak az update-ek (na persze nem a Norbi féle:D ) Az elfogultságért előre is elnézést kérek, imádom az olasz autókat.


Ez már a 2-es Puntonak a facelift-es változata, ami annyit tesz, hogy az első lámpákat átszabták és a "csíklámpás" sportos, mérges kínézetét száműzték a barátias bumfordiság jegyében.
Nagyon szerettem volna egy 3 ajtósat, de az észérvek és nem utolsó sorban azért, mert ez volt a legjobb állapotú Punto akkor a piacon, ez lett.
Több, mint fél évig kerestük a számunkra megfelelőt, jó pár megnézett, magát szépnek mutató, hívogató, de belülről rohadó példány után kezdtem elkeseredni, mígnem egyik reggel az autóvadásztól megkaptam az e-mailt, immár a saját autónkról. Telefon. Szokásos dolgok megérdeklődése. Másnap megyünk megnézni.

Vissza térve az elkeserítő példányokhoz, volt olyan, ami 135e. km-el, végig vezetett szervízkönyvvel volt hirdetve, a szv.könyv valóban végignyomva fiatos pecséttel, elvittük a Fiat Néró-ba állapotfelmérésre, ahol kiderült, hogy csak a 20ezres szervizét látják a rendszerben, rádugták sz.gépre és kiderült, hogy több mint 210.000 km van az autóban. Mondjuk az egy 1.3 Multijet volt, mit is vártam…?

Tehát elmentünk megnézni az autót, már telefonban kiderült, hogy volt törve a hátulja, de Fiat szervizben javítva lett, csak úgy, mint minden más is. A rendszeres olajak és szűrők cseréjétől, az akkumulátor cserén át a gumiszőnyeg rendelésig mindenről meg van a számla, ez nagyon bíztató volt.

Egyedül a műszerfalon világított egy piktogramm, a szervókormány hibáját jelezve, de a szervó még működött. Tudtam, hogy ez típushiba és ez a kezdeti tünet, később jön, hogy menet közben egyszer csak elmegy a szervó. Amelyiken még nem csinálták meg, valószínűleg elő fog jönni. Ez az elektromos szervó ún. nyomaték jeladójának a hibája. Ennek a javítási költségét, egy friss műszakit és még egy picit sikerült lealkudni az árából, így elégedetten kötöttük meg az üzletet.

A belső terét és felszereltségét tekintve szinte full extra, az akkor kapható majdnem összes extra benne van, egyedül a cd-tár és a multkormány hiányzik belőle felszereltségi szintet tekintve (amugy meg már akinek, nekem ez is dőzs): Kék-fehér beltér! Tempomat, tolatóradár, esőérzékelős abkaltörlő, 6légzsák, ABS, elektromos tetőablak, elektromos ablak – tükör, kétzónás digit klíma, deréktámaszos ülés, gyári hifi 6 hangszóróval, fedelzéti computer…

Vásárlás után megkapta a szokásos dolgokat, teljes vezérlés, olaj, szűrők, gyertya és kapott 4 új lengéscsillapítót is és nem régen egy termosztát cseréért is kiáltott. Ennyi. Ja, meg persze benzinért, csak tisztán városban 7 liter körül fogyasztgat, vegyesben 6 liter, országúton tempomat 90-el 5.3 liter, autopályán tempomat 130: 6.7 liter.

Motorja nagyon dinamikus, a 95 ló szépen viszi a kicsi karosszériát. Alul kicsit nyomatékszegény, érezni rajta, hogy szeret pörögni, 4500-nál van nyomatékcsúcs, 5800-nál pedig teljesítménycsúcs és mindeközben olyan virgonc, hogy folyamatosan ki akarod nyomni a szemét 

Futóműve nagyon eltalált, feszes, közvetlen, mintha egy magasított gokartban ülnél, de mégsem kemény, nem üt, nem ráz szét, úthibákat szépen csillapítja.

Váltója kicsit hosszú úton jár, de hát nem is egy sport autó, ennek ellenére nagyon jó a váltási érzet, ez is feszes, az egyes az egyes, a kettes az kettes stb… Lekvárban fakanál feelingnek a legapróbb nyoma sincs. A kulissza nagyon jól meg van vezetve, nagy spílernek kell lenni, hogy valaki mellé rakjon egy sebességet, szerintem nem is lehet.

Néha vannak apróságai, de hát olasz a lelkem , mint pl. tolatóradar nagy esőben való közlekedés után nem működik, ha kiszárad megjavul, néha kiírja, hogy légzsák hiba, de leállít – újraindít: volt hiba – nincs hiba.

Hibalista

- - Elektromos kormányszervó nyomaték jeladó - típushiba (40.000 Ft)(vételárból lealkudva) - - Termosztát (3.000 Ft) -

Ide hordtam szervizbe

Magam szervizelem, egyedül a kormányszervó nyomaték jeladóját bíztam szakemberre (Budapest - Gőzös autóvillamosság - Fiat specialista, fiat fórumokon "lesi" néven hirdeti magát - csak ajánlani tudom, korrektek, gyorsak, segítőkészek, kommunikatívak)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Cinquecento Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)