A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2007)

S40, V50 V50 2.0D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagyon is szerethető csalódás

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem?
Egy 2003-as V40 volt, ami megszerettette velem a Volvo-t és a V50-es belső tere volt az, ami miatt vágyni kezdtem erre a modellre.
Nos, 2 év használat után, még mindig ki tudom jelenteni, hogy a V40 sokkal ügyesebben próbálta elhitetni magáról, hogy prémium autó igyekszik lenni. Ránézésre a belső formával, nagyon eltalálták az ízlésemet. Újabb autók belső tere se tetszik ennyire.
De beülve és megtapintva, kipróbálva, nem érzem magamat lenyűgözve tőle. Működik, teszi a dolgát, de a kesztyű tartó pl. Túl keskeny és mély (hasonlóan a csomagtartóhoz). Mélyen lévő apró tárgyakat képtelenség megtalálni benne vezetés közben. Persze apróbb dolgoknak vannak más helyen is tárolók. Ilyen pl a pohártartók és a váltó közötti kis mélyedés. Még nem jöttem rá, hogy mi célból lett kialakítva. A könyöklő alatt elég nagy tároló van, ráadásul két szintes. Az alsó szinten szinte bármi elfér, már-már apróbb utasok is :-). (Itt van egyébként az audio aux és az USB csatlakozója.) A felső rész kicsit laposabb. Az ötlet remek, de a felső rész műanyag tepsije valamiért olyan durván kemény műanyag, hogyha nem szivacsot, vagy gumilabdát tesz ide az ember, akkor a motyó helyezkedése túlkiabál mindent. Hasonló gondom van a kézifék mögötti kis tároló mélyedéssel is. Érméket tárolni nem volna túl rossz, bár kissé mély hozzá. Viszont azok annyira zörögnek ott bent, hogy az ember inkább oda adja őket az első koldusnak az út mentén. Nagyobb dolgot nem érdemes tárolni benne, mert akkor a kézifék útjába kerülhet, mikor behúzzuk azt. De ha már kézifék: Az a vicc, hogy a kézifék a középkonzol utas felőli részére került, lehet az autó jobb kormányos mivoltja végett sikeredett így. Immár beletörődtem, hogy az utas kabátjában matatva tudom azt kezelni. Viszont egy ideig nem értettem, hogy a használt autó piacon miért csak védő kupak nélküli kézifékkel lehet ilyen modellt venni. Hamar pótoltam ezt a filléres műanyag fedelet, de azóta 2-3 hetente kell a helyére vissza tenni. Bármibe beleakad, a legváltozatosabb helyre tud esni/repülni. Márpedig valamibe beleakad.
Az autó hátulja is kisebb visszalépés számomra az elődhöz képest. Azt nem mondom, hogy kicsi a csomagtartó, de az arányai nem praktikusak. Keskeny és mély. Ami a hátsó ülés mögött kapott helyett, azt képtelenség úgy kiszedni, hogy a lökhárító ne koszolja össze a nadrágot. Ki lehet küszöbölni ezt az esetek 90%-ban, a csomag rögzítő segítségével, ami remek ötlet, de lenne még rajta finomítani. A csomagtér padlóból felhajtható fedél alján egy gumiheveder mögé tehető sok minden. Ez segít a helyén tartani a motyót, ami elérhető marad így. Az újabb modellekben 2 darab ilyen gumi heveder van, nem véletlenül. Sajnos ez a heveder a legtöbb bevásárló szatyornak vagy túl magasan, vagy túl alacsonyan van. Így nem ritka, hogy a kanyargós hazaút végére a szatyor tartalma bejárja az egész csomagtartót. A Csomagtér roló, pedig illúzió romboló módon igénytelen. Rémes, igaz? Én azért tudok együtt élni ezzel problémával, de egy említést megért.

A további panaszaimhoz, be kell indítani. Motor jár, így a lámpák alapból világítanak. Viszont erről semmi visszajelzést nem kapok a műszerfalon. Arról sem, hogy éppen a helyzetjelző, vagy a tompított világít. Sőt! Az első ködlámpák működése se ad visszajelzést a műszerfalon. Szerencsére a reflektor és a hátsó ködlámpa kapott visszajelző lámpát. Lent a jobb térdemnél apró LED-ek utalnak ugyan arra, hogy milyen lámpák világítanak, de a térdemmel sajnos nem látok.
Vagy az én, vagy valaki más logikájával lehet valami baj, mert én bizony nem az első és a hátsó ködlámpa kapcsoló között keresném a tanksapka nyitó gombot, de oda került. Tudok ettől nyugodtan aludni, de nekem furcsa. Ha sikerült meggyőződni arról, hogy mi és hogyan világít az autón, akkor minden eddigi méreg a feledés homályába merül.

A 2.0D motor dinamikusan és gazdaságosan mozgatja az autót. A futóműve egyszerre kényelmes és kellően sportos egy családi kombihoz. A kanyarokban szinte ragad az útra, nem billeg. Az ülések sok száz kilométer után sem kényelmetlenek. Az autóból remekül ki lehet látni, csendes és biztonságot sugárzó. Nagyon kritikusnak kell lenni ahhoz, hogy találjunk panaszra további okot vezetés közben. Autó meg azért veszünk, hogy vezessük. Számomra szerethető. A tömérdek, de apró hiba, átgondolatlanság ellenére jó autó.


Idővel apróbb szerelések minden autón esedékessé válnak. Ezen a Volvo-n az elő lápmák izzóinak cseréje parádésan jól véghez vihető. Néhány valóban egyszerű mozdulattal, az egész lápát a hónunk alá csapva akár az étkező asztalon is meg tudjuk csinálni az izzó cserét. Nekem -mivel gyakran járunk az autóval Európa jobb és bal forgalmú országai között- tetszik, hogy egy apró fül átpöckölésével átállítható a lámpa a jobb, vagy a bal közlekedéshez. Az már kevésbe tetszik, hogy ez az apró fülecske közvetlenül az izzó foglalat mellett van. Mivel a lámpa járó motor mellett gyakorlatilag kikapcsolhatatlan, mire bármelyik irányból a komphoz érkezünk, ezek a fülek elég melegek ahhoz, hogy az ember kísérő szavaktól mentesen ne tudja át átpöckölni őket mindkét lámpa belsejében. Bár az égési sérülések az első néhány próbálkozás után megmaradnak ugyan pár napig, de maga művelet egy perc alatt megvan minkét pöcökkel.
Nem úgy mint a kabin légszűrő cseréje. Meggyőződésem, ha a bíró ítélne erre a feladatra a bűnözőket, sokkal elrettentőbb volna, mint a börtön. Ötletem sincsen, hogy egy balkormányos autóban miként megy ez a munka végbe, de ebben több, mint rémálom. A kesztyűtartó alját borító anyag még egyszerűen jön le. A biztosíték tábla már kicsit nehezebben. Az összes csatlakozót le kell bontani róla, majd a biztosíték táblát teljesen ki kell venni a helyéről. Ezen a ponton már nem a boldogság amit érez az ember, hiszen hozzáférni se könnyű mindehhez, de nincs még vége. Ki kell még szedni a tartó konzolját is a biztosíték táblának és ha ez megvan, akkor már majdnem hozzá lehet férni a légszűrő fedélhez. A fedél lebontása után, ki lehet húzni a szűrőt a helyéről, ami azonnal a szőnyegbe üríti a tartalma egy részét, de eddigre ez már cseppet sem érdekel. Új szűrő be, fedél fel, biztosíték tábla konzol vissza, biztosíték tábla és az összes csatlakozó vissza, kesztyűtartó alját borító anyaga vissza és röpke 2-3óra alatt ki is cseréltük a kabin légszűrőt. Vallásos emberek, jegyzetfüzettel menjenek gyónni a munka után az elhangzottak miatt!!!


Régi remek tulajdonságom, hogy megyek a saját felem után és nem kérdezek. Az autót egy nagyon csúnya utólagos telefonkihangosítóval vettük. A hangszóró ott csúfoskodott az utas lábterében, szaggatva az asszony harisnyáit. Szerettem volna bele egy gyárit. Megvettem a kezelő gombokat és a kihangosító modult az e-bay-ről, majd elvittem az autóvillamosságis cimborámhoz, hogy tegye azt be. Nála tudtam meg, hogy ha nincsen benne az autóban, akkor elő sincsen készítve erre a kocsi. Vagyis gazdaságosan nem lehet utólag bele tenni a gyári kihangosítót. Én meg ragaszkodtam olyan módszerhez, ami nem jelent extra gombokat, kijelzőket itt, ott, amott.
Hosszú keresgélés után, ő talált nekem egy olyan megoldást, ami a gyári kijelzőt egy tapogatós kijelzőre cseréléssel további látványos változástól mentes megoldást jelentett.
Nem volt olcsó a BluePower szerkezete, de a telefon kihangosításon túl ő kezeli most mára hi fi-t egyben tolató kamera, és navigáció is.

Elvileg!
Abba hamar beletörődtem, hogy az apró virtuális gombokat az egyenetlen ír utakon nem könnyű eltalálni. De hogy a szerkezet a megrendelést követően 11 hétre ért ide, a kamera a lökhárítóba 15 héttel a rendelés után, a navigáció szoftverét tartalmazó SD kártyára pedig már 18 hónapja várok, az kicsi csalódást okozott.
Elsősorban e-miatt, nem javaslom senkinek ezt a terméket.
De ez már nem az autó hibája.

A használt autó váráslás mindig kockázatos -mondják sokan és talán nem alaptalanul. Napokkal az után, hogy a kereskedő garanciája lejárt az autóra, egy kirándulásunk során eltört az egyik motortartó bak és a motor elmozdulva a helyéről kilökte az egyik féltengelyt is. Szerencsére olyan helyen történt ez, ahol egyébként is csak lassan tudtam menni, így 10-20 méteren belül meg is tudtam állni, elkerülve a további károkat. Nem bánom, hogy ekkor történt, mert ha a garancia időn belül lett volna, akkor az lehetett volna éppen az eset előtt 3 héttel is, amikor a német autópályán helyenként 200km/h közelében haladtam. Ha ekkor történik, lehet le is hagyom a motort, aminek még kevésbé örültem volna. Javítás során derült ki, hogy valaki már korábban babrálta ezt és rossz méretű csavarokkal rakta vissza a motort.
Emiatt nem a Volvo számlájára írom ezt a hibát, de mivel hiba volt, itt a helye.
Az viszont a Volvo hibája, hogy egy 8 éves autón a riasztó kontakt hiba miatt kezd el minden ok nélkül szirénázni. Más hibát az elmul 2év alatt még nem produkált a verda, de egyáltalán nem keserednék el attól, ha a továbbiakban se kellene kiegészítenem ezt a listát.

Az autót még használjuk és szeretjük. A hibáival együtt szeretjük.

Hibalista

- 1, A kereskedő által adott garancia lejárata után 1 héttel eltörött a motor tartó bak. Szerelés során derült ki, hogy korábban valaki valamiért kivehette a motort és rossz csavarral tette vissza. - 2, Néhány alkalommal ok nélkül beindult a riasztó az autóban. Hosszas kutakodás után "magától" megoldódott a probléma. Vélhetően egy kontakt hiba lett megoldva a csatlakozások újra csatlakoztatásával.

Ide hordtam szervizbe

Két Autószerelő cimborámat szoktam megkérni, hogy bogarásszon rajta, ha bogarászni kell rajta. Mechanikus gondokkal Az Imi Garage szokott lenni megbízva, Reverstick-ben, Írorszgában.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Elektromos kérdésekben Milán a profi, ő szokott a kábelekkel bajlódni. Dougalas, Co. Cork, Írország

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 164850
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző autója? V40 Következő autója? Octavia Kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2007 (2007)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)