Toyota a megbízható? A D-Cat tuti nem!
Szöveges ítélet
Céges autóként került hozzám 198000 km-rel. Korábbi főnök használta és azután az elődöm a cégnél. Mielőtt átvettem majdnem végig márkaszervizben javították, azért majdnem mert az elődöm nem vitte el Toyota márkaszervizbe mivel kb. 70 km-re volt tőle a legkorábbi (ennek lesz még jelentősége). Az autó kényelmes volt a 2 m-es magasságomhoz is (bár a vezetőülést már kiülték), jól ment , bár teljesen idióta választás volt futkosó autónak.
Miután elhoztam a kollegámtól hazafelé elkezdett füstölni, de úgy, h álcafüstöt húzott a kocsi maga után kilométereken keresztül. Felhívtam a kollegámat, hogy most akkor mi van, aki mondta, h nála is csinálta, ez ilyen. Szóval megismertem a Toyota részecskeszűrő kiégetését, amivel aztán rendszeres kapcsolatba kerültem: később minden reggeli indulás után a városközpontban a többi autós legnagyobb örömére borította álcafüstbe Debrecent.
És akkor elkezdődött a szívás vele (kb 10-15000 km.t mehettem vele): 90-es tempónál azt vettem észre, hogy a hűtővíz hőmérsékletmutatója a pirosat nyaldossa. Elnyelt kb. 2 liter hűtőfolyadékot és igen a Toyota nem épített semmilyen felügyeletet a hűtőfolyadék-szint kontrolálására. Sajnos még aznap utánatöltöttem kb +1 litert, így másnap a debreceni Toyotánál kezdtem a napot. Gyors hibamegállapítás: hengerfejes, bontani kell. Következett egy kellemes párbeszéd a munkafelvevővel:
- Rendben, mivel számolhatok (Forint)? A minimumot mondja (le- és felszerelés, tömítésszett stb) a többi majd ajándék a rosszabb fajtából.
- Erre nem tudok mondani semmit.
- Normaidő, alkatrész árlista stb. stb?
- Itt ilyen nincs (ekkor kezdett felmenni a pumpa bennem). Annyi lesz amennyi.
- Polcomon ott a Toyota módszer című könyv, abban egy kicsit komolyabb az időelszámolás (tudom, h az gyártásról szó, de akkor is más a mentalitás).
- Akkor sincs.
- Van rajta bővített garancia, mit vállal be a Toyota?
(gyorsan megnézték a számítógépes rendszert)
- Mivel az utolsó 2 szerviz nem márkaszervizben volt, azért semmit, de mi mint márkakereskedő majd adunk kedvezményt.
- Abból az árból amit utólag kalkulálnak? Úgy én is adok bárkinek, hogy előre nem mondok árat, csak azt, h ez tartalmaz 50000 Forint kedvezményt.
- Mikor tudják kezdeni a bontást?
- kb. 1 hét múlva.
- Van addig csereautó?
- Ha fizetik lenne, de most nincs bent semmi.
A kocsi a parkolóban maradt. Pár óra múlva hívott a munkafelvevő:
- A cég másik telephelyén lenne üresedés és 3 nap múlva tudnák bontani.
- Van trélerük vagy, hogy kerül oda a kocsi? (60 km)
- A kollégáim mennek haza, hazamennek vele.
- De szar. Nem csinálunk még nagyobb bajt vele?
- Ide is lábon jött az autóval.
Ekkor elvitettem a picsába onnan a kocsit trélerrel.
Elvittem egy másik japán (Ghosn bácsi) márka szervizébe, ahol másnap elkezdték bontani. Hengerfej felújítás, valamint bónuszként bevizsgáltatták a befecskendezőket, amiből 2 csere. Így összejött egy kb 800000 Forintos javítás. Itt legalább mondtak előzetes becslést. Volt egy minimális olajfogyasztása is, ami megszűnt a tömítéscserével. Hál istennek céges autó volt, így a cég fizette.
Nagyon bosszantott a dolog, ezért lekértem a márkaszervízben a garanciás javítások történetét és itt leültem (bár mesélte az első használója, hogy előre köszöntek a pesti Toyota szervizben és főtt a friss kávé amint megjelent): kötelező szervizeken kívül, volt egy motor szét- és összeszerelés gyűrűcserékkel (pontos óraállásra most már nem emlékszek, de 60000km alatt), EGR szelep csere. Most vagy tényleg szar volt (a régi főnök szerint neki nem kommunikálták a motorbontást csak azt, hogy az EGR miatt vakarják a fejüket) vagy mutyukáztak a szervizesek és ráírtak egy motorjavítást erre a kocsira (de ez csak scifi a részemről).
Használtam a Toyit boldogan, fogyasztani fogyasztott rendesen: vegyesben 7,3 l/100km alá nem ment és amint meglátta az autópályát kicsivel 8 liter felé ment.
8 hónappal a hengerfejjavítás után újra elkezdte enni a vizet (most már tankolási rutin lett az olaj- és a víz- szint ellenőrzés). Visszavittem a szervizbe (ahol javították), hogy valamit csináljanak. Bontás: tömítés kiégett. Több mint 6 hónap eltelt ezért a javítási garancia lejárt: járulhatunk a kasszához. Ők is oda – vissza fújják a paragrafusokat, csuklott az a jó édes anyukájuk.
2013 januárjában egy szép napon kaptunk új vízfejet a cég élére és akkortól új szemlélet kezdődött a cégautó fenntartásban (is) sajnos. Ami a kocsit illeti és itt legyen résen mindenki, ha céges-autó vételén gondolkodik, mert van ilyen is:
- húzott az autó jobbra, cseréltek gumi, állítottak a futóművön, jobb lett de jó nem, míg végül megállapították, h az egyik gólyalábban van egy kis hajlás ami miatt nem lehet jól beállítani ezért cserélni kell a gólyalábat (kb 60000 Huf lett volna párban). Főnököm válasza: nem. -De főnök veszélyes, eszi a gumit. - Akkor sem.
- Olajcserénél mondták, hogy olajos a váltó, nézzük meg mi van. Lemosattam, jártam vele, kiderült, h a nyelestengelynél kente a kuplungtárcsát. Váltó le és szétszerel (belülről szerelhető csak a szimering), ekkor már 300000 km felett járt és 2. fokozat szinkronja rakoncátlankodott, mi lenne, ha az is javítva lenne? Mondtak a Toyotánál egy nem vészes árat, de a főnök azt is áthúzta.
- DPF is eltömődött végleg (ekkor nem füstölt, de egy idő után tiltott a computer), ezt megmókolták vegyszeres tisztítással és újra füstölt.
- 100000 km-rel a legutóbbi hengerfejlevétel után újra elkezdte enni a vizet, jött a szokásos rutin: hengerfej le, síkolás, vissza. A munkafelvevő mondta, hogy megvenné a kocsit így hibásan (úgy, hogy lent volt a hengerfej és hát a hengerekben is volt már tapintható húzásnyom: motorfelújítani kellett volna) 500000 Forintért. Ekkor már tervben volt az új autó, mondtam a főnöknek, hogy gondolkodjon el rajta. Persze ő nézte a HaHu.-n az árakat ezek 1,5 millió felett mennek stb., stb. Szóval nem lett belőle eladás, de pár százezret megint ráköltött a cég és ekkor már ki volt specifikálva az új autó.
Közben megrendelte a cég az új 1.6 crdi Octáviákat (4 hónapot kellett rá várni). Én meg elköltöztem Pest mellé. Jött az olajcsere ideje és keresem szervizt, bejelentkeztem.
- Mondom a főnökömnek, hogy ekkor és ide viszem olajcserére a kocsit. Ne vigyem, már csak 2 hónap (az nálunk jelentett kb 8000 km-t) és jön az új autó. De főnök kell a friss olaj mert az sok idő (meg kb 20000 Forintról beszélünk). Akkor sem. Csuklott minden felmenője, én meg lemondtam a szervizt. Amit aztán eltolva csak megcsináltattam, mert 2 hónapból lett 4 hónap az új autó átvételig.
- Elkezdett sípolni a hátsó fék (az elsők voltak cserélve korábban), én meg a teremgarázsban megbontottam (szarrá volt kopva a betét) és vettem a legolcsóbb fékbetétből egy szettet és magamnak kicseréltem . A régit beraktam az íróasztalára, had nyalogassa, mert azt sem engedélyezte.
És akkor jött a régi autók eladása (volt még a cégnél egy első generációs 1,9 tdi Octavia kombi, de az erősebb amit az osztrákoktól kapott a cég, és ebben a konfigurációban itthon újonnan nem lehetett megvenni), mindkettő 300000 km felett. Persze utána megjelent az Octavia a hahu-n 150000 km-rel. (300000+ km-.rel adta el a cég) És itt jön a magyar történet: főnököm és kollegám randizott a rendőrséggel az órapörgetés miatt (mint tanú) és hát kiderült a szép magyar valóság, hogy az a nepper akitől Te autó veszel és kezet fogsz a kereskedésben az gyakran nem az aki a szerződét aláírja. A többit fantáziátokra bízom.
Én elhiszem mindenkinek, hogy jó autó a Toyota, de nem mind. A D-Cat-et én soha az életben nem vennék (pedig kímélve volt nálam)
+ nagy (de az összes Avensis az)
- sokat fogyaszt
-drága a fenntartása (de ez csak a motor miatt mondom, az viszont nagyon
Kérdezi a rendszer, h szerettem-e: mivel nem nekem kellett fenntartani ezért átbillent pozitívba, de sajátnak nem kéne.
Hibalista
- - hengerfejtömítés x3 - - nagynyomású fecskendező - 2db - - DPF (tisztítva lett) - - kuplung - - váltó (tömítés)
Ide hordtam szervizbe
Az általános javítások rendeben vannak, de specialitások nagyon drágák.A 2. hengerfejlevétel tuti az elcseszett szerelés miatt volt (nem ütöttem a kocsit).
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1500000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia 1.6 crdi |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
