Kedvenc útitársam
Szöveges ítélet
Az első saját autóm megvásárlása előtt hosszú hónapokat töltöttem keresgéléssel, viszont egyvalami biztos volt, méghozzá az, hogy Volvo-m lesz.
Végül Németországban találtam meg a nekem megfelelő példányt, egy BMW márkakereskedésben állt, mint beszámított használt autó. Akkoriban ott éltem és sokat ingáztam Magyarország és Németország között, illetve szinte minden hétvégén elmentem valahova kirándulni az aktív életmód jegyében. 3 év alatt, közel 90 000 km-t tettem meg a kocsival, a váratlan üzemanyag szűrő cserét leszámítva hiba nélkül.
Kényelme számomra megfelelő (180 cm/80kg) egy München-Budapest etap akár egy ülésre is gond nélkül vállalható, bár igaz, hogy ha 4 felnőtt és csomagjaik vannak az autóban, akkor épp csak elférnek benne.
A hátsó sorban a lábtér korlátozott 180 cm felett, illetve a 417 literes csomagtér sem óriási, de egyszerűen bővíthető, az ülések teljesen síkba fektethetők és a csomagtér nyílása is teljesen szintben van a csomagtér padlójával. Ezen kívül a jobb első ülés támlája előre dönthető, így hosszú tárgyak szállítása sem problémás.
Az autó mind városban, mind hosszú autópályás utakon kellemes útitárs, a zajkomfort remek, a motor csak hidegen hallható, bemelegedve elcsendesül. A szélzaj autópályán 120-130 km/h óránál nem jelentős, a motor hozza azt, amit az ember elvár egy 1.6-os dízeltől. Nyomatékból képes elindulni, nem kell visszaváltani, a 6-ik fokozat már 80 km/h-tól kapcsolható. Fogyasztása vegyes használatban 5.5 liter.
Véleményem szerint a fenntartási költségei sem magasabbak, mint amit már más márkáknál megszoktam. A családban Skoda és KIA gépkocsik vannak és azok üzemeltetési és karbantartási költségeit figyelembe véve én átlagosnak mondanám 80-110 ezer forint közötti, márkaszervizben elvégzett időszakos átvizsgálás díját.
Annak ellenére, hogy az autóm idén lesz 10 éves, nem érzem elavult konstrukciónak. Természetesen nincsen benne semmi sem a mai modern vezetéstámogató rendszerekből, vagy a sok színes kijelzőből, de a 6 légzsák, ABS, ASR, ESP, tempomat, gyári xenon fényszórók, 8 colos gyári navigációs rendszer, ülés fűtés, kormányról vezérelhető Bluetooth kihangosító stb. nekem elég ahhoz, hogy jól és biztonságban érezzem magam benne.
Hibalista
- 130 000 km-nél az egyik motortartó bakot kellett cserélni, illetve párban cserélték az első szilenteket, valamint a 2 hátsó féktárcsa és betét is ki lett cserélve
- 140 000 km-nél megtörtént az előírt vezérlés csere vízpumpával, görgőkkel és feszítőkkel
- 145 000 km-nél eltömődött a gázolaj szűrő, ezért kellett egy szervizlátogatást beiktatni
-
- Esőt követően a parkoló radar mostanában nem minden esetben működik, a hibakód kiolvasása után kiderült, hogy a bal szélső szenzor nem működik megfelelően és ez okozza a hibát. A javítás folyamatban van.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó - Volvo
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |