A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 2.2 D-Cat 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Toyota a megbízható? A D-Cat tuti nem!

Szöveges ítélet

Céges autóként került hozzám 198000 km-rel. Korábbi főnök használta és azután az elődöm a cégnél. Mielőtt átvettem majdnem végig márkaszervizben javították, azért majdnem mert az elődöm nem vitte el Toyota márkaszervizbe mivel kb. 70 km-re volt tőle a legkorábbi (ennek lesz még jelentősége). Az autó kényelmes volt a 2 m-es magasságomhoz is (bár a vezetőülést már kiülték), jól ment , bár teljesen idióta választás volt futkosó autónak.
Miután elhoztam a kollegámtól hazafelé elkezdett füstölni, de úgy, h álcafüstöt húzott a kocsi maga után kilométereken keresztül. Felhívtam a kollegámat, hogy most akkor mi van, aki mondta, h nála is csinálta, ez ilyen. Szóval megismertem a Toyota részecskeszűrő kiégetését, amivel aztán rendszeres kapcsolatba kerültem: később minden reggeli indulás után a városközpontban a többi autós legnagyobb örömére borította álcafüstbe Debrecent.
És akkor elkezdődött a szívás vele (kb 10-15000 km.t mehettem vele): 90-es tempónál azt vettem észre, hogy a hűtővíz hőmérsékletmutatója a pirosat nyaldossa. Elnyelt kb. 2 liter hűtőfolyadékot és igen a Toyota nem épített semmilyen felügyeletet a hűtőfolyadék-szint kontrolálására. Sajnos még aznap utánatöltöttem kb +1 litert, így másnap a debreceni Toyotánál kezdtem a napot. Gyors hibamegállapítás: hengerfejes, bontani kell. Következett egy kellemes párbeszéd a munkafelvevővel:
- Rendben, mivel számolhatok (Forint)? A minimumot mondja (le- és felszerelés, tömítésszett stb) a többi majd ajándék a rosszabb fajtából.
- Erre nem tudok mondani semmit.
- Normaidő, alkatrész árlista stb. stb?
- Itt ilyen nincs (ekkor kezdett felmenni a pumpa bennem). Annyi lesz amennyi.
- Polcomon ott a Toyota módszer című könyv, abban egy kicsit komolyabb az időelszámolás (tudom, h az gyártásról szó, de akkor is más a mentalitás).
- Akkor sincs.
- Van rajta bővített garancia, mit vállal be a Toyota?
(gyorsan megnézték a számítógépes rendszert)
- Mivel az utolsó 2 szerviz nem márkaszervizben volt, azért semmit, de mi mint márkakereskedő majd adunk kedvezményt.
- Abból az árból amit utólag kalkulálnak? Úgy én is adok bárkinek, hogy előre nem mondok árat, csak azt, h ez tartalmaz 50000 Forint kedvezményt.
- Mikor tudják kezdeni a bontást?
- kb. 1 hét múlva.
- Van addig csereautó?
- Ha fizetik lenne, de most nincs bent semmi.

A kocsi a parkolóban maradt. Pár óra múlva hívott a munkafelvevő:
- A cég másik telephelyén lenne üresedés és 3 nap múlva tudnák bontani.
- Van trélerük vagy, hogy kerül oda a kocsi? (60 km)
- A kollégáim mennek haza, hazamennek vele.
- De szar. Nem csinálunk még nagyobb bajt vele?
- Ide is lábon jött az autóval.
Ekkor elvitettem a picsába onnan a kocsit trélerrel.

Elvittem egy másik japán (Ghosn bácsi) márka szervizébe, ahol másnap elkezdték bontani. Hengerfej felújítás, valamint bónuszként bevizsgáltatták a befecskendezőket, amiből 2 csere. Így összejött egy kb 800000 Forintos javítás. Itt legalább mondtak előzetes becslést. Volt egy minimális olajfogyasztása is, ami megszűnt a tömítéscserével. Hál istennek céges autó volt, így a cég fizette.
Nagyon bosszantott a dolog, ezért lekértem a márkaszervízben a garanciás javítások történetét és itt leültem (bár mesélte az első használója, hogy előre köszöntek a pesti Toyota szervizben és főtt a friss kávé amint megjelent): kötelező szervizeken kívül, volt egy motor szét- és összeszerelés gyűrűcserékkel (pontos óraállásra most már nem emlékszek, de 60000km alatt), EGR szelep csere. Most vagy tényleg szar volt (a régi főnök szerint neki nem kommunikálták a motorbontást csak azt, hogy az EGR miatt vakarják a fejüket) vagy mutyukáztak a szervizesek és ráírtak egy motorjavítást erre a kocsira (de ez csak scifi a részemről).
Használtam a Toyit boldogan, fogyasztani fogyasztott rendesen: vegyesben 7,3 l/100km alá nem ment és amint meglátta az autópályát kicsivel 8 liter felé ment.
8 hónappal a hengerfejjavítás után újra elkezdte enni a vizet (most már tankolási rutin lett az olaj- és a víz- szint ellenőrzés). Visszavittem a szervizbe (ahol javították), hogy valamit csináljanak. Bontás: tömítés kiégett. Több mint 6 hónap eltelt ezért a javítási garancia lejárt: járulhatunk a kasszához. Ők is oda – vissza fújják a paragrafusokat, csuklott az a jó édes anyukájuk.

2013 januárjában egy szép napon kaptunk új vízfejet a cég élére és akkortól új szemlélet kezdődött a cégautó fenntartásban (is) sajnos. Ami a kocsit illeti és itt legyen résen mindenki, ha céges-autó vételén gondolkodik, mert van ilyen is:
- húzott az autó jobbra, cseréltek gumi, állítottak a futóművön, jobb lett de jó nem, míg végül megállapították, h az egyik gólyalábban van egy kis hajlás ami miatt nem lehet jól beállítani ezért cserélni kell a gólyalábat (kb 60000 Huf lett volna párban). Főnököm válasza: nem. -De főnök veszélyes, eszi a gumit. - Akkor sem.
- Olajcserénél mondták, hogy olajos a váltó, nézzük meg mi van. Lemosattam, jártam vele, kiderült, h a nyelestengelynél kente a kuplungtárcsát. Váltó le és szétszerel (belülről szerelhető csak a szimering), ekkor már 300000 km felett járt és 2. fokozat szinkronja rakoncátlankodott, mi lenne, ha az is javítva lenne? Mondtak a Toyotánál egy nem vészes árat, de a főnök azt is áthúzta.
- DPF is eltömődött végleg (ekkor nem füstölt, de egy idő után tiltott a computer), ezt megmókolták vegyszeres tisztítással és újra füstölt.
- 100000 km-rel a legutóbbi hengerfejlevétel után újra elkezdte enni a vizet, jött a szokásos rutin: hengerfej le, síkolás, vissza. A munkafelvevő mondta, hogy megvenné a kocsit így hibásan (úgy, hogy lent volt a hengerfej és hát a hengerekben is volt már tapintható húzásnyom: motorfelújítani kellett volna) 500000 Forintért. Ekkor már tervben volt az új autó, mondtam a főnöknek, hogy gondolkodjon el rajta. Persze ő nézte a HaHu.-n az árakat ezek 1,5 millió felett mennek stb., stb. Szóval nem lett belőle eladás, de pár százezret megint ráköltött a cég és ekkor már ki volt specifikálva az új autó.
Közben megrendelte a cég az új 1.6 crdi Octáviákat (4 hónapot kellett rá várni). Én meg elköltöztem Pest mellé. Jött az olajcsere ideje és keresem szervizt, bejelentkeztem.
- Mondom a főnökömnek, hogy ekkor és ide viszem olajcserére a kocsit. Ne vigyem, már csak 2 hónap (az nálunk jelentett kb 8000 km-t) és jön az új autó. De főnök kell a friss olaj mert az sok idő (meg kb 20000 Forintról beszélünk). Akkor sem. Csuklott minden felmenője, én meg lemondtam a szervizt. Amit aztán eltolva csak megcsináltattam, mert 2 hónapból lett 4 hónap az új autó átvételig.
- Elkezdett sípolni a hátsó fék (az elsők voltak cserélve korábban), én meg a teremgarázsban megbontottam (szarrá volt kopva a betét) és vettem a legolcsóbb fékbetétből egy szettet és magamnak kicseréltem . A régit beraktam az íróasztalára, had nyalogassa, mert azt sem engedélyezte.

És akkor jött a régi autók eladása (volt még a cégnél egy első generációs 1,9 tdi Octavia kombi, de az erősebb amit az osztrákoktól kapott a cég, és ebben a konfigurációban itthon újonnan nem lehetett megvenni), mindkettő 300000 km felett. Persze utána megjelent az Octavia a hahu-n 150000 km-rel. (300000+ km-.rel adta el a cég) És itt jön a magyar történet: főnököm és kollegám randizott a rendőrséggel az órapörgetés miatt (mint tanú) és hát kiderült a szép magyar valóság, hogy az a nepper akitől Te autó veszel és kezet fogsz a kereskedésben az gyakran nem az aki a szerződét aláírja. A többit fantáziátokra bízom.

Én elhiszem mindenkinek, hogy jó autó a Toyota, de nem mind. A D-Cat-et én soha az életben nem vennék (pedig kímélve volt nálam)
+ nagy (de az összes Avensis az)
- sokat fogyaszt
-drága a fenntartása (de ez csak a motor miatt mondom, az viszont nagyon

Kérdezi a rendszer, h szerettem-e: mivel nem nekem kellett fenntartani ezért átbillent pozitívba, de sajátnak nem kéne.

Hibalista

- - hengerfejtömítés x3 - - nagynyomású fecskendező - 2db - - DPF (tisztítva lett) - - kuplung - - váltó (tömítés)

Ide hordtam szervizbe

Az általános javítások rendeben vannak, de specialitások nagyon drágák.A 2. hengerfejlevétel tuti az elcseszett szerelés miatt volt (nem ütöttem a kocsit).

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 195000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 1500000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Octavia 1.6 crdi
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)