Így néz ki egy rendes autó
Szöveges ítélet
Volt több tucat autóm és mindegyiknek volt hozadéka. Integető Alfások, elfogult Honda közösség, zseniális Ford és Opel fórum, gondtalan unalom a Toyotával vagy az állandó gyomorideg a Francia oldalon, mindazonáltal a Volvo az egyetlen márka, ahol azt éreztem újból ilyet vennék.
Futómű kényelmes és kellően sportos egyszerre, úttartása kiváló. A Focus-tól örökölt futómű jó konstrukció, a hátsó tartósabb is mint más márkák rendszerei, rendesen beállítható. A váltó meglepően jó, határozott és pontos. Az utastér viszonylag csendes, mindenhol puha borítás, letisztult, stílusos, világos beltérrel hangulatos is. Az ülések valóban nagyon kényelmesek ezt nagyon sokat dicsérik, külön állítható a deréktámasz és a combtámasz is.
Kormány átmérője szokatlanul nagy és a bőr sima felülete csúszós. Az autó viszont jól fordul szűk helyen is nem úgy, mint az S60. Közvetlen a hidraulikus kormánymű, kellő rásegítéssel.
Motor 1.6 Zetec ami már bizonyított a Focus-ban. A megfelelő karbantartás mellett elmennek fél millió km-t érdemleges meghibásodás nélkül, nincs komoly típushibája.
Az 1.6 motor városban és országúton is bőven elegendő normál közlekedéshez, gázreakciója jó. Autópályán 130-nál 4000-et forog így aki sokat fog pályázni keressen más motort mert ez nem oda való. Sok vezetési élményt nem ad, bár ez a futómű egy 5 hengeres motorral és kéziváltóval garantált vigyor. A motorválasztékkal az a baj, hogy a benzin 1.6 és a 2.4 mellett mind problémás, legfőképpen a Mazda eredetű 1.8. A dízel 1.6 HDI igen sok a nyűg még megfelelő karbantartás mellett is, 2.0 HDI aránylag jó motor nagy nyomatékkal.
Biztonságot tekintve függetlenül attól, hogy egy kompakt autó érződik benne, hogy fő szempont volt a biztonság. A térdet nem veszélyezteti kiálló elem, az oldalajtók olyan vastag, hogy egy muskátlis virágláda elférne a rajta, függönylégzsák szériafelszereltség, merev a karosszéria ami az autó tömegén is látszik. Ezt azt autót nem kellett átrugdosni a teszten az öt csillaghoz, mint a Fiat 500-at amit már vezettem és egy vicc a Volvo-hoz képest.
Korrózióvédelme magasan jobb az átlagtól, felületi rozsdát a hátsó futóművön látni legelőször. Ez már fő szempont egy ilyen korú autón, hiába hajlottam kizárólag Japán autókra. A lényeg, hogy ne rohadjon az autó, minden más csavarozható.
Hibái: beltere csúnyán öregszik, fém dekor sérülékeny mindenhol, tetőkárpit lóghat, lefittyen az oldalajtók kárpitjai, ülés kiszakadhat, és ezek viszonylag hamar jelentkeznek. Ezek mind javíthatóak, cserélhetőek, de egy Volvo-tól nem ezt várja az ember, ezért is éri sok kritika márkán belül.
Designról nem akartam írni, de ebbe a formatervbe szerettem bele, imádok vele utazni, szemet gyönyörködtető prémium márka, de mégis szerény nem hivalkodó, komoly emberek autója. Magyarországon a sedan, olyan mint egy 10. emeleti panel, de ma egy üde színfolt a sok ormótlan hobby terepjáró, milliónyi egyforma elfuserált csapott hátú és az idétlenül hosszú kombik között. Ha egy kisfiúnak adsz egy papírt és egy ceruzát, hogy rajzoljon egy autót akkor sedan-t fog rajzolni. Így születtünk, a legszebb autók köré a piacon mind sedan karosszériát terveztek. Mert így néz ki egy rendes autó.
Hibalista
- Semmilyen meghibásodása nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | S60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
