Mindent kibír...
Szöveges ítélet
Az autó méretéhez képest tágas, a 191 cm-vel kényelmesen elférek. Az ülés oldaltartása lehetne jobb, hátul meglepően nagy a hely, tetszik a hátsó üléssor variálhatósága. Előretolt ülésnél a csomagtartó mérete is több mint megfelelő. A műszerfal anyag használata nem a legjobb, de nem zörög benne semmi (rossz úton meg-meg zizzen:), az utastér hangszigetelése szerintem a kategória átlagánál lényegesen jobb, de szerintem abszolút is csendesnek mondható.
Műszakilag teljesen rendben van az autó. A motor csendes, keveset fogyaszt és hibátlanul teszi a dolgát. Fékek rendben vannak, szerintem jók. Váltó néha akadozik, amikor ezt nem teszi pontosan kapcsolható. A fútómű megítélése szerintem nagyon szubjektív, nekem tetszik. Összességében inkább kényelemre hangolt, mint sportos, de normális autózással a határait még csak nem is lehet feszegetni.
Beltérben minden műszer, kapcsoló nagyon precízen működik, kicsit idegesítő, hogy a hátsó ablaktörlőnél nincs szakasos törlési lehetőség. Fűtése rendkívül jó. Az idei -10 fokokban 3-4 km után már meleg (nem langyos) levegőt fújt. A levegő hőmérséklete precízen állítható.
Az utastérben rengeteg a pakolási lehetőség, ebben szerintem a kategória legjobbja.
Én nem rendeltetésszerűen használom. Kezdő vállalkozóként egy olcsón fenntartható, megbízható, havi 7000-8000 km megtételére alkalmas autót kerestem. Ezt a Yarisban megtaláltam.
A közösen megtett 175.000 km alatt csak az alább említett alkatrészeket kellett cserélni. Azokat leszámítva semmit nem kellett rajta cserélni, vagy állítani.
Például még a Japánban felszerelt fékbetétek vannak rajta 203.000 km-nél és az autószerelő szerint még 60 százalékosak.
Átlagban 5 literrel eljárok.
Idén szeretném lecserélni egy nagyobb haszongépjárműre, de el nem adom, tökéletes lesz a páromnak.
Aki egy olcsón fenntartható, rendkívül megbízható, kényelmes, minőségi autót keres ebben a kategóriában, annak bátran ajánlom a Yarist, ezzel a kis motorral is. Meglepően jól megy ezzel a 998 ccm-vel. Természetesen a jól megy csak a hasonló méretű motorokhoz képest értendő, de 130-140 körül a világból ki lehet vele autózni.
Hibalista
- Légtömegmérő 70.000 km-nél. 190.000-nél pedig a 2. lambdaszonda
Ide hordtam szervizbe
Augépker KKt., Etyek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volkswagen Caddy haszong. (mert nincs ebben a kategóriában Toyota) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
