A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (1999)

Yaris 1,0 Linea Terra 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

1,0 Megbízható billegős kisautó

Szöveges ítélet

Az autó nem az enyém, hanem az édesapámé, de az elmúlt években elég sokat vezettem városban, autópályán és országúton is.
Újonnan vásároltuk a Yaris első gyártási évében, így még Japánban készült. A negatívumokkal kezdeném. A csomagtartója nagyon kicsi és rossz alakú, magas de nincs mélysége, nem lehet rendesen nagyobb méretű tárgyakat belepakolni. Típushibája az ajtózárak, így a csomagtartózás kopása is. A vezetőoldali ajtót kulcssal már szinte nem is lehet kinyitni, központi zár nincs. Itt jegyzem meg, hogy egy teljesen alapmodellról van szó, mindössze két extrát rendelt hozzá édesapám, metálfény és alufelni.
Szerintem a legnagyobb problémája a billegős futómű. Az úthibákat nagyon érezteti, ez részben a kicsi kerekeknek, részben a magas és nem igazán eltalált futóműnek köszönhető. Ha 25 km/h helyett 35-tel veszek be egy kanyart másoknak már halálfélelme van az autóban. Édesapám többször rámszólt, hogy felborulunk, kisódrodunk, nekicsapódunk a falnak. Erről persze szó sem volt, csak még két személlyel is rendesen megdől a karosszéria egy átlagos kanyart kicsit is gyorsabban véve. A legjobb fogyasztást országúton, nyáron produkálja 4,2 l/100 km körül 90-nél. A várost is szereti, de autópályán nagyon megnő a fogyasztás, 6 literre ha óra szerint 130-cal megyünk, pedig egy tizest még csal is, valójában csak 120. Egyszer hosszabb távon nyomtam neki 145-tel(valójában 135) 7,5 l/100km-t mutatott a "fedélzeti computer". Utólagos tapasztalat, szerintem az 1,3 -sem fogyaszt többet, érdemes lett volna azt venni. Ezt a nézetemet a remek spritmonitor.de is alátámasztja.
Teljesítménye finoman szólva visszafogott, nem egy rakétaautó, előzéseknél jól jönne egy kiadós teljesítménytöbblet, dehát városi autónak tervezték.
Előnyök: Mint általában a Toyoták, ez is egyszerű, megbízható, praktikus. Én nem mondanám szűknek, mert előtte Suzukink volt, amiket vezettem szintén inkább kicsi kocsik: Ford Fusion, Peugeot 205, Volkswagen Caddy.
Elég magasan ül a vezető és elég merev pózban, vagyis nem egy befekvős autó.
Szervíztapasztalatok: Olajcsere mindig időben, szintetikus olajjal. 164 000 km van most benne, ahogy írtam újonan került hozzánk, és kb a 15%-án vezettem ennek a kilométernek. Csak a felsorolt dolgok lettek kicserélve, pedig télen-nyáron használatban van. A karosszérián sehol nincs rozsda, az autó alja is tiszta és ép, a futómű néhány elemén van kevés felületi rozsda.
Talán még annyit, hogy szintem elég hangos a motorja, jól hallható az utastérben, nem kell a fordulatszámmérőre pillangatni, amúgy se lehet jól látni, mert abban a béna dobozban van, és ha az ember felkapcsolja a fényszórókat, a kijelző elhalványul, egyszerűen lecsökken a rajta eső feszültség, és szinte nem is lehet látni napos időben. Nem tudom hogy szúrhatták el ennyire a japánok.
az autó még megvan, szerintem megis lesz még jó ideig, főleg ha ennyire problémamentes marad.
Összeségében egy jól öszerakott, tényleg megbízható, de néhány hibával terhelet kisautó.
Édesapám azon a véleményem van, hogy ő ezután is csak Toyotát fog venni, én azért mást vettem. De az már egy másik ítélet...

Hibalista

- Időrendi sorrendben: - Gyári visszahívás - garanciálisan hátsó lengéscsillapítók cseréje - Check Engine lámpa folyamatosan világít, nincs semmi baja, de a márkaszervízben sem tudták eltüntetni. - Ajtózárak elkoptak. - Szokásos cserék: féktárcsák betétekkel - generátorszíj, folyadékok - Semmi más

Ide hordtam szervizbe

Toyota Karcag - Jól dolgoznak, de kicsit drága.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 14 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 164000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift, az itthon első generációs Következő autója? Talán Corolla
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 1999 (2005 - 2005)

További ítéletek (241 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)