A megbízhatóság nimbusza némi hibával
Szöveges ítélet
Az autót azért vettem, mert mint fiatal felnőtt gondolkodtam a családalapításon, így az akkori WV Borámat szerettem volna lecserélni. Az Avensis-nek tetszett a formája, főleg a kombinak, persze kinek mi tetszik ez relatív. El kezdtem utána nézni a típusnak és hamar rá jöttem, hogy a Facelift utánit érdemes megvenni, mert itt már elég sok hibát (pl: olajfogyasztás) ki javítottak. Dieselt nem akartam, ezért a 2.0 és az 1.8 Benzin közt csapongtam.
Találtam is egyet Pesten, több autó megnézése után persze, ez szimpatikus volt, egész jó állapotban. Akkori áron (2019. áprilisa) 1.8 millióért meg is vettem.
Első átvizsgálásnál, nem volt semmi para, első fékbetétek cserések voltak, gumik szintén, és egy kis szelepfedél tömítés csere, na meg a kötelezők, gyertyák, olajak stb. Ezt mind meg is csináltattam.
Aztán nem sokára be jött a jó idő, és kellett klímázni. Kellett volna… ugyan is az nem ment. Vagyis ment is meg nem is. A jelenség az volt, hogy hideg motornál működött, aztán ahogy kapott egy kis menetszelet, és elkezdett be melegedni a motor, egyszerűen le oldott a kompresszor. El vittem klímát töltetni. Utána sem javult. Ezt a 3 év alatt sokáig nyomoztam, több klímásnál, autó villamosságisnál is voltam, de senki nem tudta megfejteni. Még márka szervizet is meg kerestem, de érdekes módón nem vállalta, sem a Pesti, sem a Fehérvári Toyota, mondván ez külön szakma. Na mindegy, így használtam tovább, túl lehetett élni de nem volt kellemes. Egyébként az autó vélhetően törve volt, amiről én persze nem tudtam, és ott valami meg sérülhetett, és emiatt volt az anomália. Ezt leszámítva teljesen kellemes volt vele az utazás.
Időközben volt olaj és szűrők cseréje, szigorúan 10ezer km-enként, de ezt leszámítva semmi nagy dolog. 2020-ban kapott hátra féktárcsát és betétet, mert nem tetszett a felülete, aztán ment vizsgára, ahol még előtte kapott friss fék folyadékot. Szóval e tekintetben csak a kötelezőket kérte az autó.
A belseje tipikus japán cucc, mivel SOL felszereltség, ezért lég sok minden volt benne, de nem volt agyon dizájnolva. A fő szempont a praktikum és a tartósság lehetett, ami szerintem sikerült is. Praktikusnak mondható, jó haszna volt a költözésnél, és az IKEA-s cuccok hordozásában. A kortárs Honda Accord csomagtere mondjuk jóval nagyobb, de ennek a lábtere viszont tágasabb hátul.
Szóval mondhatjuk, hogy kényelmes és praktikus.
A motorja, váltója, futóműve teljesen rendben van, nem egy élmény autó, de ha egyszer el kezded ezt az 1.8 VVT-I-t forgatni egész jól szól, és megy is a maga 128 lóerejével. Mivel viszonylag könnyű, 1280kg, egész jól mozog.
Összességében kényelmes, csendes jól mozgó autó, sok helyre elvitt és nem hagyott cserben. Eladnom két okból kellett. Az egyik az, hogy ikreim születtek, a meglévő kislány mellé, így már nem fértünk el benne, a másik ok pedig a klíma hiánya, ami a család, főként a feleségem komfort érzetét rontotta.
Hibalista
- Igazából semmi, a kopó fogyó alkatrészeken kívül. A klíma... de az már a megvételkor rossz volt mint kiderült.
Ide hordtam szervizbe
Bosch Car Service Oroszlány
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | VW Golf II | Következő autója? | S-Max |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |