A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2008)

Golf 1.4 TSI Comfortline 160LE 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Meglepetés autó

Szöveges ítélet

Véletlenül sikerült VW-t vennem, alig használt fél éves autót akartam, de a válság miatt sajnos felmentek a használtautó árak, így tulajdonképpen újat vettem annyiért, mint amennyiért az 1 éveseket árulják...
Nos szóval Siófokon adták a kedvezményt(Sió-Car), ott is vettem volna az autót, nagyon rendes volt az értékesítő, amíg elő nem került az értékesítési vezető, mivel az autóm be akartam számíttatni. Elég alpári stílust adott elő nekem, még az életkedvem is elment hirtelen, hogy ilyen kedvezmény mellett ne is álmodozzak erről meg arról, 100.000ft-on nem tudtunk dűlőre jutni. Végül felálltam, ha nem kell nekik a kis haszon akkor ne keressenek rajtam semmit... de hogy oda nem megyek többet az 100%, ki is mentem. Irány fel Székesfehérvár, megemlítettem nekik a kedvezményt, így hát ők is megadták. Szóval a Sió-Car-t senkinek se ajánlom!!! Hozzáteszem azokkal a százalékokkal 100ezres nagyságrenddel jobb ár jött ki Fehérváron, az autót is beszámolták volna(de eladtam beszámítás előtt), mint amire gondoltam, tehát ott lett megrendelve. Az ottani értékesítő már névről tudta az illető nevét akit megemlítettem, hát mondjuk úgy nem én voltam az első, és szerintem az utolsó sem aki inkább átpártolt máshova.
No de térjünk akkor az autóra. Felszereltség szintjén nem sok különbséget találtam Comfortline meg Highline között, viszont Comfortline-nél voltak csomagok jó árakon, ezt Highline-nél külön külön kellett volna belevenni, így sokkal drágább lett. Végül egy fehér 5 ajtós mellett döntöttem Multi csomaggal, Téli csomaggal, , szükség pótkerékkel és sportüléssel. Multi kormány hiányzott így csak belőle, a félbőr ülés, és szövet szőnyeg, de ez nem ért meg számomra plusz 250ezret. Ami hiányzik, hogy nem lehet szélvédő fűtést belerendelni, az nagyon tetszett a Mondeoban(előző autóm volt). A Téli csomagban benne van a lámpamosó, hát ezt az extrát lehet még egyszer nem rendelném bele, nagyon zavar hogy összespricceli az autót. Ülésfűtés viszont nagyon jó dolog. Sportüléssel meg vagyok elégedve, jól tart, nagyon kényelmes! Apám Mondeojához(MK4 Trend) viszonyítva, hát egy pad ehhez képest, és hosszútávon elég kényelmetlen is, ellentétben ezzel. Persze lábtérben sokkal nagyobb az, ott a középső konzol jobb oldalához elnyúlni már kész kihívás. De bátyám A Corsajában is nagyobb a lábtér szerinte. No de ez máshova tartozik, picit elkalandoztam,, meg hát nem is egy kategória.
A motor nagyon kiváló, szinte már zavaróan csendes. Eddig azt hittem hogy az új crtdi motorok már benzinesen csendesek, de ezek után visszaszívom ezt a megállapításom. Menet közben azért lehúzott ablaknál szépen lehet hallani a kompresszor hangját.
Nagyrészt autópályán használom, első 3500km-en bejárattam a motort, 2500as fordulat fölé nem is ment a fordulatszámmérő, úgy 7 liter körül fogyasztott, februárban, hidegben. Mikor kijött a jó idő(10 fok körül már) azért le is mentem 6,5-re. 4000km-nél kapott friss olajat, aztán el is kezdtem tesztelgetni, de így se ment fel 8,5 liter fölé a fogyasztás. Jelenleg 19es kerekekkel 7,5 liter körül járkálok el 130-140es autópálya tempónál, meg kis városi használatban. Viszont Pestre feltévedtem na ott azért 9-10 litert is mutatott a fogyasztásmérő(a többi adat 2 tankolás között kiszámolt, nem fogyasztásmérős). Az időjárást viszont nagyon észreveszi, a dízelnél volt tél és nyár között fél liter különbség(meg ott is télen 16os, nyáron 18as kerék volt), hát itt literek vannak.
Az emelkedőket viszont nem nagyon szereti, még lehet tapasztalgatni kell, de eddig vagy lelassult azon a gázon, vagy csak szinte padlógáznál mutatott valami reakciót de akkor meg menni akart. Köztes állást hogy azt a tempót tartsa, na azt még nem találtam... A váltó jó, pontos, rövid úton jár vagy mifene. Gyári hifi van benne, az érintőképernyős fejegységgel(Multi csomag része, RCD 510), nekem hangzásra ez is tökéletesen megfelel, plusz ebbe lehet SD kártyát helyezni(és 6 lemezes cd váltó is van benne, de CD-t még nem látott, minek így...), a 310-esbe nem. Nem tudom a 122LE-snél van e, én úgy tudom nincs, ebben mutatja az olajhőmérsékletet a multifunkciós kijelző(ez is a multi csomag része volt), ezt jó dolognak tartom, de itt megemlíthetném még a kanyarkövető ködfényszórót is(40ig működik), meg mivel autópályázom a tempomatot is. Klímát még nem nagyon használtam(automata, multi csomag része ez is), belső keringetés automatán van, mióta kigurultam vele a kereskedésből úgy van, teszi a dolgát nem szólok bele... Esőérzékelős ablaktörlőnél 4 fokozatban lehet állítani az érzékenységét, ennek a működésébe se szóltam bele mióta megvan.
Érdekes hogy az elektromos ablaknál nem megy le elsőre az ablak teljesen, 1 picit kilóg az üveg, aztán még egyszer megnyomom a lefele gombot akkor letekeri teljesen(?). A lábtérvilágítás(szintén multi csomag része) folyamatosan világít, bár elhalványodik menet közben, mint pl beszálláskor, de attól még picit zavaró számomra. Hazakísérő fény állítólag van benne, de nekem még nem sikerült aktiválnom vagy igen csak nem veszem észre. Mondeomban is volt, ott világított a helyzetjelző, tükör alatt 1 lámpa stb, itt csak a belső világítás oszt csókolom, ennyi lenne?
Tesztelni a 122LEs TSI-t tudtam, azt is DSG váltóval. Akinek nem számít a teljesítmény, abban az árban megkapja ezt az összeállítást, mint a 160LE-s motorost kézivel, nagyon jó dolog az is!

