Rock'n'roll bőregér
Szöveges ítélet
Lassan egy éve birtoklom ezt a cabrió bőregeret. Haverjaim eleinte azzal ugrattak, milyen hülye vagyok, hogy megvettem. Évekig hangoztattam, hogy öreg dízel öngyilkosság, cabrió meg egy faszság! Soha se mond, hogy soha… Azért döntöttem mégis így, mert logisztikai okokból kellett még egy jármű, azt két komoly motorbaleset után igyekeztem megtalálni azt, ami visszaadja a vasszamár feelingjét némileg, mert utóbbin fosok. Élni akarok a hülyék között még! Kevés pénzből (5 kiló) egy megbízható extravagáns kocsi kellett, így lett ez. A stílus maga az ember, ugye! Huzatos, de nem ázik, hangos, mint egy motor, komótosan megy, de ha kell, repül. Lehet vele előzni! Kis súly, nagy lóerő és nyomatékarány (120/285) a chiptunningnak köszönhetően, megbízható motor, jól felszerelt (bőr, magnó,elektromos bizbaszok tömkelege, még a seggem is fűti) enyhén rothadó kasztni (A PATINA!), olcsó minden hozzá. Magyarországi harmadik tulaj vagyok, leellenőrzött előélet, mi kellhet még? A tavalyi mínuszos telet is vígan kibírta pöcc-röff -18-ban gond nélkül, de a fűtés azért nem vigéckedik. A szomszéd utcában van egy remek szerelő, ahhoz hordom szükség szerint, egy év alatt háromszor eddig, de a szokásoson kívül nem okozott gondot. Olajcsere, fék elöl (hogy meg tudjak állni, mert kiló nyolcvan a vége pikk-pakk óraszerint), egy termosztát, plusz toronycsapágy szilentekkel, meg bal ajtózár, plusz új gumik októberben. Persze nyári nagy vízelvezetésű, prémium, gyári mérettel. Kell a fasznak a peres, így is büntet a szar utakon, az meg akad bőven kishazánkban, de a jó aszfalton álom és stabil a menet, mint a forint. A gumis mondta is, hogy haver, te tudsz valamit. Nem is volt gond, de azért a hegyekbe nem mentem vele hóban. Pesten, meg az agglomerációban kotornak, elsőkézből tudom… Fogyasztása télen város, rövidtávon 6,8, nyáron 5,3. Országúton, pályán nyáron 4,2 140-150km utazóval. A váltó nem gyári, mert anno automata volt benne, az behalt, így kapott egy ötgangos IV-es golfét, ami megfogja ötben 180-nál, 3900-en, pedig van még tartalék benne. Gondolom ez volt a gazdaságos megoldás. Négy személynek okosan pakolva épp elég, főleg, ha kettő gyerek, akkora a csomagtere, mint egy swiftnek. A villanyos tető csak álló helyzetben nyílik - záródik gyárilag gyújtás nélkül.(Vagy kiló nyolcvannál manuálisan, ha hülye vagy) Kétségkívül van feelingje, és megnézik a népek. Karambolnál egy fokkal jobb, mint egy motor, bár ne legyen inkább, az élmény meg hasonló egy chopper, cruiserhez. Addig, amíg gazdaságosan megéri a fenntartása, nem válok meg tőle. Jön-megy teszi a dolgát, és jó benne .
Hibalista
- Toronycsapágy szilentekkel, Bal ajtózár, Termosztát,Elsőfékek,Olajcsere
Ide hordtam szervizbe
Csepel, Németh Gábor Tölgyes utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 279000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Explorer | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |