A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2003-2008)

Avensis 2.0 D-4D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Autobahnra való teknő

Szöveges ítélet

Még csak nem is akartam ilyen autót, mégis ez lett kapcsolatok révén és mivel a sarkon van egy Toyota szervíz/kereskedés. Apósom Toyotára esküszik, 25 autója volt, de ebből az utolsó kettő Toyota (Corolla Verso és Yaris), elmondása alapján a következő is az lesz (ebben már nem értünk egyet, miután dugó-gyűrű csere volt az új 1.33 motorban 150k intervallumban).

Na de ez a 2008-as Avi azért más tészta. Főleg azért, mert 2009-ben került forgalomba, így fél évvel az adott széria kivonása után kezdte el felfalni a kilométereket.

Általában amikor olyat lát az ember, hogy a környék összes szerelője ismeri az autót, nem túl vidám a mosolya, de legalább tudja, mit vett. 180.000km volt az órában, amikor hozzám került és mostanáig, 220.000km állásig nem történt semmmi említésre méltó. Időszakos szervizen volt eddig is és ezután is, az ismeretség ebből fakadt, hogy tudták melyik autó.
Németországban dolgoztam, így 3-4 hetente hazautazáskor 2.000km kanyarokat tettünk meg vele. Germán autobahn 130-200, Ausztria 140, Magyarország 150, fogyasztás 4.6... Persze német hajtóanyaggal. Kifelé ugyan ez a gazdaságos gyarmati híg lével már súrolta a gyalázatos 5.4L/100km értéket, de közel ezer kilométer ingázásnál azért meglátszik.

Ez a fajta T25 verzió 126LE, "elégsok" NM, nem piszkált jármű képes a tíz órás vándorlást annyira csendessé és unalmassá tenni, hogy bizony aludtam is volna benne. Alap tempomat ugye még vígan belevisz egy román konvojba, így nem hagyott aludni, de a forgalmon kívül semmire nem volt gondom. Ez megy. 6 sebességes manuális váltó, 150 utazó, 2400 fordulat. Krúz. És csak koplal. Családdal, mosógéppel, sütővel, kerékívig leült kerékkel, plafonig rakott holmikkal.

Na de amikor nincs kirándulás...Isten áljda a környezetvédelmet, esküszöm mellette vagyok, de a város és helyben járás...Ennyi kokszot, undorítóságot, üszköt és az eddig élt dohányosok tüdejéből kikapart retket én még nem láttam. Persze mind az EGR szelepben, meg alatta a szívócsonkon, meg alatta a szívó járatokban és a szelepszárakon és a szelepeken és az égéstérben. Euro végtelen, köszönjük! Lehet vinni dióhéjazni tízezrenként.

Ez egy célszerszám. Nem egy dci clio. Ez elhúz házastul a világ végére is, csak menjél vele. Tedd bele a családot, rokonokat, teljes háztartást és a környékbeli állatkert minden lakóját, a világot megkerüli. De ha valami covid vagy egyéb miatt a közértbe kezdesz járni vele... Akkor bizony elő a szenes lapátot.
Hibák mióta nálam van: gariban cseréltek légzsákot, bizti-öv patront. Minden folyékony halmazállapotú dolgot időszakosan, hozzá tartozó szűrőkkel, ugyan így légnemű társaikat. Kopó alkatrészek (mivel mindenki írja, miért ne). Izzók. Vízpumpa is megújult méghozzá vezérlés csere nélkül, hála a 1AD-FTV motor konstrukciójának.

Apropó motor konstrukció... Kedves olvasó, tisztított már EGR szelepet? Esetleg szeretett volna, de nem fért hozzá és véres ujjakkal a tervezők anyai ági felmenőit szidalmazva feladta a harcot? Bemutatom, a 1AD-FTV motort. Mintha karburátoros autóval lenne dolgunk, kecses mozdulattal lepattintjuk a műanyag takarólemezt a szelepfedélről és ím, ott az EGR szelep. 6db csavar és lent is van a kis taknyos bajkeverő csövestül, léptetőmotorostul, akadály nélkül.
Ha ezt már sikerült kitisztítani, egészen ugrik a gép. Pedál reakció továbbra sem fog megmenteni az ímmel-ámmal megtekintett körforgalomban velünk egy időben érkező KingLong Volánbusszal szemben, de 2000rpm ahol a turbó belevasal az ülésbe és történés van. Persze utazzunk vele ezen tartomány alatt, miért is ne, de amikor két tonna öt csillagos töréstesztet szeretnénk meglódítani, akkor bizony rúgjuk meg egy arasznyival efelett.

Megéri? Azt mondanám mire. Toporgósnak nem, mert előbb-utóbb kétszer annyiba fog kerülni, mivel saját magát köpi tele a ganéval és jön a dióhéj, katalizátor és a bmw hirdetésben látott "vajpuha kuplung", ami sajnos tényleg szó szerint értendő. Hosszú távra? CSAK ARRA! Ez a kocsi Bécsnél talál magára, meghálálja a jó minőségű kenőanyagot és üzemanyagot, ha megkapja, ami kell, csak az izzócsere fog fejfájást okozni, mert az időszakos szervíz semmivel sem drágább, mint bármi másnál.

Hibalista

- EGR szelep, vízpumpa

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer, hivatalos márkaszervíz, drága, de garit adnak

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Fent említett szervízben dolgozó lelkes kisiparos, a két lábon járó "megoldjuk olcsóbban" bácsi

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Impreza Outback
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2003 (2006)

További ítéletek (182 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)