A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2008)

Golf 2.0 TSI GTI DSG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Móka és kacagás, meg a többi...

Szöveges ítélet

Ez volt az első saját autóm. Azelőtt mindig a szüleim autóival jártam. Vágytam valami fiatalos, sportos, de a mindennapokban is használható autóra. Szóba jött a Civic Type-R is, de a belső tere nem tetszik, mondjuk a pörgős motor miatt azt elnéztem volna, de rábukkantam a Golf GTI-re. Rengeteg hirdetést átböngésztem mire találtam olyat amit érdemes volt megnézni. DSG váltós, újonnan Szlovákiában vásárolt (felvidéki vagyok), elmentünk megnézni és azt mondtam, hogy ez kell nekem. Sikerült megegyeznünk úgyhogy boldogan hoztam haza az autót. Vezetni nagyon jó, a motornak mintha két énje lenne a DSG váltónak köszönhetően. Mindaddig amíg az ember nyugodtan közlekedik nem érez késztetést, hogy hajtson, csak annyit érez, hogy a futómű feszes (erre még visszatérünk) és precíz a kormánymű és hatalmas a tartalék. Amikor az előválasztót S-be húzzuk vagy pöccintünk egyet a kormányon, akkor minden megváltozik, a váltó visszapakol pár fokozatot (gyakran 6-osból 2-be, előfordul, hogy kick-downba egyesig is visszakapcsol) a motor elkezd élni, a kipufogó durrog, visszaváltásnál is bugyog egyet, mindezt teljesen gyári kipufogóval. A hangja autópályán 160-180 között sem zavaró, bár akkor azért már hallani. A futóműve nagyon kemény és stabil, a gyári 18-as kerekeken rossz minőségű úton van, hogy az embernek ugrál a hangja beszélgetés közbe, a DCC futómű biztosan segítene, mondjuk engem ez egyáltalán nem zavart. A fékek lehetnének erősebbek, hamar melegszenek. A belső tér szép, minőséges, nem rezonál semmi, nagyon ergonomikus. A piros varrás és a kényelmes sportülések és nem utolsó sorban a Dynaudio hangrendszer kellemes utazást biztosít. Fogyasztás az nagyon lábfüggő, legalacsonyabb ami sikerült az 6.1 liter volt, a maximum az 15 liter. Sportos vezetési stílus mellett nekem nagyjából 8-9 liter volt, de annyira nem számoltam sosem. Természetesen 100 oktános benzint tankoltam. Nem mondhatom, hogy sok dolog elromlott volna, de tettem is érte, hogy ez így is maradjon. Pl. olajcsere 10 000 kilométerenként, a váltó 60000 km-es intervallumát is lerövidítettem 45000 km-re. Amíg az olajhőmérséklet nem érte el a 90 fokot addig 2000 fordulat alatt közlekedtem, és sose állítottam le rögtön a motort. Ennek ellenére pár apróbb dolog azért volt.
Költségek: Elromlott egy érzékelő a szívósorban és nem tudta jól beállítani a keveréket, nem volt vészes, közlekedni is lehetett vele. Ha már lent volt a szívósor akkor azt is kitisztíttattam, nem dióhéjjal, de jó lett. Ekkor fizettem 140€-t. 70000 km-nél voltak cserélve az első fékek tárcsával együtt (márkaszerviz) amik 90000 km körül elkezdtek rázni, felesztergályoztattam őket, és cseréltek valamilyen gumiharangokat. Ekkor fizettem 100€-t. Egy darabig segített, de komplett féktárcsa és betét csere lett belőle elől és hátul egyaránt. Ez volt 600€. Téli és nyári gumik kellettek, amiket nagyon gyorsan koptat. Ezek voltak durván 7-800€. Hátsó ütközőn volt egy karc amit kijavíttattam és teljesen felpolíroztattam és waxoltattam a kocsit. Ez 300€ volt. Nem elhanyagolandó tétel a biztosítás (kötelező+cascó) évente cca. 700€-ra jött ki. Egy klasszikus olajcsere 150-200€ szokott lenni, míg a váltóolaj cserés nagyszerviz 500€-ba jött. Ezt csak azért írom le, hogy ezekkel az alap költségekkel mindenki számoljon, mert ez szükséges, ha az a cél, hogy sokáig szolgáljon. Én igazából számoltam vele, de így is meglepődtem, hogy mennyibe kerül akkor is ha nem romlik el semmi :) Ha elkezd romlani akkor a határ a csillagos ég, pedig nem is egy BMW, hanem egy "népautó"
Ezek ellenére mindig imádtam vele közlekedni, meg persze száguldozni. Dombos vidékre ennél jobbat el se tudnák képzelni, kár, hogy a környékünkön kevés a szerpentin. Pályára nem való, oda kevés a futómű és a fék is, bár nem is arra lett kitalálva. Ezt az autót még sokáig vissza fogom kívánni, de most racionálisan döntöttem és veszek egy új szívó benzines japán autót amit meghagyok nagyon sokáig.

Hibalista

- Szívósori pillangószelep jeladója - 100000 km - Keveset futott gyári féktárcsa pulzálás - 90000 km - Üzemanyagtartály légtelenitő mágnesszelep - 113000km

Ide hordtam szervizbe

Haverom műhelye (Nagyfödémes) - szerintem ügyesebb, mint a márkaszerviz

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

IMPA Šamorín - márkaszerviz nem lehet rájuk rossz szavam, nagyon kedvesek és segítőkészek, de a szerelőknek van hová fejlődniük.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Mazda 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2008 (2009)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)