A megölhetetlen Golf az 1.9 td Jó vicc volt :(
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem... Egy Tavriából ültem át a Golfba, mindenki dicsérte, jaj de szép autót vettél, de jó hangja van nagyon polír, egybe van, gyönyörű, ez mindent kibír... TÉVEDTEK. Óra szerint 156000 kmrel vettem, aztán motordiagnosztikán kiderült hogy nem. A szívbaj kerülgetett hogy mennyi van benne, de nyugtatgattak, hogy ezek akár 7-800 ezret is elmennek probléma nélkül, én meg mondtam kiváncsi vagyok. Eltelt egy év, semmi problémám nem volt az autóval, ment bele a kilométer rendesen, de csak a kötelezőkre volt szükség. Aztán lassan észrevettem hogy kezd lomhulni, így mentem a környékbeli szerelőhöz, aki nagyon értett a diesel motorokhoz, így azt a választ kaptam hogy télen a diesel lomhább. mondom jólvan biztos jobban tudja mint én az akkor még 18 éves fejemmel... Aztán tavasszal egyik reggel beülök akarom indítani kerreg az önindító, mondom biztos blendixes. Jön a szerelő elhuzatják, kiderült hogy elgörbült a főtengely. Mondom az kemény, új főtengely, megjött az alkatrész, berakják, összeteszik, szorul. Motorblokk ment taszárra, megcsinálták összerakták, tökéletes lett. Akkor mély gondolkozásba kezdtem, hogy megtartsam e, vagy mennyen a levesbe, de végül rábeszéltek, hogy mivel felújítattam a motorját, nehogy már másnak csináltattam meg. Én is szerettem azért mert gyönyörű állapotban volt kívül belül, és mivel pénzem se lett volna jobbat venni, gondoltam maradjon....Hibáztam. Fél év telt el, jött a hengerfej először.. Forr a víz, huzatás a szervízbe, Hengerfej felújítás, mondván minek újat venni, nagy hiba volt. Kész lett, jó lett fél évig kb, aztán egyszercsak megyek Pécsen reggeli csúcsforgalomban, semmi előjel nélkül leáll a motor, próbálom indítani, semmi. Az mondom kemény! Teló ismerősnek, jön a tréler autó megy a szervízbe. a felújított hengerfej kiömlő kamrájából vagy miből kitört egy darab, ami szétverte a dugattyút a kettes hengernél. Szerencsém volt hogy leállt a kocsi, mert megúsztam hogy furatni kelljen.... Na akkor új hengerfej, gyári 100000 huF. Jólvan mondom. Elhoztam a szerelőtől, 1 hónap múlva megyek balatonra, kiérek egy faluból akarom 4ből 5be tenni csak bennmarad a kuplungpedál, mondom nem para biztos kiakadt a bovden, hát nem. Kuplungkinyomó szerkezet, nameg akkor már tárcsa csere is, mert megspórolok egy szerelési költséget. Na persze eközben voltak még említésre sem méltó apró bajai.... Most is épp szerelőnél van, nincs nagy baja, azt mondta a szerelőm látatlanba, vagy szelepsor, vagy csapágyas lett a motor, vicces nem? És hozzá kell tennem hogy az autó nagyon meg van kímélve, fűtött garázs minden nap 5 perc melegítés indulás előtt, nincs nagyon hajtva, de sokat van használva, és ritka hogy 120-130 felett megyek vele. Viszont van minek örülnöm, mégpedig annak hogy nem nyár elején horvátban jöttek ki a problémák :) Az autót jó vezetni különben, nagyon jól fogja a 15ös 195/55ös YOKOHAMA gumikkal, és a monroe gátlókkal az utat, és viszonylag lendületes is, 1.4es 8szelepes 75LE-s benzines autóknak semmi esélyük. A fogyasztás és a kényelem a másik dolog, ami még mellette szól, mert a 4 el. ablak, kpzár, eltükör, fűthető tükör, plüss belső, állítható kormány, ülés magasság meg még sorolhatnám az apróságokat, szóval ezek elviselhetővé teszik az utazást(nameg a zene cucc). Én nem írnék többet ide, szerintem aki elolvassa ez a kálváriát, naggyából tudja hogy milyen érzéseket táplálok az "imádott" autó felé. Teszem hozzá hogy biztos én fogtam ki pont egy rossz darabot, csak azt nem értem ha mindenből megveszem a gyári alkatrészt, jó szerelők teszik össze, és ki van cserélve majdnem az egész motorja akkor mit keres épp most is a szervízben?!
Hibalista
- Főtengely: 120000
- Motor Keresztbe fúrása (taszár):60000
- Hengerfej+tömítések stb.. : 140000
- 4 db dugó+gyűrűk: 70000
- Generátor
- Vízpumpa: 9000
- Szilentek: 4000
- Műszerfalkonzol, bontottan: 8000
- Zárszett: 80000
- Távírányítás: 14000
- Kuplungkinyomó szerkezet+kuplungtárcsa: 30000
- +persze a kötelezők: Olajcsere 10000km-enként sok-sok, Féktárcsák+betétek nem egyszer, szíjak, görgők, nameg persze sok-sok munkadíj....
- +apróságok: ablakemelő nem megy fel, csomagtartóban a háttámláról leválik a kárpit, ilyen lámpa olyan izé stb stb...
Ide hordtam szervizbe
Inkább nem égetném le......
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Nem írok nevet, de ő gyorsan jól, és megbízhatóan dolgozik!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | kat 1.1 | Következő autója? | Mazda |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |