A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2007)

S40, V50 2.0D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Realista szerelmeslevél

Szöveges ítélet

Második autóm, előtte egy VW Polo Classic ('96) volt, amivel remekül elvoltam, de gondolom kevesen éreztek valaha olthatatlan vágyat egy VW Polo Classic ('96) iránt (nekem is csak így alakult), szóval akkor erről ennyit.

A Volvo 2 éve van nálunk, én vagyok a 4. tulaj, az előző gazda elmesélt mindent a legjobb tudomása szerint. 289.000 km-rel vásároltam (tudom), 1.300.000 Ft-ért, az átvizsgálás győzött meg véglegesen, hogy jó választás lesz - a lehetőségeimet figyelembe véve persze. Ahogy egy tanult kollégám mondta, miért nem vettem valami 2,5 millióért, annyiért sokkal jobb kocsit kaptam volna. Én meg a fejemhez kaptam, hogy basszus tényleg, most, hogy mondja, milyen igaz, sőt, inkább 8 millióért kellett volna valami mééég jobba ülnöm!

Szóval tudatosan ilyen kocsit kerestem, mondhatni ennyi kilométerrel, mert vagy 300e km körül voltak ennyiért, vagy kereskedésekben szigorúan 195-199e km-rel 1.5-1.6 millióért. Szóval maradt a csúnya nagy számú km és a relatíve józan ész.
A pici kis hülyeségei ellenére a sok kis nekem fontos dolga miatt nagyon szeretem, úgyhogy ha valaki ebben gondolkodik, íme, szépen sorban, amiért ezt választottam és hogy milyen vele az élet.
- Először is szerintem szép. Mivel sokáig tervezem még nézni, fontos volt, hogy örömmel menjek oda hozzá mindig, így hiába lett volna racionálisabb döntés mondjuk egy Astra kombi, az Astráról mindig az jutott volna eszembe, hogy „de hát nem vagyok egy kisvárosi gimnázium történelemtanára egy unalmas házassággal, ahol a feleségem valószínűleg meg is csal a tesitanárral” (és itt most nem a kisvárosi gimnáziumi történelemtanárokat szeretném megbántani, sem az összes Astra tulajt, sem az Astrát úgy igazából, csak egyszerűen nem tudtam ettől a képtől elvonatkoztatni). Egyszerűen tetszik minden szögből, jók az arányai, szép, na. És ezt a legtöbb szóba jöhető autóról nem tudtam elmondani.
- Jó vezetni is: a futómű (amennyire értek az ilyesmihez) teljesen rendben van, a kocsi nem ingatag és nem is ráz vészesen rosszabb úton sem. A motor erős, szépen megy és szépen jár, már nem egyszerű, de még nem túl bonyolult. Ahogy az egyik TC-s videóban említették, talicskától rakétáig mindenbe szerelték ezt a francia származék dieselt, szóval a legtöbb helyen valószínűleg boldogulnak is vele. Az 1.6-os jóval kehesebb, D5 meg sajnos nem volt (vagy csak büdzsén kívül), hiába vártam hónapokat. A benzinesek közül csak a T5 játszott volna, szintén vagy nem volt, vagy régi, vagy drágán, szóval elengedtem.
- 6 fokozatú váltó, ami jól is jön (110 tempomattal ingázok Veszprém Székesfehérvár között heti 2-3 nap oda-vissza, ez a tempó pont ideális neki). Az 1.6-os dízelhez csak 5 fokozatú váltó volt. Ja és rátankolásos méréssel 6,38-at eszik 2 éve, a városban érezhetően többet, városon kívül 6 alatt. Általában 3-4 ember ül benne, szerintem ez az érték rendben van.
- Kényelmes, szép belső tér, szerintem jó ergonómia. Hiába 13 éves, a legtöbben, akik először utaznak benne, egy halk wow-val ülnek be. 170 cm magas vagyok, szóval a lebegő konzol sem vágja a térdem és mögöttem is el lehet férni, persze kategóriatársaihoz mérve.
- 3 felszereltségi szint volt belőle, amit még lehetett valamennyire variálni, ez a középső, azaz a Momentum. Nagyon jó, hogy van esőérzékelős ablaktörlő, ülésfűtés, tempomat, kormányról vezérelhető rádió, 3-at villanó komfortindex - legalábbis ezek a dolgok 2007-ben még nem voltak szériacuccok emlékeim szerint.
- A gyári hifi szerintem teljesen jól szól és van AUX csatlakozó a könyöklőben.
- A csomagtartóra sokan panaszkodnak, hogy lehetne nagyobb, ami igaz, de nekem úgy igazából még sosem volt kicsit, inkább én szoktam másokat kisegíteni hol járólap, hol matrac elszállításával, szóval szerintem bővel elég. Az hátsó üléseket teljesen vízszintesbe lehet dönteni, ilyenkor a fejtámláknak van kialakítva külön hely, nagyon okosan.
- Nem rozsdásodik, egyáltalán.

A kis „szerintem-csak-nekem-fontos” izék, de hátha másnak sem mindegy. Ezek nem olyan dolgok, hogy önmagukban is eldöntötték volna a vásárlást, inkább ilyen „de jó, hogy még ez is”!
- A rükverc bal elöl van az egyes mellett - én tartok azoktól a kocsiktól, ahol a 6. helyén van, vagy mellette, nehogy egyszer berántsam menet közben a Rakéta fokozatba.
- Bár a Ford volt a főnök, amikor készült, szerencsére NINCSenek fűtőszálak a szélvédőben, amik nekem a korabeli Fordokban borzasztóan …-ták a szemem.
- Az izzók, óóóóó… azok bravúrosan könnyen cserélhetők elöl is, hátul is. Elöl csak egy kis fém retesz tartja a helyén a lámpatestet, illetve az elektronikus kábel, amit viszont nekem mindig csak igen keservesen sikerül lehúznom, de biztos többet kéne sziklát másznom, hogy nagyobb legyen az ujjerőm.
- Valamint az indexei is jól látszanak - én utálom, amikor nem látom másét, mert integrálva vannak és a kábé a kocsi orrának a közepén próbálja túlvillogni a lámpa fényét, azt meg pláne utálnám, ha engem nem látnának.
- „Cápauszony” antenna, így a mosóban már nem kell lecsavargatni / attól tartani, hogy letörik mosás közben.
- 205/55 R16 a gumiméret, szóval a lehető legáltalánosabb, ami szintén nem hátrány.

És akkor a dili:
- A világításnak nincs visszajelzője az óracsoporton, ami tök nonszensz, menet közben legalább egyszer rá szoktam nyúlni, hogy biztos világítok-e (vagyis az autó), mert bár magán a kapcsolón van egy kis led, de azt meg a kormány karimája nekem pont takarja. Viszont ezt már a Poloban is megszoktam, mert az ugyanilyen volt, szóval nekem kb. ez a normális (de amúgy nem az!)
- Szintén nincs visszajelzője az első ködlámpának egy kis ledet leszámítva a gombon magán. A hátsónak viszont van.
- Na és a két ködlámpagomb között van a tanksapka nyitó gomb. Ezen néha elgondolkodom, hogy mi alapján döntik el, hogy hova és milyen tanksapka nyitó mechanizmust terveznek egy autóba, mert nem tudom, hogy van-e tökéletes és racionális kezelése ennek a feladatnak, de ez nem tűnik annak. Bár most úgy tűnhet, hogy zavar, de egyáltalán nem, sose nyúltam mellé (eleve nagyon ritkán ködlámpázok) csak szimplán felmerül a kérdés, hogy de vajon miért ide?
- A tároló rekeszek azok szintén olyanok, hogy hát nem azok köré tervezték az autót, hanem a kész autóba kellett valahogy 1-2 dolog tárolására alkalmas helyeket kialakítani és hát így is sikerültek. Az ajtózseb jobb, mint a facelift előtt, de kb. egy energiaitalos doboz fér bele, az is csak zárva inkább, mert könnyen eldől. A lebegő konzol mögé nehéz menet közben nyúlkálni, de a szépségért kicsit szenvedni kell. A könyöklős rekeszek jók, illetve az előtte lévő rolós is, az ezen a környéken lévő két kis legofigurányi mélyedés viszont tök értelmetlen. Nem zavaró, csak megint felmerül az emberben, hogy na de mi volt a szándék?
- A Volvo bőrei nem jók és akkor ebben a mondatban már benne van minden pozitív elfogultságom. Félbőr ülések vannak a kocsiban, de a bőr/nem bőr találkozásnál a bőr teljesen végig van hasadva a vezetőülésen. Én ugye nagyrészt nem látom, úgyhogy nem fáj, plusz ez egy orvosolható dolog, de ciki.
- Van óra az óracsoport közepén és a rádió kijelzőjén is. Nekem sose tűnt volna fel, de egyszer kérdezte valaki, hogy miért. Ez a Miért? azóta is ott lóg a levegőben megválaszolatlanul, bár szerintem azért, hogy a sofőrnek ne kelljen félrenéznie, csak előre, ha meg csak ott lenne óra, akkor a többiek nem biztos, hogy látnák. De szóval 2 db óra van.
- Az utastér levegőszűrő cseréjéhez ki kell venni a gázpedált, ez némileg radikális eljárásnak tűnik, ez tudtommal Ford ökörség/örökség.
- A riasztó néha (főleg nyáron) véletlenszerűen beindul, ez nagyon idegesítő, de a belső riasztó kikapcsolásával kezelhető (ez a belső az a riasztó, amit akkor kell inaktiválni, ha valami mozgó dolgot hagyunk bent, pl. egy élőlény, amit persze nem csinálunk).
- Ha valaki menet közben kicsatolja magát, az autó úgy elkezd csipogni, hogy ha nem kapok egyből szívrohamot, akkor meg az árokba rántom a kocsit. Persze nyilván túlzok, de autót én ilyen elégedetlennek még nem hallottam, mint amikor jelzi, hogy KÖSD VISSZA MAGAD MOOOOOOST. A brutál vastagságú ajtók meg a 6 légzsák mellett ez emlékeztet a leginkább arra, hogy egy, az arculatát a biztonságra építő autóban ülök.
- Pl. egy korabeli Honda Accordhoz képest sokkal nyöszörgősebb odabent: itt-ott elfáradt 1-1 burkolatrögzítő patent, amott a gumikéder van kicsit elvékonyodva, az ülés műanyag kerete megrepedt az idők során, stb. Megint nem tragédia, meg ugye 319.000 km-nél járunk, de vannak halkabban öregedő belsők.

Ennyi, köszönöm a figyelmet, remélem segítettem a döntésben, ha valaki ezen a modellen gondolkodott.

Hibalista

- Korábban az évek során a kötelező szervízeken felül (számlák alapján) volt: - - Generátorcsere; - - Gyújtáskapcsoló csere; - - Új kerékcsapágy készlet; - - Kuplung + kettőstömegű cseréje; - - Kopó / fogyó dolgok cseréje (fékek / a futómű egyes elemei). - Szóval semmi olyan, ami 300.000 km alatt ne jönne elő. - - Mióta nálam van: - - Csomagtérajtó teleszkópok cseréje (9500 Ft a 2 db) volt 295.000 km-nél; - - Motortartó bakok cseréje volt 303.000 km-nél; - - ezeken kívül olajat és szűrőket (10.000 km-enként), folyadékokat (fék, váltó), izzókat és ablaktörlő lapátokat kellett cserélnem, illetve a vezérlés alkatrészeinek cseréje történt meg a vásárlás után. - - Szóval baj nem volt, de azért nem is termelte a pénzt, viszont szerencsére nem igazán éreztem a prémiumságot az alkatrészek árazásában, talán a Ford rokonság miatt.

Ide hordtam szervizbe

"Saját" szerelő, klasszik garázsos történet, de amúgy komoly műhelyből jár a garázsba, szóval ami otthon nem megy, azt viszi a munkába és megoldja. Szuper szaki, de nem mondom meg, hogy ki, bőven van dolga. :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 289000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Volkswagen Polo Következő autója? Volvo V60
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2007 (2007)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)