A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (1999)

Yaris 1.0 Linea Sol ABS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Élet a halál után

Szöveges ítélet

2018 áprilisában vettük a kis Yarist. Ő egy 2002-es francia gyártmányú példány. 1000-es motor, klíma, ABS, elektromos ablakok, légzsák, 4 hangszóró. Egy régi Swift után ez tiszta luxus volt. Amikor elhozták az autót és jobban szemügyre vettem sajnos kiderült, hogy valaha totálkáros lehetett. Az első lámpák nem voltak már eredetiek, a gépháztetőnél a hézagok nem voltak egyformák, az első lökhárító se állt szépen, a dobbetét összetörve, a szélvédő és az oldal üvegek különbözőek voltak, egyik sem volt gyári, néhol gagyi fényezés, a csomagtérajtó egy japán Yarisról származott, nem illeszkedett rendesen, a lámpák sem illeszkedtek szépen stb. Ezek nyilván nem ilyenek voltak gyári állapotban, tehát feltételezhető, hogy az autó szépen körbe volt törve. Belül a szőnyeg alatt cigaretta égésnyomok, ajtópatentek hiányoznak, biztonsági övcsat eltörve, váltószoknya lyukas, vezetőülés szépen oldalt kiülve. Nem is sorolom tovább... Az autó elsőre egy csalódás volt. Ezek után még kiderült, hogy rendes gazdája sem volt, ugyanis egy csomó alkatrésze a legolcsóbb ****. Olcsó, gagyi hátsó lengéscsillapítók, olcsó olajszűrő, levegőszűrő, fékalkatrészek stb... A kuplung is cserés volt. Nagyon jól indult tehát az egész történet.
Na de szépen rendbe szedtem amit tudtam, belülről az ülést és a padlón az égéseket leszámítva nagyon szép lett, kapott egy új gyári kuplungot, ARAL olajat, Mann Filter szűrőket. Az autónak ezek után a hangja is szebb lett azt vettem észre. Elfogadtam az előéletét, megszoktam és megszerettem nagyon. 1,5 évig 25 ezer km-en át boldogított. Hosszú úton nem mondanám kényelmesnek, én személy szerint alacsonyabban szeretek ülni, viszont a Yaris nem ilyen. A váltó útja rövid, kényelmesen lehet váltani. A szervója nagyon jó, és az autó igazi kezesbárány. Parkolni a kis mérete miatt nagyon egyszerű vele.
Eltelt egy év boldogságban aztán cserés lett a bal első kerékcsapágy. Kapott is egy SKF csapágyat ezen ne múljon. Aztán jött az, hogy cserélni kéne az első lengéscsillapítókat ugyan is a kerék levételekor szemmel láthatóan nem állt egyenesen. De akkor már a hátsókat is kéne mert gagyik és nyikorognak. Ez kedvezményesen is munkadíjjal 100 ezer körül lenne rendes alkatrészekkel. Akkor kéne 2 új tárcsa, fékbetétek és dobbetétek hátra. Ideje lenne fékfolyadékot, hűtőfolyadékot, gyertyákat, szervóolajat stb. cserélni mert ki tudja hány ezer éve volt. Mostmár hátsókerék csapágy is kéne plusz bedöglött a csomagtartó központizár is. De ha még ez nem elég kéne egy új kipufogó rendszer is. Nem volt sürgős egyik sem, de nem ártott volna kicserélni őket és engem már nagyon zavar a tudat, hogy cserések. Sajnos több százezer forintba került volta így az autó ami nem lett volna baj ha meg akarom tartani, de nem terveztem vele hosszú távra max. 1 évre még. Tehát hiába költöm rá még a kocsi felét, úgysem fog megtérülni soha. És jött a hab a tortán: Egy kedves ember úgy gondolta, hogy kulccsal a parkolóban összehúzgálja a gépháztetőt és az ajtókat. Polír már nem segített volna, így festeni kéne. ami megint 150-nál állt volna meg. Én már nem szerettem volna ennyi költeni rá így nincs más választás, el kell adni.
Amíg megvolt az autó fogyasztás ügyileg nem mondanám rossznak, városban 6 literrel elment, míg országúton 4,5-5 literrel, pályán 130-140-es tempóba 6,2-vel.
1000-es motorhoz képes nagyon pörgős, a régi 1.3-as Swifthez képest nekem jelentősen gyorsabb volt. Összességében meg voltam elégedve vele, egy jó állapotút csak ajánlani tudok. Ez sem hagyott ott sosem pedig a motorjának sem volt egészséges hangja.
Ha valaki használt autót vesz, fontos, hogy vigyen hozzá értő embert vagy vigye el helyben átvizsgáltatni vagy nézze meg amiket meg kell. Érdemes rászánni egy kis plusz pénzt, időt és figyelmet mert megtérül! :)

Hibalista

- Váltószoknya (2000 Ft) - Ajtó patentek (1000 Ft) - Biztonsági övcsat (3000 Ft) - Kuplung szett (40 000 Ft) - Stabilizátor rúd felújító készlet (2500 Ft) - Első kerékcsapágy - SKF (18 000 Ft) - Kipufogó dob hegesztés (3000 Ft) - Bal első dobbetét (7000 Ft) - 2 első ablakmosó fúvóka (1000 Ft) - Olaj, szűrők, izzók... - Amik nem lettek kicserélve: - Hátsó kerékcsapágy - Lengéscsillapítók - Nyuszi által benyomott de működő klímahűtő - Csomagtartó központi zár motor - Hátsó ablakfűtés - Féktárcsák, betétek - Kipufogó rendszer

Ide hordtam szervizbe

Toyota Kakuk Salgótarján - Rendesek, megbízhatóak, nem kell heteket várni időpontért, gyorsan és normálisan dolgoznak.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

N. Attila - Nagyon jó szerelő! Olcsón dolgozik, ellenben kiválóan és gyorsan. Nagyon ért a munkájához!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 262000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.3 GC Következő autója? Civic 1.4 vagy 1.5
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 1999 (2005 - 2005)

További ítéletek (242 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)