2012.03.30
Jelenleg 33.000km van benne, februárban megvolt a 30ezres szerviz...
Ahhoz képest hogy vittem az olajat így is 40 feletti számlát kaptam :/
Sajnos egy hiba is előjött ennél a motornál, szerviz szerint elég 1 szoftverfrissítés, csak épp vmit csináltak a géppel és nem tudták megcsinálni az enyémmel.
Szóval a hiba oka hogy elindítás után rángat a motor. Ezt csak akkor csinálja ha rövid távokon használom az autót, de iszonyat idegesítő! Olyan mintha le akarna fulladni, nyomod a gázt és nem történik semmi, kb mint mikor a benzin kifogyott és az utolsó cseppel megy már. A kompresszornak sincs vmi szép hangja ilyenkor, dadog össze-vissza. Aztán pár perc múlva elér vmi hőfokot a rendszer aztán jól működik. Érdekes de mikor full hideg a motor, és mikor még üzemmelegen megyek vele újra akkor nem csinálja, csak amikor már visszahűlt szinte teljesen. No majd elviszem ráérős időmben felfrissíttetni aztán majd kiderül mi lesz.
Amúgy már megjelent vmi furcsa hang a műszerfal mögött, vmelyik ventilátor csapágyas lehet, de valahogy nem akarom hogy szétszedjék a műszerfalat, aztán meg elkezd minden nyikorogni. A bal első keréknél furcsa kattogó hang mikor balra kanyarodok kis sebességnél, pl parkolásnál(téli 16os kerékkel jelenleg).
A motor amikor épp nem abban a stádiumban vagyok mint fentebb írtam, akkor nagyon jó. Téli időszakban még mindig nagyon szeret enni, 9 liter körül mászkáltam városban, most tavasszal kijött a jó idő visszament 8 alá. Ja igen, ezek már szinte csak városi adatok, kevés autópályás utazással(viszont ott is 150), szóval a fogyasztása nagyon jó még mindig! Majdnem el is felejtettem, 3500nál olajat cseréltettem, 20ezer km környékén már utána kellett töltenem mert a minimumon volt már. Igaz ez még jó arány, szervizfüzet sokkal extrémebb dolgot is ír olajfogyasztásban ami üzemszerű lehet.
Megtaláltam a menüben a lábtérvilágítás kikapcsolását is, sőt állítani lehet a fényerejét is.


Így hogy VW tulaj vagyok, megmondom az őszintét nem tudom mire van ez a nagy Istenítés, de szerintem semmivel sem jobb pl a ford vagy az opelnél, mindegyik volt már, összesen nem volt ennyi baja azoknak az autóknak mint már ennek 1 év alatt. Hozzátenném azokat használtan vettem, ezt meg újonnan...

2012.12.01
Újabb ősz, újra előjött a rángatásos téma, elvittem a szoftverfrissítésre, most jó. A magasfordulat megváltozott, kicsit kevesebb, valamint visszahűlésnél is megemeli, de mondjuk csak ezres fordulatra, nem ezeregyszázra. Motortér felől hidegen előjött egy újabb oda nem illő hang, kattogás. Kuplung benyomásakor eltűnik, kiengedéskor előjön. De nem mindig csinálja. Ahogy olvasgattam ez vmi váltó probléma lesz. Hurrá.
Fogyasztása viszont nagyon jó, főleg ha az ember ráérősen vezet, 520km-en 5,6 lett az átlag fogyasztásom, főúton, szinte szabályosan közlekedve(szabályos +10), keveset előzve, és ekkor ért a felére a mutató. Igaz utána már csak város, szinte végig hideg motorral kis távolságokra, így 48 litert tankoltam 750kmhez. Így is azért elég baráti!. Ha lendületesen használod, akkor meg 6,5 körül van, 130 felett viszont már azért 7 fölé lendül. Ja az autóban jelenleg 51000km van, kárpitoknál semmi nyekergés.

2013.04.07
55000 km-hez közeledek, átvészeltük a telet, semmi hiba, semmi rángatás, semmi zörej sehol, nagyrészt már csak városban használom. Ülésfűtés a nagy hidegekben picit késlekedik, vagy 10 perc is kell hogy érezzed. Lemértem, hogy 3-4 fok körül mennyi idő alatt melegszik fel az olaj 70 fokig. Szóval,a vízhőfok 4 km után felmelegedett(úgy jóval gyorsabb, ha addig kikapcsolom a fűtést, tiszta dízeles...), az olaj majdnem a duplája idő alatt, kb 9 km és majdnem 15 perc volt. (Székesfehérvárról átértem Szabadbattyánba, mire elérte a 70 fokot...)
Fogyasztása városban még mindig 8 fölötti télen, van hogy 9-et is súrolja. Országúti fogyasztása 7 liter alatt marad(olyan 5 fok alatt érzem, hogy itt fél-1 literrel is többet eszik az autó) előzgetős, haladós autózásnál, ha nyugodtan osonok, picit fogyaszt csak 6 fölött. Ezek nem nagyon változtak, úgy néz ki beállt, és maradt is.

2013.09.30

Augusztusban megvolt a 60ezres szerviz, vittel az olajat, de ha összeadok mindent, azért így is összesen 100ezer ft-ra jött ki. Picit negatív, hogy írtam mailt a procarnak, hogy adjanak árajánlatot, no meg mit vihetnek, de válaszra se méltattak... viszont a km csak pörgött bele, ezért muszáj voltam megcsináltatni. Nyáron megint autópályáztam vele jó sokat, mégiscsak a balatonparton jó lenni, így most olyan 62.000km-nél járok :) Gondja baja nincs az autónak. Úgy számolgatom, a motor kicsit több mint fél litert kérhet 30ezer km alatt, ha nem 15ezrenként cserélném.

Hibalista

- Rádió pixelhibás - Bal első csapágy 8ezer km-nél elszállt - motor rángat(leírásban. Szoftverfrissítés orvosolta!) - bal első ablakmozgatás nem mindig reagál elsőre - -

Ide hordtam szervizbe

Székesfehérvár Procar, eddig pozitív. Autóból is sokat engedtek, szervizelésre is felhívták a figyelmem 1-2 okosságra, majd 8ezernél jeleztem a csapágy hangot, megnézték, meghallgatták azt mondták a gumi hibája, aztán lőn csoda mégsem az volt... csak én meg úgy mentem utána még pár1000km-t.Második, 60ezres szerviznél az email-emre nem is válaszoltak, mit vihetnék stb(gyertyákra majdnem 60ezret számoltak, vihettem volna ezt is 35ért internetről gyárit)... 4 literes bontatlan olajat vittem, számláját kérték!!!(még szerencse, hogy az autóban volt), és a dobozt vissza se adták a maradékkal(sajnos később vettem észre), felszámoltak vmi füzetre is pénzt, ami alapban van a szervizkönyv mellett, stb stb... szóval csalódtam bennük jócskán.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 51000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Mondeo MK3 Ghia TDCI Következő autója? Focus vagy Mondeo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2008 (2009)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Inkább nem"

Golf 1,4 - 2008
1999.11.30 1500   2,1

6-os fehér

Golf 1.4 TSi Comfortline 160 LE - 2011
2011.08.17 72000   3,7

A CSEND PÉLDAKÉPE

Golf 1,6 benzines - 2009
2009.03.24 1100   3,0

A család barátja

Golf 1,4 TSI 122LE - 2009
1999.11.30 6000   3,3

A kocsi hibás, a hivatalos forgalmazó méginkább...

Golf Golf Plus 1.4 TSI - 2009
2013.04.15 13000   2,0

A német precizitás ékköve

Golf 1.4 TSI DSG Highline - 2010
2012.11.17 32850   4,0

Amerikából jöttem... Golf MK6 2.5L

Golf 2.5L - 2010
2015.02.08 29000   1,0

Automata váltót mindenkinek!

Golf 1.4 TSI 122 LE DSG - 2009
2009.11.12 25000   2,8

Az autó ennyi, nem több, nem kevesebb

Golf 1.4 TSI - 2011
2011.09.05 2000   3,7

Csak a köntös más

Golf 1.4 - 2008
2009.01.03 3000   2,9

Elegáns belterű, de csak németesen kényelmes

Golf 1.6 Comfortline Variant - 2010
2021.10.26 4000   -

Fürge suttogó

Golf 1.4 TSI 122LE - 2009
2011.01.01 55000   3,8

Germán metál

Golf Golf VI Trendline 1.2TSI - 2012
2014.12.14 45000   4,0

Hibátlan kis TSi

Golf 1.2 TSi Trendline - 2010
2015.12.28 270000   -

Hétköznapi mindenes

Golf 1.4TSI Variant DSG - 2010
2012.11.02 122000   3,5
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)